Miért maradnak le a diákok már év elején?
Családinet [cikkei] - 2013-01-11
Azt gondolnánk, hogy ha gyermekünk elkezdi az iskolát szeptemberben, akkor "tiszta lappal" indul, tele energiával, és úgy gondoljuk, hogy most sokkal jobban fog tanulni, mint tavaly.
Ennek ellenére, mikor megkapja az első jegyeket a kisdiák, furcsán nézünk az ellenőrzőre, mivel nem a legjobb jegyet kapja. Ekkor felmerülhet a kérdés bennünk, hogy: de hiszen most kezdte az iskolát, és még alig tanultak valamit, de máris rossz jegyeket szerez? Akkor mi lesz később?
Ennek ellenére, mikor megkapja az első jegyeket a kisdiák, furcsán nézünk az ellenőrzőre, mivel nem a legjobb jegyet kapja. Ekkor felmerülhet a kérdés bennünk, hogy: de hiszen most kezdte az iskolát, és még alig tanultak valamit, de máris rossz jegyeket szerez? Akkor mi lesz később?
Mi lehet az oka annak, hogy már év elején elakad a tanuló és nem érti a tanultakat?
Sokéves tanítási és korrepetálási tapasztalat alapján az, hogy nem azzal az évfolyam anyagával van a probléma amit éppen tanul, hanem egy - vagy akár több - korábbi évfolyam anyagával.

Ezt be is bizonyította az 2012 nyarán készült Tantaki pótvizsga felkészítő program, aminek a keretében kiderült, hogy a diákok sokkal korábbi anyagokból voltak lemaradva. Például az egyik diák 5. osztályos matematikából bukott meg, de még a szorzótáblát sem tudta, tehát a 2. osztályos tananyaghoz kellett visszamennie és bepótolnia a hiányosságokat.
Tehát miért maradnak le a diákok már a tanév elején?
Azért, mert az előző évben már felszedtek némi lemaradást, hiányosságot, és azt nem pótolták például a nyári szünetben. És ha úgy kezdjük el a tanévet, hogy néhány dolgot nem értünk, akkor bizony a következő tananyagokat sem fogjuk tudni teljesen megérteni.

Például, ha valaki nem teljesen tanulta meg a szorzótáblát, akkor nem fogja tudni megoldani az egyenleteket sem, mivel rosszul fog számolni. És hiába magyarázzuk neki az egyenleteket, ha ő már a szorzótáblánál van elakadva.
Mi a megoldás?
Természetesen az, hogy visszamegyünk az anyagban oda, ahol elakadt, és bepótoljuk azt a témakört, amit nem értett meg a gyerek. Csak ezek után haladunk tovább.
Ha ezt a szabályt betartjuk, akkor az iskolakezdés és a tanév eleje már nem lesz olyan fájdalmas, és nem születnek rossz jegyek.
Hogyan pótoljuk be a lemaradást?
Ha Te, mint szülő felismerted, hogy gyermekednek egy vagy akár több évre visszamenő hiányosságai vannak egy-egy tantárgyból, akkor több megoldást is választhatsz ennek megszüntetéséhez és a hiányzó tudás pótlásához. Taníthatod akár Te is, ha van rá elég időd és energiád. Vagy elküldheted gyermeked/gyermekeid magántanárhoz - még ha nem is fog eleinte rajongani az ötletért, hidd el, megéri!
Családinet hozzászólások:
LEGOLVASOTTABB
„Anyaként már csak árnyéka vagyok önmagamnak” - Őszinte TikTok-videók arról, hogyan változik meg egy nő a szülés után
Egyre több anya mutatja meg a TikTokon, mennyivel másabb volt az élete - és külseje - a gyerekvállalás előtt. A 30 virális videóval illusztrált trend kendőzetlenül tárja fel: anyának lenni gyönyörű, de sok nő közben elveszíti önmagát.
Lövöldözés Grazban: kilenc halott egy iskolai támadásban, a támadó is áldozatul esett
Iskolai tragédia rázta meg kedden Graz városát: egy volt diák lövöldözni kezdett a BORG iskolában. A támadásban kilencen vesztették életüket, köztük maga az elkövető is. A helyszínre érkező mentőegységek és rendőrök órákig dolgoztak a káoszban.
Ingyenes hétvégével nyit a Lupa
Idén immár 10. alkalommal nyitja meg kapuit az ország legnagyobb, természetes vizű strandja, a Lupa Beach. A május 30-án induló nyitóhétvégén nem kell belépőt fizetni, mi több, pénteken, szombaton és vasárnap is nappali bulikkal és gyermekfoglalkozásokkal melegíthetünk be az idei strandszezonra.
Krónikus betegségben is javíthatja az életkilátásokat a mozgás
A rendszeres testmozgással kapcsolatban az elmúlt évtizedek nagy epidemiológiai és klinikai vizsgálatai elegendő bizonyítékát adták annak, hogy hatékonyan alkalmazható nem csupán a betegségek megelőzésében, de a terápia részeként, akár krónikus betegeknél is - mondja dr. Vágó Hajnalka, a Semmelweis Egyetem Városmajori Szív- és Érgyógyászati Klinika Sportorvostan és Kardiológiai Tanszékének professzora.
Sokk a szülőszobán: béranyaként ikreket szült - de az egyik baba a sajátja volt
Jessica Allen, egy kaliforniai édesanya, béranyai feladatot vállalt egy kínai pár számára. Azonban a szülés után kiderült, hogy az egyik újszülött az ő és férje biológiai gyermeke. Ez az eset rávilágít a béranyaság ritka, de lehetséges komplikációira.
Közösségi hozzászólások: