SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

A gyerekek nem tudnak tanulni, tanárok nem tudnak távoktatni, a szülők oktatni sem ...

Gáspár Katalin [cikkei] - 2021-03-19
Éppen abban a korban vagyok, amikor a barátnőim egy része már nagymama, a másik részük meg kisiskolás gyerekkel küzd odahaza. A tanárok meg? Hagyjuk ... A friss nagyik és a kevésbé friss, de még ropogós anyák és lestrapált tanárok tapasztalatai szerint az online oktatás egy pokol!
A gyerekek nem tudnak tanulni, tanárok nem tudnak távoktatni, a szülők oktatni sem ...

Negyedóra múlva már én sem tudok figyelni, nemhogy Jázminka, olyan unalmasan magyaráz. Szegény tanárnéni, látom, hogy retteg a kamerától!

Miért kell leírni a monitoron látható 10 oldalnyi szöveget füzetbe, szó szerint? Ez a pedagógus szakma megcsúfolása! Tényleg nincs jobb ötletük?

Gyűlölök már felkelni is, hiszen ami rám vár, az olyasmi, amit soha, még a legrosszabb álmaimban sem akartam. A két gyerek egy szobában próbál tanulni, míg én a másikban dolgozni. Ennyi szobánk van. (tudom, hogy van, akinek még ennyi se …) A múltkor már a gyúrótáblát rátettem a mosdóra, és odahúztam a széket, úgy dolgoztam, hogy mindkét gyerek külön helyen legyen az online óráján. És még én vagyok a szerencsés, mert ők tanulnak, és csak néha van vita, és hagynak dolgozni, már ha azt a szerencsétlenkedést, amit munka címen művelünk, annak lehet nevezni.

Szeretek tanítani, eddig azt hittem, jó is vagyok benne. Viszont gyűlölök kamera előtt szerepelni, pláne úgy, hogy ideges és kritikus szülők nézik és hallgatják minden mozdulatomat és szavamat. Ettől lefagyok, minden korábbi ötletem elszáll. Nem akarom ezt csinálni, de nem tudom abbahagyni most. Nem tehetem meg, pedig bármit szívesebben csinálnék. Még nincs gyerekem, de ha lenne, akkor ez a helyzet felőrölne. Mindenki bele van ebbe kényszerítve, eszközök és tudás nélkül.

 

A fenti kis véleménymorzsák csak kiragadott összefoglalók az elmúlt napokból, és jól tükrözik a kialakult helyzetet.

A gyerek nem tud tanulni

Soha nem tanították meg rá, hogy kell megérteni a szavakat, hogy kell látni azt, amit még sosem látott, és sosem hagynak időt minderre. Mert valamiért rohanni kell az anyaggal. A gyerekek pedig végzetesen lemaradnak, mert nem mindenkivel tud, vagy akar tanulni a szülő, sőt a szülő még eszköztelenebb, mint a tanár.

3 tipp, hogy megtanítsuk:

  1. Minden szót, amit nem ért, magyarázzunk el. Még azt is, hogy „kenyér” – hiába hisszük, hogy azt már tudnia kéne. TÜRELEM! Amit nem értünk mi sem, azt nézzük meg szótárban, magyarázzuk el mondatba foglalva.
  2. Összetett dolgokat – például fizikai képletet, kémia összefüggéseket, stb... – gyakran azért nem ért meg, mert valamilyen korábbi dolgot nem sikerült megérteni, megtanulni, amire a következőlépés alapul. Ilyenkor vissza kell menni az alapokra. Nem lehet a házat sem a tetővel kezdeni, az alapokat kell megértetni.
  3. Amikor tanulunk egy témáról, érdemes lenne és kell is videókat nézni róla. A szülő is lehet ügyes, és használhatja az erre való eszközket. Például akár a TikTokot, minden gyerek kedvencét, vagy a Youtube-ot. Mutathat képet az elefántokról, a gyilkos galócáról, vagy éppen egy traktorról, ha a gyerek még sosem látott munkában olyat.

A tanári eszköztár kiürült

A tanárképzés során senki nem tanította meg a tanárokat olyan alapokra, amiket az előadóművészek tudnak. Nem tudnak játszani a hangjukkal, nem tudnak előadói eszközöket, noha ők azok, akik a nap nagyrészében előadóként állnak a közönség előtt. Aki volt dráma szakkörös, vagy ösztönös tehetség, azoknak jól megy az ilyesmi. Aki azonban kicsit félénkebb, annak hatalmas nehézséget okoz. Ráadásul az online eszközök használatától nagyon sokan félnek. Minél kevesebbet igyekeznek használni, mert úgy gondolkodnak, hogy akkor kisebb a hibaszázalék. A BME adjunktusa ebben a blogcikkében minden tanár számára összeszedte azokat az eszközöket, amelyek segítik a tanítást és az információ átadását. Bár egyetemistákról szól, de nincs ez másként az alsóbb osztályokban, vagy a középiskolában sem. Az eszközrendszert érdemes újragondolni! 

 

3 tipp, amivel tanárként jobbá teheted a munkádat:

  1. Tanulj a profi előadóktól! Biztosan hozzászoktál, hogy a tanulás soha nem ér véget. Most a retorika mestereitől kéne tanulnod, hogy fenn tudd tartani a figyelmet. A legjobb összefoglaló előadások pár percesek, majd önálló munkát, annak bemutatását, és összefoglalóját, dicséretét tartalmazzák.
  2. A rendszer rossz, és most nem tudod megváltoztatni – most ebből kell kihoznod a legtöbbet! Alkalmazz digitális eszközöket arra, hogy érdekesebb legyél, és dicsérj nagyon sokat. Nem baj, ha a tanterv nem teljesül, ezeket be lehet hozni. Az elvárásokat nem erre az állapotra írták, és nem a te hibád, hogy nem módosítottak rajta azok, akinek a dolga lett volna.
  3. Gondolj a szülőkre is! – Pláne, ha te is az vagy. Ne adj túl sok olyan feladatot, amit be kell küldeni, vagy amit a gyerek nem tud magától megcsinálni.

 

A szülők nem tanárok, és nem is akarnak azok lenni!
 

Bármi is történjen, te az anyja/apja vagy a gyerekednek, nem a tanára. Nem mehet át ez a viszony egy tanár-diák játszmába, mert a tanári értékelés és a szülői szeretet és elfogadás nem passzolnak össze. A tanár arra szakosodott, hogy értékelje a teljesítményt, a szülő arra, hogy mindennek ellenére szeresse a gyerekét. A gyerek, akit a szülője értékel egyfolytában, nem fogja szeretettnek érezni magát. Önbizalomhiányos lesz és azt fogja gondolni, hogy nem szerethető, nem elfogadható, nem jó ember. Nagyon nehéz ez a helyzet, senki nem segített benne, hogy jobb legyen. A gyerekek sem kapják meg amire szükségük lenne és a szülőkkel pedig a világon senki nem foglalkozik. A helyzetet túl kell élni. Olvasd el ezt a remek cikkünket is a témáról >> 

 

Indexkép: Markus Trier képe a Pixabay -en.

Kérjük, támogasd munkánkat!

Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!

Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás

Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:

 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

Semmelweis: a szaglásterápia segíthet a depressziós betegek egy csoportján

Semmelweis: a szaglásterápia segíthet a depressziós betegek egy csoportján

A szaglás és a szervezet védekező rendszerének depresszióval való kapcsolatát mutatták ki a Semmelweis Egyetem kutatói, eredményeiket nemrég a Translational Psychiatry nevű szaklapban publikálták. Évente több mint 700 ezer depressziós követ el öngyilkosságot világszerte, ezért egyre fontosabbá válik a betegség okainak feltárása. A brit UK Biobank adatait felhasználva most több mint 300 ezer, depressziós és egészséges férfi és nő profilját elemezve arra keresték a választ, mely csoportoknál lehet magasabb a depresszió kialakulásának kockázata, és ez mely génvariánsokkal hozható összefüggésbe.
9 lehetséges ok, hogy miért látunk homályosan

9 lehetséges ok, hogy miért látunk homályosan

A homályos látás gyakori szemészeti panasz. Fiataloknál leggyakrabban a korrigálatlan fénytörési hiba okozza, 40-45 felett pedig a közeli látás elhomályosodása, mely egy természetes fiziológiás folyamat része. A homályos látás ugyanakkor komolyabb szemészeti problémák tünete is lehet. Íme, a homályos látás kilenc lehetséges oka, és kezelési lehetőségei.
"Kukába az élelmiszerpazarlással" - plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja

"Kukába az élelmiszerpazarlással" - plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja

A Fenntarthatósági Témahét alkalmából "Kukába az élelmiszerpazarlással" címmel indít plakáttervező pályázatot a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Maradék nélkül programja. Az április 25-től június 21-ig tartó pályázat során olyan műveket várnak, amelyek figyelemfelkeltő módon szemléltetik az élelmiszerpazarlás problémakörét, hangsúlyozva a fogyasztók egyéni felelősségét. A legérdekesebb alkotások készítőit értékes nyereményekkel díjazzák, valamint műveik a tervek szerint oktatási intézményekben jelennek majd meg országszerte a következő tanévtől.
Szívtájékon szúrta osztálytársát egy hatodikos lány óra közben Bőnyben

Szívtájékon szúrta osztálytársát egy hatodikos lány óra közben Bőnyben

A diák súlyosan megsérült, mentőhelikopterrel szállították kórházba.
A globális felmelegedés és a szolárium is növeli a melanóma kialakulásának kockázatát

A globális felmelegedés és a szolárium is növeli a melanóma kialakulásának kockázatát

Az elmúlt húsz évben folyamatosan nőtt Magyarországon a bőrrákos esetek száma. A bőrdaganatok közül a melanóma az egyik legagresszívebb típus, ezért különösen fontos a betegség korai felismerése. Ráadásul a globális felmelegedés jelentősen növeli a kialakulás kockázatát, mivel ennek következtében tartósan egyre több UV-sugárzás éri a bőrünket. A szoláriumban pedig már akár egyetlen alkalom is tartós bőrkárosodást okozhat. A Budai Egészségközpont a rendszeres önellenőrzésre és a bőrgyógyászati szűrővizsgálat fontosságára, valamint a megelőzésre hívja fel a figyelmet a május 7-ei melanóma világnap alkalmából.
A szerkesztő ajánlja