A CsaládiNet szakértői CsaládiNet Szolgáltatás Közvetítő Kalkulátorok Hírlevél feliratkozás
SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

A te gyerekednek mikor kell lefeküdni? Ebből a táblázatból kiderül!

Martincsevicsné Jenei Gizella - 2020-10-08
Nagy port kavart egy amerikai tanárnő bejegyzése, melyben életkortól függően határozza meg, hogy egy gyermeknek mikor kell lefeküdnie ahhoz, hogy másnap megfelelően kipihent legyen.
A te gyerekednek mikor kell lefeküdni? Ebből a táblázatból kiderül!

Szülőként biztos, hogy már te is elgondolkodtál azon, hogy mikor kell lefektetned a gyermekedet ahhoz, hogy másnap nyugodt, mosolygós és kiegyensúlyozott legyen. Mégis, amikor látsz egy ilyen táblázatot, ahol percre pontosan előtted van, hogy mikor kell elaludnia a gyermekednek, elgondolkodsz.

Tényleg ennyire egyértelmű lenne?

Vajon mindenkinél beválik ugyanaz?

Pontosan ezek a kérdések váltottak ki parázs vitát a közösségi felületeken. A tanárnőt valósággal sokkolta, hogy milyen széles körben vált ismertté a posztja, és milyen reakciók érkeztek rá.

Természetesen mindkét oldal, a támogatók és az ellenzők is megszólaltak. Voltak, akik megerősítést láttak a táblázatban, hiszen eleve így állították be a napirendjüket. Mások azonban felháborodtak, és egyenesen a katonasághoz hasonlították a feszített tempót.

A legtöbb hozzászóló ellenérvként azt hozta fel, hogy nem lehet általánosítani, hiszen minden család ritmusa más. Ha egy olyan anyuka, akinek a férje késő estig dolgozik, betartja ezt a napirendet, akkor megfosztja a gyermekeit édesapjuktól. Felmerültek a különórák és az egyéb elfoglaltságok is.

Abban azt hiszem mindenki egyetérthet, hogy általános szabály nem létezik. Vannak irányvonalak, melyek mentén lehet próbálkozni, de sok dolog van, amihez alkalmazkodni kell.

A legfontosabb a gyermek érdeke. Az ő fejlődéséhez elengedhetetlen a megfelelő minőségű és mennyiségű alvás, függetlenül attól, hogy hány éves.

Az óvodai napokhoz ugyanolyan fontos a nyugodt és kipihent gyermek, mint az iskolai foglalkozásokhoz. Álmosan és fáradtan nem lehet tanulni, koncentrálni, ingadozik a hangulatuk, az alváshiány esetenként viselkedési problémákat és más egészségügyi problémákat is okozhat. Gyakorló anyukaként nekem is az a tapasztalatom, hogy ha a lányaim néhány napig kibillennek a megszokott alvási ritmusukból, például ünnepek vagy utazás következtében, akkor sokkal fáradtabbak, esetenként fogékonyabbak a betegségekre.

A poszt alatt a legtöbb hozzászóló egyetértett abban, hogy az alvás mennyisége talán fontosabb, mint az, hogy mikor fekszik le a gyerek.

A beszélgetések során többször felmerült a napirend fontossága, melynek minden életkorban szerepe van. Ha a gyermek nehezen alszik el este, akkor érdemes hosszabb időt szentelni az esti rutinnak. Lefekvéshez közeledve legyen csendesebb a környezet és a játék, legyenek tompábbak a fények és próbáld meg lelassítani a gyermeket is. Olvassatok mesét vagy beszélgessetek az elalvás előtt.

Ha nagyobb gyerekek vannak otthon, akkor szintén nem vagy könnyű helyzetben. A mai modern világban rengeteg információt kell feldolgozniuk egész nap, ezért nem csoda, ha este nehezen tudnak pihenni. Mégis fontos lenne, hogy lefekvés előtt legalább fél órával már ne számítógépezzenek, videójátékozzanak vagy telefonozzanak. Inkább próbáljanak meg kikapcsolódni egy forró fürdővel vagy egy jó könyvvel.

Kép: Andrea Piacquadio fotója a Pexels oldaláról

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)
© 2004-2021 Családi Háló Közhasznú Alapítvány - minden jog fenntartva.
Ügynökségi értékesítési  képviselet: Adaptive Media
A szerkesztő ajánlja