SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Erdei tanulás

Kókai Kata [cikkei] - 2005-03-02
Bizonyára sok szülő hallott róla, s néhányuk gyermeke már részt is vett hasonló programon. Nagyszerű „találmány”, hiszen gyermekeink végre kimozdulhatnak a megszokott tanteremből, s más tanulási formákat is megismerhetnek.

 

Egy 1933-as definíció szerint az erdei iskola lényege, hogy gyengébb gyermekeinket a megszokott környezetből való kiemelés által, a friss levegő, mozgási lehetőség segítségével megerősítsük. Ma is érvényes -sőt, talán igazabb is- ez a definíció, hiszen a legtöbb gyermek kis-, vagy nagyvárosokban él, s a technika fejlődésével többségük inkább a számítógép előtt tölti délutánjait ahelyett, hogy a szabad levegőn játszana.

 

Az erdei iskolákban a tanulók egy újfajta oktatási módszerrel ismerkedhetnek meg. Azáltal, hogy a megszokott környezettől eltérő helyen tartózkodnak, bizonyos szintig egymásra vannak utalva, ami fejlesztheti alkalmazkodóképességüket. Amellett, hogy szórakoztató módszerrel sajátíthatnak el ismereteket, szabadidejüket is hasznosan tölthetik társaikkal, s civilizált szórakoztatóeszközeink hiányában saját leleményességüket felhasználva találhatnak ki szabadidős foglalkozásokat.

 

Tehát az erdei iskolák azon túl, hogy közösségformáló erejükkel javítják gyermekünk társas viselkedését, egy érdekesebb tanulási módszert is biztosítanak; a megszokott, monoton tanítási órák helyett gyermekeink megismerés útján tanulhatnak.

 

A hagyományos oktatás, és az erdei iskola közötti különbségek:

 

-         Az erdei iskolákban a tanuló kevésbé kötött formában vesz részt az órákon.

-         A környezetében látottak élményei alapján rögzülnek benne, így nincs szükség „magolásra”.

-         A környezet megismerése- biológia órától eltérően – a gyermek saját tanmenete szerint alakul, nincs rákényszerítve a könyvekben meghatározott tanulási sorrend.

-         Míg hagyományos órákon a tankönyv a tanulás alapja, az erdei iskolákban közvetlen megismerés által, spontán tanulhatnak a gyermekek.

-         Hagyományos oktatásban a tanulás csak egyetlen diákon múlik (vagy megtanulja, vagy nem), az erdei iskolákban azonban a gyermekek közösen tanulnak.

 

Sajnos még mindig nem elég iskolában alkalmazzák ezt a nagyszerű oktatási módszert, pedig több minisztériumhoz is benyújthatók az ezzel kapcsolatos pályázatok, így a költségek –vagy azok egy része- elkerülhető. Ma már számtalan, bejegyzett erdei iskola között válogathatnak a pedagógusok, s a megfelelő helyszínt, környezeti adottságot figyelembe véve a tanmenethez igazíthatják a szabadságórákat. S hogy gyermekeink megtanulják értékelni és megóvni a természetet, élvezzék a közös játékokat, és magát a tanulást, elengedhetetlen, hogy a tanterem falain kívül is megismerjék mindazt, amiről addig csak a könyvekben olvastak.

 

További információk:

http://www.erdeiiskola.lap.hu/

LEGOLVASOTTABB

Még ma vidd orvoshoz, ha ilyen tünetei vannak - egyre gyakoribb a betegség Magyarországon

A gyerekkori cukorbetegség nem játék, és sajnos egyre több gyermeket érint Magyarországon is. Milyen élete lesz a gyereknek? Hogyan lehet jól kezelni? Elfogadják majd a társai? Ezek a kérdések ijesztőnek tűnhetnek, de vannak gyakorlati, megnyugtató megoldások, amelyek segítenek a családnak és a gyermeknek eligazodni a diabétesz útvesztőjében.

Egyre több gyereket érint a magas vérnyomás - ez áll a háttérben

Az elmúlt húsz évben a magas vérnyomás előfordulása a fiatalok körében szinte megduplázódott. Ez már nem csupán statisztika, hanem figyelmeztetés, hiszen a korán jelentkező vérnyomásproblémák hosszú távon szív- és érrendszeri betegségekhez vezethetnek.

Rejtett válság: ezért kerülnek padlóra a kisgyermekes anyák Magyarországon

Pénzügyi hullámvasúton utaznak a magyar édesanyák: a CSED alatt még úgy tűnik, minden rendben, ám a GYES-korszakba lépve szembesülnek rendszer hiányosságaival. Rugalmas munkahelyek alig vannak, a fizetések bezuhannak, és a legtöbb anya magára marad a túlélési zsonglőrködéssel.

Anyai és apai nagyszülők: Miért más a gyerekek kapcsolata velük?

Aki figyelmesen nézi a családi összejöveteleket, az hamar észreveheti: a gyerekek valahogy mindig az anyai nagymamához húznak. Ott bújnak hozzá, nála akarnak ülni ebédnél, őt keresik, ha valami baj van. Az apai nagyszülők persze ugyanúgy szeretik az unokákat, mégis gyakran más a dinamika. De miért van ez így?

Egyszerű hátfájásnak gondolta az anyuka, amíg rá nem jött: 3. stádiumú rák volt

Amikor Courtney Liniewski hátfájásra panaszkodott, azt hitte, túl sokat ül az íróasztalánál. 34 évesen, két kisgyerek anyukájaként, krízistanácsadóként dolgozott egy pszichiátriai kórházban Milwaukee mellett - észre sem vette, hogy valami sokkal komolyabb dolog zajlik a testében. És ami a legfélelmetesebb: a tünetek olyan hétköznapiak voltak, hogy bármelyikünk figyelmen kívül hagyhatja őket.

© 2004-2022 Családi Háló Közhasznú Alapítvány - minden jog fenntartva.
Ügynökségi értékesítési  képviselet: Adaptive Media
ADATVÉDELMI BEÁLLÍTÁSOK
A szerkesztő ajánlja