SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Így lehet sokkal hatékonyabb: ismerd meg a gyermeked tanulási stílusát!

Kercsó Dorottya [cikkei] - 2019-02-26
Van, aki teljes csendben, más halk zeneszó mellett, valaki egyedül, más a társaival - nem mindenkinek ugyanaz a tanulási stratégia jön be. Ha azt szeretnénk, hogy gyermekünk sikerrel vegye az iskolai akadályokat, érdemes megfigyelni, milyen módszerrel tanul a legkönnyebben.
Így lehet sokkal hatékonyabb: ismerd meg a gyermeked tanulási stílusát!


Tanulási stílusok érzékelés alapján

Érzékelés alapján háromféle tanulási stílust különböztethetünk meg: 

  • a látás utáni (vizuális),
  • a hallás utáni (auditív)
  • és a mozgásos stílust.


Vizuális tanulási stílus

A vizuális típusba tartozó tanulók azt az információt jegyzik meg a legkönnyebben, amelyet látnak. Tanulás közben az egész oldalt egy egységként kezelik, és általában azt is tudják, hogy a felidézendő információ hol helyezkedett el a papíron. Szívesen használnak grafikonokat, szövegkiemelő filctollat, szeretik, ha egy témakör sok képpel van illusztrálva. A tanulók többsége ebbe a típusba tartozik.


Auditív tanulási stílus

Az auditív típus hallás után tanul. Számára teljesen megfelelő a frontális oktatás, hiszen úgy tudja leginkább befogadni az anyagot, ha valaki egyszerűen elmondja neki. Kisebb gyerekek esetében célszerű, ha a szüleik mellettük ülve felolvassák a leckét, és nagyobb korukban pedig hatékonyan tanulhatnak, ha maguknak olvassák fel. Ők azok, akiket nem zavar a halk zene sem tanulás közben, sőt, inkább segít nekik a figyelem összpontosításában – fontos azonban, hogy valamilyen hangszeres zeneművet tegyenek be ilyenkor, a szöveges számok ugyanis mindenképp hátráltatják a koncentrációt.


Mozgásos tanulási stílus

Vannak, akik mozgás közben jegyzik meg leginkább a tananyagot. Ők azok, akik szeretik, ha az ábrákat kivághatják, felragaszthatják, de az egyszerű összekötős vagy színezős feladatokat is örömmel végzik el. A nagyobb lélegzetű anyagrészeket szívesen tanulják például a szobájukban fel-alá sétálva, esetleg valamilyen más tevékenységgel – például egy lufi vagy kislabda dobálásával – összekötve.


Tanulási stílusok motiváció alapján

Motiváció alapján megkülönböztetjük a külső illetve belső motivációra reagáló tanulókat. A külső motivációjú gyereket egyértelműen a jó jeggyel vagy egyéb jutalommal lehet ösztönözni, míg a belső motivációjút a jegy nem érdekli, csak az, hogy mi az, amit érdekesnek tart. A határ ebben az esetben sem egyértelmű, előfordul például az az eset, amikor valaki egy pedagógus iránt érzett szimpátia miatt tanulja lelkesen az anyagot, ez külső és belső motivációnak egyaránt felfogható.


Tanulási stílusok társas környezet alapján


Társas (interperszonális) típus

Aki ebbe a típusba tartozik, az társas környezetben tanul hatékonyan. Nagyon szeretik a csoportmunkát, a különböző tanulóköröket, az érettségire készülve vagy az egyetemen pedig igyekeznek megszervezni, hogy a többiekkel együtt készülhessenek fel a vizsgára. Számukra a társak jelenléte valódi ösztönző hatással bír.


Csendes (intraperszonális) típus

A csendes típusú tanuló el sem tudja képzelni, hogy valaki képes a barátaival együtt készülni. Őt vagy zavarja a társak jelenléte, vagy ha már ott vannak a többiek, inkább beszélget, nem tanul. A társas környezet hátráltatja az elmélyülésben, ezért számára az a hatékony, ha egyedül, minél kevesebb zavaró tényezővel sajátíthatja el az anyagot.

Kép: mentatdgt / Pexels

Kérjük, támogasd munkánkat!

Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!

Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás

Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:

 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

"Sosem főznek és nem engedik az unokámnak, hogy csokit egyen": Bele lehet-e szólni a fiatalok életébe? - Juci néni gondolatai

"Sosem főznek és nem engedik az unokámnak, hogy csokit egyen": Bele lehet-e szólni a fiatalok életébe? - Juci néni gondolatai

Ha nem esznek csokit, hát nem esznek. Ha rendelik az ebédet, hát rendelik. Látom, hogy a mai fiatalok másképp nevelik a gyerekeiket. Egyes dolgokban szigorúbbak és más dolgokban meg engedékenyebbek, mint amilyen én voltam. Néha persze jólesne ezt megmondani nekik, hogy én mit csinálnék másképp, de megtanultam, hogy okosabb dolog, ha csendben maradok. 
Holtan találták meg a kétéves szerb kislányt, akit már a magyar rendőrség is keresett

Holtan találták meg a kétéves szerb kislányt, akit már a magyar rendőrség is keresett

Rengetegen keresték a kétéves kislányt, sajnos már csak a holttestét találták meg.
"Az apám a saját nőgyógyászom, és ő közölte velem, hogy baj van" - kiakadtak a TikTokon a fiatal lány követői

"Az apám a saját nőgyógyászom, és ő közölte velem, hogy baj van" - kiakadtak a TikTokon a fiatal lány követői

Minden nő tudja, hogy a nőgyógyász kincs. Ez egy bizalmi viszony, így nem csoda, hogy olyan embert szeretnénk választani, aki szimpatikus, aki tudja kezelni az esetleges betegségeinket és aki felkészít a szülésre. Egy fiatal lány éppen ezért a lehető legközelebbi személyt választotta erre a nemes feladatra, aki nem más, mint az édesapja.
Van, aki pizsamában hozza ki a gyerekét - önkéntes nyugdíjasok kísérik iskolába a gyerekeket Gödöllőn

Van, aki pizsamában hozza ki a gyerekét - önkéntes nyugdíjasok kísérik iskolába a gyerekeket Gödöllőn

Láthatósági mellényben, csoportosan mennek iskolába reggelente a gyerekek Gödöllőn. A Pedibusz nevű kezdeményezést vezették be külföldi példák után - és rendkívül nagy sikere van. 
Parkinson-kór vagy Parkinson-szindróma? - Ismerjük meg a betegséget!

Parkinson-kór vagy Parkinson-szindróma? - Ismerjük meg a betegséget!

1977 óta április 11-e a Parkinson-kór világnapja. Magyarországon a becslések szerint közel 20 ezer embert érint, a második leggyakoribb idegi károsodással járó betegség.
A szerkesztő ajánlja