SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Kreatív gondolkodást fejlesztő játékok az óvodában

- 2017-11-15
Rövid játéklista, amit az óvodás gyerekekkel játszom a kreativitásuk, kreatív gondolkodásuk fejlesztése céljából.
Kreatív gondolkodást fejlesztő játékok az óvodában
  1. Alkoss rövid történet/mesét (mikrocsoportos foglalkozás 5-6 fő ajánlott)
    A dixit nevű társasjátékból válogattam ki kedves, ugyanakkor beszédes, eseménydús képeket. Körben leültünk a gyerekekkel a szőnyegre. Kiterítettem a képeket eléjük, és arra kértem őket jó alaposan nézzék meg a képeket, egyenlőre így a szőnyegen, csak a szemükkel. A feladat az lesz, hogy mindenki választ magának egy képet, azzal elvonul a szoba bármely pontjára és kap 10 percet, hogy a képről, képhez kitaláljon egy rövid történetet, mesét, amit később elmesél a többieknek.
    / Ez a játék fejleszti a képzelőerőt, beszédre késztet, fejleszti a gyerekek kifejező készségét, mondatalkotását, összefüggő, logikus gondolkodásra késztet/
     
  2. Ha…. lennél, milyen …. lennél, és miért?
    Egyszerű, szinte bármivel behelyettesíthető játék, amit akár kis- akár nagy csoporttal egyaránt játszhatunk foglalkozás bemelegítéseként, vagy hangulati zárásként: pl. ha szín lennél, milyen szín lennél? / Gyümölcs, állat, forma, játék, ruhadarab, érzelem (!)
    / Fejleszti a képzelőerőt, szókincset, beszédre késztet, gyakoroltatja a helyes mondatalkotást, önálló gondolkodásra buzdít, megismerhetjük vele a csoport adott lelki állapotát, érzelemvilágát/
     
  3. Találd ki, mit mondhat egymásnak …? (nagycsoportosok játéka, 5-6 éves korosztály)
    Játsszunk el a gondolattal, vajon mit mondhat egymásnak: két nyuszi a mezőn, a két cipőm fűzője, a zoknik a lábaidon, stb. Találjanak ki a gyerekek is hasonlókat, majd mondjanak rá minél több lehetséges beszélgetés verziót.

    /Elvont gondolkodásra késztet, beszédre motivál, szórakoztat, elereszthetik a fantáziájukat, összefüggő, logikus gondolkodásra ösztökél/
     
  4. Tárgyak sora
    Néhány tárgyat készítünk elő vagy csak említjük őket, olyanokat, amelyek távolról emlékeztethetnek valódi vagy vélt sorsukra: szövetdarab, összegyűrt menetjegy, övcsat, leszakadt gomb, boríték külföldi bélyeggel, de üresen, egy virág, egy számla, egy patkó… Milyen képekre, milyen eseményekre emlékeztetnek ezek a tárgyak? Találjuk ki valamilyen történetet, amiben ezek a tárgyak szerepelnek, akár el is játszhatjuk!
    /Kreatív gondolkodást fejleszti, beszédre, cselekvésre késztet, szerepjátékra van lehetőség/
     
  5. Legszebb pillanat
    Találjuk ki, mi volt a tárgy életének legszebb pillanata. Íme: egy régi napernyő, gyöngyökkel kirakott kézitáska, régi érmék, egy legyező, könyvlapok között lepréselt ibolyacsokor, egy hintaszék, nádpálca, elvékonyodott pengéjű konyhai kés, régi rádió, babacipő stb.
     
  6. Találjuk ki e tárgyak legszomorúbb pillanatát is. Ne feledkezzünk meg arról az emberről, aki ezeket a tárgyakat használta!
     

A „Keressük a legkreatívabb magyar gyermeknevelő szakembereket!” pályázatra beérkezett cikk.
 

Kérjük, támogasd munkánkat!

Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!

Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás

Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:

 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

"Sosem főznek és nem engedik az unokámnak, hogy csokit egyen": Bele lehet-e szólni a fiatalok életébe? - Juci néni gondolatai

"Sosem főznek és nem engedik az unokámnak, hogy csokit egyen": Bele lehet-e szólni a fiatalok életébe? - Juci néni gondolatai

Ha nem esznek csokit, hát nem esznek. Ha rendelik az ebédet, hát rendelik. Látom, hogy a mai fiatalok másképp nevelik a gyerekeiket. Egyes dolgokban szigorúbbak és más dolgokban meg engedékenyebbek, mint amilyen én voltam. Néha persze jólesne ezt megmondani nekik, hogy én mit csinálnék másképp, de megtanultam, hogy okosabb dolog, ha csendben maradok. 
Van, aki pizsamában hozza ki a gyerekét - önkéntes nyugdíjasok kísérik iskolába a gyerekeket Gödöllőn

Van, aki pizsamában hozza ki a gyerekét - önkéntes nyugdíjasok kísérik iskolába a gyerekeket Gödöllőn

Láthatósági mellényben, csoportosan mennek iskolába reggelente a gyerekek Gödöllőn. A Pedibusz nevű kezdeményezést vezették be külföldi példák után - és rendkívül nagy sikere van. 
Parkinson-kór vagy Parkinson-szindróma? - Ismerjük meg a betegséget!

Parkinson-kór vagy Parkinson-szindróma? - Ismerjük meg a betegséget!

1977 óta április 11-e a Parkinson-kór világnapja. Magyarországon a becslések szerint közel 20 ezer embert érint, a második leggyakoribb idegi károsodással járó betegség.
Még valóra válthatta élete legnagyobb álmait a bakancslistás Csire Zsuzsi - a lány szíve hétfőn adta fel a harcot

Még valóra válthatta élete legnagyobb álmait a bakancslistás Csire Zsuzsi - a lány szíve hétfőn adta fel a harcot

A 21 éves lány két szívtranszplantáción is átesett, harmadik szíve pedig hétfő este feladta a harcot. A lány tudta, hogy csak hónapjai vannak hátra, ezért bakancslistát írt - a halála előtt több álma is valóra vált.
Az én időmben még fel sem merült, hogy a nőknek élvezniük kellene az együttléteket

Az én időmben még fel sem merült, hogy a nőknek élvezniük kellene az együttléteket

A férfi munka után fáradt, hagyni kell őt enni és pihenni. Akkoriban mindenki így tartotta. Ami pedig a házaséletünket illeti: akkoriban senki sem beszélt arról, hogy a nőknek élvezniük kellene az együttléteket. Igazából én úgy voltam vele, hogy amikor a férjem kívánta, akkor hagytam magam.
A szerkesztő ajánlja