SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Mentálhigiéniás kiadvánnyal segíti a pedagógusok munkáját az UNICEF Magyarország

Családinet [cikkei] - 2021-06-07
"COVID-19: Visszatérés az iskolába" című kiadvánnyal segíti a tanárok és az iskolai vezetők munkáját az UNICEF Magyarország. A kisokos gyakorlati tippekkel és tanácsokkal szolgál a pedagógusok számára, hogy a szakemberek időben felismerjék azokat a jeleket, amelyek gyermekbántalmazásra vagy mentális problémákra utalnak és minél hatékonyabban válaszolhassanak a gyermekvédelmi kihívásokra. A gyerekek a pandémia csendes áldozatai, sok bántalmazási ügy vagy mentálhigiéniás kérdés az iskolába való visszatéréskor kerülhet felszínre.
Mentálhigiéniás kiadvánnyal segíti a pedagógusok munkáját az UNICEF Magyarország

A COVID-19 járvány jelentős hatás gyakorolt a gyerekek, valamint a családok életére: a bezártság, az izoláció, a szülők egzisztenciális nehézségei és a betegségtől való félelem, vagy egy közeli családtag elvesztése következtében a gyerekek mentális állapota jelentősen romolhatott az elmúlt időszakban. Mindemellett sok gyermek lehetett kitéve fizikai, érzelmi és szexuális bántalmazásnak is.

„Fontos, hogy az újranyitást követően a tanárok felismerjék a kritikus jeleket, amelyek arról árulkodnak, hogy egy gyermek segítségre szorul. Lehetséges, hogy a pedagógus az első olyan személy a karantén után, akiben a gyermek megbízik annyira, hogy jelezze felé, ha bántalmazás érte. Az is elképzelhető, hogy a gyermeknek még nincsenek szavai a történtek megfogalmazására. Sokszor az iskolában nyílik először lehetőség arra, hogy beazonosítsuk és támogassuk a veszélyeztetett tanulókat” – mondta Szlankó Viola, az UNICEF Magyarország gyermekvédelmi vezetője.

Visszatérés az iskolába

A rövid gyakorlati útmutató felsorolja azokat a tényezőket, amelyekkel a pedagógusok találkozhatnak az újranyitó iskolákban. Ilyen például a hiányzás, amelyet okozhat a szülők szorongása a betegségtől, családon belüli erőszak, vagy a család anyagi nehézségei, félelem a kortárs bántalmazástól, vagy akár az elmélyülő iskolai kudarctól is, hiszen a digitális oktatás során egyes diákok olyan hátrányokat szerezhettek, amelyeket nehezen tudnak bepótolni.  

A dokumentumból a szakemberek részletesen megismerhetik, hogy milyen testi, valamint magatartásbeli jelei vannak, ha egy gyereket fizikai, szexuális, vagy verbális erőszak ért. Emellett a pedagógusok, valamint az iskolai vezetők gyakorlati tippeket, tanácsokat kapnak a helyzetek kezeléséhez. Sok olyan gyermek is van, akit nem ért ugyan bántalmazás, azonban a széthulló iskolai közösségek, vagy a visszatérés okozta stressz, az otthoni és a személyes problémák olyan mentális terhet raknak a gyermekekre, amelyek kezeléséhez a szakembereknek is segítségre lehet szükségük. Az anyagban megtalálhatók azon szervezetek, hivatalok elérhetőségei is, amelyek további támogatást tudnak nyújtani a pedagógusoknak, a gyerekeknek, valamint a családoknak.

Visszatérés az iskolába

„Bármilyen problémával szembesüljön a pedagógus, mindegyik helyzet felismerésének és kezelésének alapja a nyugodt, támogató közeg kialakítása, hiszen a gyerekek csak így nyílnak meg” – tette hozzá Szlankó Viola. Az útmutató nem kevésbé fontos része a tanárok mentális egészségének megőrzéséről szól: a gyermekekért dolgozó szakemberek is rendkívüli terhelés és stressz alatt végezték munkájukat az elmúlt időszakban és most újabb kihívásokkal kell megbirkózniuk.

Visszatérés az iskolába

Az UNICEF Magyarország kiemelt feladatának tekinti a gyermekek és családjaik mentális egészségének támogatását a járványidőszak alatt. A szervezet támogatókon keresztül adományokkal – például védőfelszerelésekkel, számítástechnikai eszközökkel, élelmiszerrel – segítette a legnehezebb helyzetben lévő gyerekekkel foglalkozó intézményeket, és így végső soron magukat a gyerekeket, Kilátó Élményprogramjával pedig gyermekotthonokban élő gyerekeknek biztosított programokat a bezártság hónapjaiban is, valamint elindította a szakembereket segítő szupervíziós kezdeményezését.

Visszatérés az iskolába

A gyermekekért dolgozó szakemberekre hatalmas nyomás nehezedik a pandémia miatt, márpedig ők is csak akkor tudnak eredményesen dolgozni, ha megkapják a szükséges segítséget. Az UNICEF Magyarország szervezésében megvalósuló, ingyenes mentálhigiéniás tanácsadást igénybe veheti minden pedagógus, gyermekjóléti és a gyermekvédelmi ellátásban dolgozó szakember, eddig mintegy 100 kliens élt a lehetőséggel 220 szupervíziós ülés során. A visszajelzések alapján a tanárok és a gyerekek is nehezen találnak motivációt, kihívást jelent az iskolai közösségek szétzilálódása, valamint sokan szeretnének több támogatást kapni az intézményektől.

Több infó: https://unicef.hu/mentalis-egeszseg/tanacsok-pedagogusoknak

Kérjük, támogasd munkánkat!

Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!

Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás

Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:

 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

Holtan találták meg a kétéves szerb kislányt, akit már a magyar rendőrség is keresett

Holtan találták meg a kétéves szerb kislányt, akit már a magyar rendőrség is keresett

Rengetegen keresték a kétéves kislányt, sajnos már csak a holttestét találták meg.
Nem tudták ellátni a fulladó gyereket, mert az asszisztens késett, az orvos pedig nem tudott belépni a rendszerbe

Nem tudták ellátni a fulladó gyereket, mert az asszisztens késett, az orvos pedig nem tudott belépni a rendszerbe

Március 15-én reggel nyolckor vitték be a váci gyerekorvosi ügyeletre a szülők fulladó gyereküket, az orvos azonban nem tudott belépni a számítógépes rendszerbe az asszisztens segítsége nélkül, aki késett. Így az orvos nem tudta ellátni a kétéves kisfiút.
A gyerek a szülő tükre: ha szófogadatlan vagy rosszalkodik, akkor a családban lehet a gond

A gyerek a szülő tükre: ha szófogadatlan vagy rosszalkodik, akkor a családban lehet a gond

Amikor a szülő tanácstalan, mert a gyereke kezelhetetlen, szófogadatlan, akkor érdemes először tükörbe nézni: milyen a család működése, mi állhat a háttérben? Szakemberek szerint ugyanis nagy általánosságban nem létezik problémás gyerek, csak problémás szülők.
Újabb mérgezéses eset abban a pilisborosjenői óvodában, ahol nemrég porcukor helyett tisztítószer került a gyerekek reggelijébe

Újabb mérgezéses eset abban a pilisborosjenői óvodában, ahol nemrég porcukor helyett tisztítószer került a gyerekek reggelijébe

Az ovisok ezúttal az udvaron található lilaakácból ettek: néhányan rosszul lettek, az óvónők pedig azonnal mentőt hívtak. Pár héten belül ez már a második mérgezéses eset az óvodában. Nemrég ugyanis porcukor helyett tisztítószer került a gyerekek reggelijébe ugyanebben az intézményben.
Erre a 8 dologra van szüksége egy kamasznak a szüleitől

Erre a 8 dologra van szüksége egy kamasznak a szüleitől

Szakértők szerint a legrosszabb, amit ilyenkor tehetünk, ha folyamatosan tiltjuk őt mindentől. Egy kamasznak szüksége van egy biztonságos helyre, szabadságra, útmutatásra, biztatásra és persze arra, hogy bármennyire is felbosszant, érezze, hogy szereted őt.
A szerkesztő ajánlja