SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

7 Kérdés, amit feltétlenül fel kell tenned egy középiskolai fogadóórán

Családinet [cikkei] - 2016-05-27
A legtöbb szülő felismeri annak fontosságát, hogy szülői értekezletekre, fogadóórákra járjanak, amíg gyermekeik még fiatalok. Ez a legjobb módja annak, hogy tudomást szerezzünk arról, milyen gyermekünk iskolai előmenetele, hogyan viszonyul a többiekhez és milyen viselkedésbeli problémái vannak.
7 Kérdés, amit feltétlenül fel kell tenned egy középiskolai fogadóórán
Viszont amint a gyerekek elérik a középiskolás kort, a szülők már nem járnak olyan lelkesen ezekre a találkozókra. Vagy úgy vélik, hogy gyermekük már mindent az ellenőrzése alatt tart, vagy pedig nem látják annak fontosságát, hogy a tanároktól is hallják, amivel már amúgy is tisztában vannak – vagyis, hogy gyermekük túl lusta, vagy motiválatlan.
A fogadóórák viszont könnyen lehetnek kulcs-tényezői gyermekünk iskolai sikereinek. Megismerheted az őt tanító tanárokat és megtudhatod, hogyan támogathatod leginkább iskolai előmenetelében. Íme, a hét legfontosabb kérdés, amit ne felejts el feltenni a pedagógussal való találkozáskor.
 
 

1.   Miben jó a gyermekem?

 
Mindenkit örömmel tölt el, ha tudomást szerez arról, miben jó gyermeke. Elképzelhető, hogy gyermeked rendezett, jó szervező, vagy pedig olyan diákot gyámolít, aki segítségre szorul. Ha elbeszélgetsz a tanárral, talán megtudhatsz olyan dolgokat is, ami soha nem jutna a tudomásodra az ellenőrzőből. Ha kiderült, mi az ő erőssége, olvasd el, hogyan fejlesztheted tehetséges gyermeked.
 
 

2.   Mi a gyermekem gyenge pontja?

 
Míg egy kamasz valószínűleg elmondja, miben tehetséges, elképzelhető, hogy eltitkolja, milyen területen nem jeleskedik. Ha ezekre rákérdezel tanárainál, kiderülhet, hogy gyermeked egy dumagép, aki képtelen figyelni órákon, vagy esetleg nem képes időben befejezni a feladatait. 
 
 

3.   Hogyan lehet gyermekem sikeres az iskolában?

 
Tudd meg, milyen elvárásai vannak a tanárnak a diákokkal szemben. Lehet, hogy a házi feladat a varázsszó. Az is elképzelhető, ha iskola után bent marad korrepetálásra, az jelentősen megkönnyíti felzárkózását egy tantárgyból.
Legyél tisztában vele, milyen lépéseket kell megtennie gyermekednek, hogy sikerei legyenek az iskolában.
 
 

4.   Mik a legfontosabb dolgok, amiket a diákok megtanulhatnak az Ön óráján?

 
Azt is lényeges megtudnunk, mit fog gyermekünk megtanulni egy bizonyos órán, és még inkább, hogyan fog ez hozzájárulni a jövőjéhez. Mihelyt megérted a tantárgy jelentőségét, könnyebben fogod gyermekeddel is megértetni, miért szükségesek az itt megtanultak a jövőbeli szakmájához, vagy az iskolát követő életéhez.
 
 

5.   Mennyi időt kéne gyermekemnek a házi feladattal eltölteni?

 
Ha erre a kérdésre választ kapsz, azt is meg fogod tudni, vajon vannak-e gyermekednek nehézségei az adott tantárggyal kapcsolatban. Ha a matematika tanára szerint a házi feladatot meg lehet oldani harminc perc alatt, ő viszont akár négy órát is eltölt felette, akkor már sejtheted, hogy problémák vannak. Ugyanígy, ha gyermekednek soha nincsen kémia házi feladata, tudni fogod, hogy az nem jelent neki elég kihívást.
 
 

6.   Ha gyermekem nem érti a házi feladatot, hogyan kaphat segítséget?

 
Érdeklődj utána, milyen segítséget nyújthat az iskola, ahova gyermeked jár. Lehetséges a korrepetálás? Vannak délutáni szakkörök? A tanár hajlandó vajon órák előtt vagy órák után segíteni? Tudd meg, szükség esetén hogyan kaphattok segítséget. Olvasd el, hogyan segítheted gyermeked te magad a tanulásban.
 
 

7.   Hogyan tudjuk Önnel tartani a kapcsolatot?

 
Fontos tudni, a tanár a kapcsolattartás melyik módját részesíti előnyben. Míg néhányan gyorsan tudnak e-mailben válaszolni, mások inkább a telefont választják. Hozd tudomásukra, hogy mindenféle problémáról szeretnél tudomást szerezni és Te is mindent megteszel, hogy hozzájárulj gyermeked iskolai fejlődéséhez. Ha a tanár tudja, hogy hajlandó vagy együttműködni, nagyobb a valószínűsége, hogy bármilyen probléma esetén kapcsolatba lép veled.
 
Ne felejtsd el, jó hírekkel is megkeresheted a tanárokat. Ők is nagyra fogják értékelni, ha e-mailben köszönöd meg, amikor segítenek gyermekednek egy probléma megoldásában, vagy, hogy mennyit tanult náluk.

Fotó: Miloslav_Ofukany/pixabay

Kérjük, támogasd munkánkat!

Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!

Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás

Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:

 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

"Sosem főznek és nem engedik az unokámnak, hogy csokit egyen": Bele lehet-e szólni a fiatalok életébe? - Juci néni gondolatai

"Sosem főznek és nem engedik az unokámnak, hogy csokit egyen": Bele lehet-e szólni a fiatalok életébe? - Juci néni gondolatai

Ha nem esznek csokit, hát nem esznek. Ha rendelik az ebédet, hát rendelik. Látom, hogy a mai fiatalok másképp nevelik a gyerekeiket. Egyes dolgokban szigorúbbak és más dolgokban meg engedékenyebbek, mint amilyen én voltam. Néha persze jólesne ezt megmondani nekik, hogy én mit csinálnék másképp, de megtanultam, hogy okosabb dolog, ha csendben maradok. 
Van, aki pizsamában hozza ki a gyerekét - önkéntes nyugdíjasok kísérik iskolába a gyerekeket Gödöllőn

Van, aki pizsamában hozza ki a gyerekét - önkéntes nyugdíjasok kísérik iskolába a gyerekeket Gödöllőn

Láthatósági mellényben, csoportosan mennek iskolába reggelente a gyerekek Gödöllőn. A Pedibusz nevű kezdeményezést vezették be külföldi példák után - és rendkívül nagy sikere van. 
Parkinson-kór vagy Parkinson-szindróma? - Ismerjük meg a betegséget!

Parkinson-kór vagy Parkinson-szindróma? - Ismerjük meg a betegséget!

1977 óta április 11-e a Parkinson-kór világnapja. Magyarországon a becslések szerint közel 20 ezer embert érint, a második leggyakoribb idegi károsodással járó betegség.
Még valóra válthatta élete legnagyobb álmait a bakancslistás Csire Zsuzsi - a lány szíve hétfőn adta fel a harcot

Még valóra válthatta élete legnagyobb álmait a bakancslistás Csire Zsuzsi - a lány szíve hétfőn adta fel a harcot

A 21 éves lány két szívtranszplantáción is átesett, harmadik szíve pedig hétfő este feladta a harcot. A lány tudta, hogy csak hónapjai vannak hátra, ezért bakancslistát írt - a halála előtt több álma is valóra vált.
Az én időmben még fel sem merült, hogy a nőknek élvezniük kellene az együttléteket

Az én időmben még fel sem merült, hogy a nőknek élvezniük kellene az együttléteket

A férfi munka után fáradt, hagyni kell őt enni és pihenni. Akkoriban mindenki így tartotta. Ami pedig a házaséletünket illeti: akkoriban senki sem beszélt arról, hogy a nőknek élvezniük kellene az együttléteket. Igazából én úgy voltam vele, hogy amikor a férjem kívánta, akkor hagytam magam.
A szerkesztő ajánlja