Miért maradnak le a diákok már év elején?
Családinet [cikkei] - 2013-01-11
Azt gondolnánk, hogy ha gyermekünk elkezdi az iskolát szeptemberben, akkor "tiszta lappal" indul, tele energiával, és úgy gondoljuk, hogy most sokkal jobban fog tanulni, mint tavaly.
Ennek ellenére, mikor megkapja az első jegyeket a kisdiák, furcsán nézünk az ellenőrzőre, mivel nem a legjobb jegyet kapja. Ekkor felmerülhet a kérdés bennünk, hogy: de hiszen most kezdte az iskolát, és még alig tanultak valamit, de máris rossz jegyeket szerez? Akkor mi lesz később?
Ennek ellenére, mikor megkapja az első jegyeket a kisdiák, furcsán nézünk az ellenőrzőre, mivel nem a legjobb jegyet kapja. Ekkor felmerülhet a kérdés bennünk, hogy: de hiszen most kezdte az iskolát, és még alig tanultak valamit, de máris rossz jegyeket szerez? Akkor mi lesz később?
Mi lehet az oka annak, hogy már év elején elakad a tanuló és nem érti a tanultakat?
Sokéves tanítási és korrepetálási tapasztalat alapján az, hogy nem azzal az évfolyam anyagával van a probléma amit éppen tanul, hanem egy - vagy akár több - korábbi évfolyam anyagával.

Ezt be is bizonyította az 2012 nyarán készült Tantaki pótvizsga felkészítő program, aminek a keretében kiderült, hogy a diákok sokkal korábbi anyagokból voltak lemaradva. Például az egyik diák 5. osztályos matematikából bukott meg, de még a szorzótáblát sem tudta, tehát a 2. osztályos tananyaghoz kellett visszamennie és bepótolnia a hiányosságokat.
Tehát miért maradnak le a diákok már a tanév elején?
Azért, mert az előző évben már felszedtek némi lemaradást, hiányosságot, és azt nem pótolták például a nyári szünetben. És ha úgy kezdjük el a tanévet, hogy néhány dolgot nem értünk, akkor bizony a következő tananyagokat sem fogjuk tudni teljesen megérteni.

Például, ha valaki nem teljesen tanulta meg a szorzótáblát, akkor nem fogja tudni megoldani az egyenleteket sem, mivel rosszul fog számolni. És hiába magyarázzuk neki az egyenleteket, ha ő már a szorzótáblánál van elakadva.
Mi a megoldás?
Természetesen az, hogy visszamegyünk az anyagban oda, ahol elakadt, és bepótoljuk azt a témakört, amit nem értett meg a gyerek. Csak ezek után haladunk tovább.
Ha ezt a szabályt betartjuk, akkor az iskolakezdés és a tanév eleje már nem lesz olyan fájdalmas, és nem születnek rossz jegyek.
Hogyan pótoljuk be a lemaradást?
Ha Te, mint szülő felismerted, hogy gyermekednek egy vagy akár több évre visszamenő hiányosságai vannak egy-egy tantárgyból, akkor több megoldást is választhatsz ennek megszüntetéséhez és a hiányzó tudás pótlásához. Taníthatod akár Te is, ha van rá elég időd és energiád. Vagy elküldheted gyermeked/gyermekeid magántanárhoz - még ha nem is fog eleinte rajongani az ötletért, hidd el, megéri!
LEGOLVASOTTABB
Még ma vidd orvoshoz, ha ilyen tünetei vannak - egyre gyakoribb a betegség Magyarországon
A gyerekkori cukorbetegség nem játék, és sajnos egyre több gyermeket érint Magyarországon is. Milyen élete lesz a gyereknek? Hogyan lehet jól kezelni? Elfogadják majd a társai? Ezek a kérdések ijesztőnek tűnhetnek, de vannak gyakorlati, megnyugtató megoldások, amelyek segítenek a családnak és a gyermeknek eligazodni a diabétesz útvesztőjében.
Rejtett válság: ezért kerülnek padlóra a kisgyermekes anyák Magyarországon
Pénzügyi hullámvasúton utaznak a magyar édesanyák: a CSED alatt még úgy tűnik, minden rendben, ám a GYES-korszakba lépve szembesülnek rendszer hiányosságaival. Rugalmas munkahelyek alig vannak, a fizetések bezuhannak, és a legtöbb anya magára marad a túlélési zsonglőrködéssel.
Egyre több gyereket érint a magas vérnyomás - ez áll a háttérben
Az elmúlt húsz évben a magas vérnyomás előfordulása a fiatalok körében szinte megduplázódott. Ez már nem csupán statisztika, hanem figyelmeztetés, hiszen a korán jelentkező vérnyomásproblémák hosszú távon szív- és érrendszeri betegségekhez vezethetnek.
Anyai és apai nagyszülők: Miért más a gyerekek kapcsolata velük?
Aki figyelmesen nézi a családi összejöveteleket, az hamar észreveheti: a gyerekek valahogy mindig az anyai nagymamához húznak. Ott bújnak hozzá, nála akarnak ülni ebédnél, őt keresik, ha valami baj van. Az apai nagyszülők persze ugyanúgy szeretik az unokákat, mégis gyakran más a dinamika. De miért van ez így?
Egyszerű hátfájásnak gondolta az anyuka, amíg rá nem jött: 3. stádiumú rák volt
Amikor Courtney Liniewski hátfájásra panaszkodott, azt hitte, túl sokat ül az íróasztalánál. 34 évesen, két kisgyerek anyukájaként, krízistanácsadóként dolgozott egy pszichiátriai kórházban Milwaukee mellett - észre sem vette, hogy valami sokkal komolyabb dolog zajlik a testében. És ami a legfélelmetesebb: a tünetek olyan hétköznapiak voltak, hogy bármelyikünk figyelmen kívül hagyhatja őket.













Családinet hozzászólások: