SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Fontos tudnivalók a termékbemutatókkal összekötött kirándulásokról

Családinet [cikkei] - 2009-07-31
A postaládánkba bedobott vagy az újságokban hirdetett kedvezményes kirándulásokon való részvételt tanácsos jól meggondolni. Az így hirdetett, többnyire egynapos városlátogatást ígérő utak majdnem mindegyike valamilyen termékbemutatóval van egybekötve, amelyen kötelező a részvétel, és úgy tűnik, hogy egyes esetekben a vásárlás is.

Jó, ha tudjuk...

hogy mindenképpen tanácsos megfontolni, bármilyen kecsegtető ajánlatot kínálnak is, hogy a városnézésbe szeretnénk-e beiktatni egy
több órás bemutatón való üldögélést. Érdemes továbbá tájékozódni arról, hogy mi a pontos program, nehogy csak egy fél óra jusson az adott város nevezetességeinek megcsodálására.

Jó, ha tudjuk...

hogyan zajlanak ezek a termékbemutatók, illetve, hogy melyek azok az alapvető dolgok, amelyekre okvetlenül figyelnünk kell.
Általában egy nagy teremben, egy vagy több üzletkötő igyekszik a résztvevőkben azt a benyomást kelteni, hogy soha vissza nem térő lehetőséget mulasztanak el, ha nem rendelnek azonnal a termékből.

A bemutatók alkalmával különböző, állítólagos gyógyhatást nyújtó, bio- és inframatracokat, és más egyéb termékeket kínálnak, azok előnyös tulajdonságainak hangsúlyozásával. Ilyen többek között a nagyon kedvezményes - csak most, csak itt, csak önöknek kínált - ár. Az üzletkötők igen meggyőzően érvelnek, sokan azonnal legalább két terméket rendelnek, illetve vásárolnak meg. A kialakulóban lévő vásárlási szándékot azzal is igyekeznek erősíteni, hogy "ingyenes" termékeket, "ajándékokat" adnak a megrendelők részére. Ez a mesébe illő, csupa előnyt kínáló üzlet már önmagában is gyanús!

Jó ha tudjuk...

hogy sajnos gyakori az egyoldalú tájékoztatás, a vevőt megillető jogok hiányos előadása, illetve a döntés sürgetése.
A termékek értékesítése, megrendelése előre elkészített formanyomtatvány kitöltésével történik, amelyeken a szerződés megkötésekor a legtöbb esetben már csak a vevő adatait rögzítik.

Jó, ha tudjuk...

hogy az eladó - legkésőbb a szerződés megkötésekor - köteles írásban tájékoztatást adni részünkre az alábbiakról:

  • A vevőt a szerződéskötés napjától, illetve ha a termék csak később került átadásra, az átvétel napjától számított 8 munkanapon belül - indokolási kötelezettség nélkül, az áru teljes egészében történő visszaszolgáltatása mellett - megilleti a szerződéstől való elállási jog. Ilyen esetben az eladó nem követelheti a rendeltetésszerű használatból eredő értékcsökkenés összegét.
  • Annak a személynek a nevéről és címéről, akinél a vevő elállási jogát gyakorolhatja.

  • Utalás a szerződésre vonatkozó jogszabályokra, azok pontos megnevezésével.


Amennyiben a fenti adatok nem, vagy hiányosan szerepelnek a szerződésben, illetve a tájékoztatóban, azt ne írjuk alá! Az elállásra nyitva álló 8 munkanapon belül
az eladó sem a foglalóként adott összeg elvesztését, sem kötbér fizetését nem kötheti ki a szerzödésben. Minden esetben kérdezzünk rá a jótállási feltételekre, illetve ne felejtsük el a jótállási jegyet elkérni.

Jó, ha tudjuk...

hogy nem tanácsos aláírni olyan szerződést, amelyet az apró betűméret - amely ezekre a szerződésekre sajnálatos módon jellemző - miatt nem tudunk elolvasni, hiszen sosem tudhatjuk, milyen kötelezettséget vállalunk vele. így el tudjuk kerülni az esetleges bírósági, vagy bírósági úton kívüli vitarendezést és az azzal járó kényelmetlenségeket.

Jó, ha tudjuk...

hogy amennyiben a szolgáltató megkárosított bennünket, hova fordulhatunk annak érdekében, hogy a kifizetett és jogellenesen visszatartott pénzünket megkapjuk. Először mindenképpen a szolgáltatónál kell az ügy rendezését megpróbálni, melynek során kifogásainkat ajánlott, tértivevényes levélben tanácsos megküldeni.
Amennyiben a szolgáltató nem tanúsít együttműködést, abban az esetben a bírósághoz, vagy a peres út alternatívájaként az ingyenesen eljáró békéltető testülethez lehet fordulni.

Jó, ha tudjuk...

hogy nem kívánjuk elriasztani Önöket a vásárlástól, csak fokozott óvatosságra szeretnénk inteni mindenkit az ilyen és ehhez hasonló. kihagyhatatlannak tűnő ajánlatokkal kapcsolatban. Szomorúan tapasztaljuk, hogy sok jóhiszemű embert károsítottak meg hasonló módon, akik jó esetben csak a pénzük egy részét vesztették el, adott esetben "gazdagodtak" egy vagy több, az ígéreteket be nem váltott, azóta sem használt termékkel, és persze tapasztalattal, valamint azzal az elhatározással, hogy soha többet nem hagyják magukat átverni.

forrás: www.nfh.hu

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

Dráma a horvát aquaparkban: tragédia egy vízi csúszdán

Egy békésnek induló családi nyaralás végzetes tragédiába torkollott a horvátországi Rab szigetén, amikor egy 21 hónapos kislány kicsúszott édesapja karjaiból egy vízi csúszdán.

Hátborzongató tragédia: Négyen is meghaltak, miután egy csecsemőt magára hagytak a tűző napon egy ház előtti füvön

Drámai mentés, megrázó családi tragédia, hatalmas összefogás - szívszorító eseménysorozat egy kisvárosban.

Tragédia az uszodában: egy 10 éves fiú 5 méterről ugrott a vízbe, rázuhant egy 67 éves férfira, aki a helyszínen elhunyt

Egy szomorú baleset rázta meg azt az uszodát, ahol egy 10 éves fiú az 5 méteres ugrótoronyról ugrott a medencébe, és egy 67 éves férfire zuhant. A férfi a helyszínen életét vesztette, miközben a gyermek is eltűnt a rendőrség elől. Az eset rávilágít a medencehasználat biztonsági szabályainak fontosságára.

20 év után újra találkozhatott szüleivel a vonatról 4 évesen eltűnt kislány

1999-ben, egy átlagosnak tűnő napon történt a megmagyarázhatatlan: egy négyéves kislány eltűnt egy vonatról, amely Minszkből Aszipovicsiba (Asypovichi) tartott. Yulia Gorina családjával utazott, amikor nyomtalanul eltűnt a vagonból, miközben édesapja egy rövid időre elszundított, kislánya nyomtalanul eltűnt.

Kétéves fiú halt meg, miután az orvosok sűrített levegővel próbálták eltávolítani az orrába szorult pattogatott kukoricát

Egy rendkívül felkavaró eset rázta meg Brazíliát, amikor egy két éves kisfiú vesztette életét azután, hogy az orvosok súlyos hibát követtek el egy egyszerű orrdugulás kezelése során. A fiú orrába szorult pattogatott kukoricaszem eltávolítása közben alkalmazott sűrített levegős eljárás következtében a gyermek tüdeje és gyomra is megrepedt, ami végzetesnek bizonyult.

© 2004-2022 Családi Háló Közhasznú Alapítvány - minden jog fenntartva.
Ügynökségi értékesítési  képviselet: Adaptive Media
ADATVÉDELMI BEÁLLÍTÁSOK
A szerkesztő ajánlja