A CsaládiNet szakértői CsaládiNet Szolgáltatás Közvetítő Kalkulátorok Hírlevél feliratkozás
SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Érkezik a Facebook gyerekeknek szánt csevegőprogramja

Kercsó Dorottya [cikkei] - 2017-12-08
A legismertebb közösségi oldal néhány nappal ezelőtt jelentette be, hogy különleges, gyerekeknek szánt Messenger alkalmazást indít a közeljövőben. A szülői kontrollt kívánó program a 6-12 éves korosztályt célozza, akik - elméletileg legalábbis - még nem regisztrálhatnak a Facebookra.
Érkezik a Facebook gyerekeknek szánt csevegőprogramja

A Messenger Kids a szigorú amerikai gyermekvédelmi törvények figyelembe vételével készült – jelentette be a Facebook. A videós és szöveges üzenetek küldésére egyaránt alkalmas applikáció a szülők profilján keresztül indítható el és onnan is ellenőrizhető. A gyerek kizárólag a szülő által előzetesen jóvá hagyott személyekkel veheti fel a kapcsolatot. A letöltéshez a néven kívül semmilyen más adat megadása nem szükséges, nem közvetít reklámokat, és vásárolni vagy letölteni sem lehet rajta keresztül semmit - viszont számtalan matricát és vicces képmanipuláló eljárást tartalmaz.

Az Egyesült Államok Childrens Online Privacy and Protection Act nevű törvénye értelmében 13 éven aluli gyermekek nem regisztrálhatnak semmilyen közösségi oldalra, és elméletileg az eddig ismert csevegőprogramokat sem használhatják. Valótlan adatok megadásával természetesen könnyen kijátszható a rendszer, és a tapasztalatok szerint ezzel igen sokan élnek is: egy 1200 család bevonásával készült felmérés szerint a tengerentúlon ötből három 13 éven aluli gyerek használ valamilyen telefonos csetprogramot, a szülők 81 százalékának bevallása szerint pedig gyermekük nyolcévesen már regisztrált legalább egy közösségi oldalra.

A Facebook – a hivatalos kommunikáció szerint – ezt a jelenséget igyekszik törvényes keretek közé szorítani. „A gyerekek ma már egyre fiatalabb életkorban ismerkednek meg az internettel. Használják a család eszközeit, sőt, sok 6-7 évesnek már sajátja is van” – fogalmazott egy blogbejegyzésben Antigone Davis, a Facebook egyik vezetője. A Messenger Kids tehát egy valós igényt felismerve igyekszik gyerekbarát és egyben törvényes megoldással szolgálni.

A kritikusok szerint azonban egyszerű üzleti fogás az egész. A 6-12 évesen „beetetett” gyerekek már alig fogják várni, hogy végre ők is elérjék azt a kort, amikor legálisan lehet saját Facebook-profiljuk, így a cég az új dobásával valójában csak az utánpótlásról gondoskodik.

Fotó: Devon Christopher Adams / flickr

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)
A szerkesztő ajánlja