SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Márton-projekt megvalósítása a Bambi csoportban

Németh Zoltánné [cikkei] - 2016-11-14
Egy óvodapedagógus - drámapedagógus projektje a Márton napi ünnepkörhöz.

Évről-évre tervezem a megvalósítandó tevékenységek közé a Márton projektet a gyerekek adottságait, érdeklődését figyelembe véve.

A szülők felé a kéréseimet egy folyosóra függesztett „liba-rajzra” rögzítettem. Izgalommal figyelték az eseményeket, jelezték a gyerekeknek, hogy mi a mai napra tervezett érdekesség.

Megismerkedtek Márton legendájával, amihez illesztettem a Hideg-meleg játék példájára a halk-hangos gágogást a lúd-báb felkutatására. Izgatottan játszották ezt a játékot.

A külső világ tevékeny megismerése keretén belül szót ejtettünk a népszokásokról, a ludak hasznáról, táplálásáról, élményeiket is felidézték a gyerekek. Kipróbálhatták az igazi tollpárna puhaságát. A kivágott, festett libák számlálása, sorba rendezése, matematikai és logikai műveletek fejlesztését segítették elő.

Közösen készítettünk 2 db liba-kép kirakót, liba-párosító játékot is. Fűztünk libagége száraztésztából nyakláncot.

Ábrázoló tevékenységgel készültek alaklemez mellett rajzolt libák, melyet tépés – gyűrés - ragasztás technikájával „öltöztettünk” toll-díszbe. Festettek a gyerekek kivágott liba – formát, kéznyomatukat is libává alakították - rajzolt vagy festett kiegészítéssel. Vágás technikájának gyakorlására jó lehetőséget nyújtott a kis lámpások készítése, melyben a szülők segítettek gyermekeiknek „Munkadélután” keretében. Különböző libaformák kivágás után az üvegre ragasztva a mécses díszítésére használtuk.

Verseltünk, mondókáztunk, a mesénk Gőgös gúnár Gedeonról szólt. A helyes hangzóképzés és beszédfejlesztés érdekében tollfúvó játékot és hangzóészlelő játékot is játszottunk (ha egy adott szóban észlelték az „sz” hangot akkor a gúnár sziszegését utánozták). Dalos és mozgásos játékaink között szerepelt a Gyertek haza ludaim…, Egyél libám…, Hatan vannak a mi…, A gúnárom elveszett… kezdetű dalos játékok. Jártunk libasorban a Réce, ruca…, Száz liba…, Nincs szebb madár…kezdetű mondókákra. Még az utcán, a tócsákat is libasorban kerülgettük. Lábtornával a „liba-talpakat” erősítettük-mezítlábas lábboltozat erősítő játékos mozgásokkal. Nagy sikert aratott a „Libaláb-színház”. Zenére mozgatták a lábfejüket a gyerekek, követték a zene ritmusát mozdulataikkal.

Drámajátékokat is játszottunk a csoportszobában és az udvaron: Ludas játék, Gyertek haza ludaim, Gyors legyél! Zsákbamacska, Jön a farkas! Ól, liba, róka, Madarak hess!

A szülők libákról szóló könyveket, használati tárgyakat gyűjtöttek, amiből a folyosón kiállítást rendeztek.

Egyik apuka prezentációt készített dallal, képekkel a libákról, amit laptop és projektor segítségével délelőtt megnéztünk, ami a témánk összefoglalásában, lezárásában segítségünkre volt.

A Márton napi lakomán libazsíros kenyeret, és libás süteményt falatoztunk, de előtte játszottunk a szülőkkel közösen Libapárna-kieső és Párválasztó játékot. Ezek után felöltöztünk, mindenkinek meggyújtottuk a mécsesét, amit a saját készítésű libás mécses tartóban fogott a kezében. Egy volt óvodásunk elől vitte az óriás „libás-lampiont”, amit otthon készítettek erre a napra (alvásidőben is égett benne a mécses - a gyerekek kérésére). Majd sorakoztak a kis lámpásokkal a Bambi csoportosok szüleikkel együtt. Mondókákra jártunk egy „óvoda-kört”, ezután mindenki lámpással tért haza.


A „Keressük a Legkreatívabb óvónőt” pályázatra beérkezett cikk.

 

LEGOLVASOTTABB

Még ma vidd orvoshoz, ha ilyen tünetei vannak - egyre gyakoribb a betegség Magyarországon

A gyerekkori cukorbetegség nem játék, és sajnos egyre több gyermeket érint Magyarországon is. Milyen élete lesz a gyereknek? Hogyan lehet jól kezelni? Elfogadják majd a társai? Ezek a kérdések ijesztőnek tűnhetnek, de vannak gyakorlati, megnyugtató megoldások, amelyek segítenek a családnak és a gyermeknek eligazodni a diabétesz útvesztőjében.

Egészséges mosoly 40 felett - modern megoldások a tartós fogpótláshoz

Ahogy belépünk a negyvenes éveinkbe, a fogak állapota egyre inkább összefügg a mindennapi szokásainkkal, az életmódunkkal és a szervezet természetes változásaival. Sokaknál megjelenik problémaként a foghiány, az íny visszahúzódása vagy gyulladása, amelyek nemcsak az étkezést, hanem a magabiztosságot is jelentősen befolyásolják. A jó hír az, hogy ma már olyan korszerű fogászati megoldások érhetők el, amelyekkel a szájüregi egészség hosszú távon is megőrizhető. Akár implantációra, akár csontpótlásra van szükség, a modern technológiák pontos, természetes hatású és tartós eredményt biztosítanak.

2025-ös útmutató: Mikor adhatunk telefont a gyereknek?

Korfüggő digitális szabályok szülőknek A "Wait Until 8th" mozgalomtól a magyar mindennapokig

Csendes házasság, sérült gyerek? Hogyan hat a kapcsolatunk a gyerekre?

"Nem veszekszünk, minden rendben van" - mondják sokan. De mi van akkor, ha a csend még rosszabb, mint a vihar? A pszichológiai kutatások szerint az érzelmileg üres házasság hosszú távon mélyebb sebeket ejt a gyerekeken, mint a hangos, de konstruktívan megoldott konfliktusok.

Rejtett válság: ezért kerülnek padlóra a kisgyermekes anyák Magyarországon

Pénzügyi hullámvasúton utaznak a magyar édesanyák: a CSED alatt még úgy tűnik, minden rendben, ám a GYES-korszakba lépve szembesülnek rendszer hiányosságaival. Rugalmas munkahelyek alig vannak, a fizetések bezuhannak, és a legtöbb anya magára marad a túlélési zsonglőrködéssel.

© 2004-2022 Családi Háló Közhasznú Alapítvány - minden jog fenntartva.
Ügynökségi értékesítési  képviselet: Adaptive Media
ADATVÉDELMI BEÁLLÍTÁSOK
A szerkesztő ajánlja