SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Ilyen volt a digitális tanrend első hete szülői szemmel

Illés Adrienn [cikkei] - 2020-03-23
Eltelt egy érdekes és sok új élményben gazdag hét. A digitális tanrend első hete. Több helyen volt megdöbbenés a hatalmas mennyiségű tanulnivaló miatt, pár osztályban azonban szerdáig még el sem kezdődött a digitális oktatás. Néhány pedagógus pedig annyira komolyan vette a digitális tanrendet, hogy videó és fotó dokumentációt kért arról, hogy mennyit sportol egy-egy nap a gyermek. Még az elején vagyunk, de a jelek biztatóak.
Ilyen volt a digitális tanrend első hete szülői szemmel


Digitális tanrend: a ló túloldala és a globális évismétlés

Több cikk is megjelent a héten a digitális tanrend kapcsán pedagógusok és szülők tollából egyaránt. Egy több mint 20 évig pedagógusként dolgozó 3 gyermekes anya például azt kérte a tanároktól és a szülőktől is, hogy „ne essenek át a ló túloldalára”. Véleménye szerint a pedagógus ne most kezdje el használni a legbonyolultabb vagy legszínesebb-szagosabb online platformot, a szülő pedig ne most akarja extra eszközökkel is fejleszteni gyerekét.

Ez a (remélhetőleg) pár hét szerinte szóljon inkább az ismétlésről és az eddig tanultak elmélyítéséről, kiegészítéséről.

Egy másik nézőpontból pedig egyenesen azt az instrukciót kaptuk, hogy szülőként felejtsük el, hogy a tanulásban segítünk a gyerekünknek. Legyen inkább „évismétlés az egész világ számára”, de semmi esetre se tanítsa senki otthon a gyerekét, hiszen ezért nem kapunk se plusz fizetést, se cafetériát, és még csak a nyugdíjalapunkba se fog duplán beszámítani.

Egyesek szerint a digitális tanrend, és ezzel együtt a digitális oktatás végre egy óriási lehetőséget ad arra, hogy a magyar közoktatás helyzete javuljon. Sőt, néhányan egyenesen a teljes oktatási rendszer reformját látják benne.

Véleményem szerint azonban, amíg továbbra is ugyanazokból a könyvekből tanulnak a gyerekek, mint eddig, nagy reformra nem számíthatunk. Arról nem is beszélve, hogy rengeteg olyan család él hazánkban, akik egyáltalán nem rendelkeznek megfelelő technikai eszközökkel a digitális oktatáshoz.

 
Digitális tanrend: ahány ház, annyi szokás

Az ország különböző pontjain élő ismerős szülők elmondása szerint ahány pedagógus, annyi különböző digitális megoldás volt. Sok helyen használják a Google Classroom-ot vagy a Microsoft Teams-et a feladatok kiadására és ellenőrzésére, illetve a Zoom-ot „élő” online órák megtartására.

Több osztályban hoztak létre Facebook csoportokat a feladatok kiosztására és feltöltésére, számos esetben azonban a tanárok egyszerűen csak e-mailen küldték az anyagot ppt mellékletben. A felsősöknél és a gimnazistáknál jól működött a Discord, de sok helyen használják a Viber és a Messenger csoportokat is.

A kapott tananyag mennyisége nagyban függött a pedagógustól, az adott évfolyamtól, valamint attól is, hogy az osztály éppen hol tart a tananyagban. Volt olyan ismerősünk, akinél a tanító néni már a hét elején jelezte a szülőknek, hogy nincs ok aggodalomra, mert jóval előbbre tartanak az anyagban, mint időarányosan kellene. Így ők csak a hét közepén kezdtek, és nem is kaptak túl sok feladatot.

Ugyanígy lehetett a szomszéd, negyedikes fiú is, aki minden délelőtt órákat focizott kint a kertjükben, és még egy dobfelszerelést is kapott, hogy biztosan ne unatkozzon, és mi se… 🙂

Valószínűleg a másodikos lányom osztálya nem tart előbbre az anyagokban, mert ők viszonylag sok feladatot kaptak minden egyes nap. De a tanárok dicséretére legyen mondva, nagyon hamar átálltak az új helyzetre. Már vasárnap este megkapták a hétfői olvasás óra feladatait, és ezután is minden este jött az újabb ppt prezentáció e-mailen, illetve Drive-on a másnapi tantárgyakról.

Csütörtökön megtartották az első élő online angol órát is a Zoomon, másnap pedig már matek óra is volt. Az órarendnek megfelelően lesz mostantól már minden nap online órájuk, emellett pedig már „csak” házit fognak kapni, órai megoldandó feladatokat elvileg nem.


Home office és a digitális oktatás

Nem is bánom, mert a napi munkámat csak este/éjszaka tudtam megcsinálni egyrészt azért, mert a gépem foglalt volt, hiszen onnan nézte a lányom a digitális tanrend keretein belül érkező feladatokat. Másrészt pedig azért, mert ellenőrizni is kellett mindazt, amit megcsinált, illetve sok esetben vissza is kellett küldeni az egyes feladatokon elért pontokat vagy az egész feladatot lefotózva. Így minden nap kettő óra körül végeztünk, ebéd után pedig már alig vártuk, hogy kimehessünk a levegőre.

Arról meg még nem is beszéltem, hogy a digitális tanrend mellett van egy óvodás is itthon, akivel szintén foglalkozni kell. Így is túl sokszor mondtam neki, hogy ne énekeljen olyan hangosan, ne nyomogassa a gépet, hanem színezzen vagy csináljon inkább feladatokat a foglalkoztató füzetből. Nem is csoda, hogy a hét végére már igencsak unatkozott.

A hosszú és kimerítő hétre nálunk a péntek éjszaka tette fel a koronát, amikor a férjemnek is és nekem is rémálmom volt az új felállással kapcsolatban…

Én hajnalban arra riadtam fel, hogy vajon minden feladatot megcsináltunk-e, amit kellett. A férjem pedig azt álmodta, hogy dolgozatot ír a tanító néninél, miközben dolgozni is be kell mennie. Érezte, hogy nem sikerült jól, de végül nagyon örült annak, hogy a 84 szülőből az övé a 71. legjobb lett 🙂

Neked milyen tapasztalataid vannak a digitális tanrend kapcsán? Hogy tudod összeegyeztetni a munkádat az otthontanulással? Tapasztalataidat az erről szóló Facebook csoportban is megírhatod!

Forrás: suli360 blog

A www.suli360.hu weboldal azért jött létre, hogy megkönnyítse számodra az iskolakeresést és választást, illetve hogy a szülők is segítséget tudjanak nyújtani egymásnak ezekben a témákban.

Suli360

Kapcsolódó cikkeink:

Kép: Dejan Dunjerski / shutterstock

 

Kérjük, támogasd munkánkat!

Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!

Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás

Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:

 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

Semmelweis: a szaglásterápia segíthet a depressziós betegek egy csoportján

Semmelweis: a szaglásterápia segíthet a depressziós betegek egy csoportján

A szaglás és a szervezet védekező rendszerének depresszióval való kapcsolatát mutatták ki a Semmelweis Egyetem kutatói, eredményeiket nemrég a Translational Psychiatry nevű szaklapban publikálták. Évente több mint 700 ezer depressziós követ el öngyilkosságot világszerte, ezért egyre fontosabbá válik a betegség okainak feltárása. A brit UK Biobank adatait felhasználva most több mint 300 ezer, depressziós és egészséges férfi és nő profilját elemezve arra keresték a választ, mely csoportoknál lehet magasabb a depresszió kialakulásának kockázata, és ez mely génvariánsokkal hozható összefüggésbe.
9 lehetséges ok, hogy miért látunk homályosan

9 lehetséges ok, hogy miért látunk homályosan

A homályos látás gyakori szemészeti panasz. Fiataloknál leggyakrabban a korrigálatlan fénytörési hiba okozza, 40-45 felett pedig a közeli látás elhomályosodása, mely egy természetes fiziológiás folyamat része. A homályos látás ugyanakkor komolyabb szemészeti problémák tünete is lehet. Íme, a homályos látás kilenc lehetséges oka, és kezelési lehetőségei.
"Kukába az élelmiszerpazarlással" - plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja

"Kukába az élelmiszerpazarlással" - plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja

A Fenntarthatósági Témahét alkalmából "Kukába az élelmiszerpazarlással" címmel indít plakáttervező pályázatot a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Maradék nélkül programja. Az április 25-től június 21-ig tartó pályázat során olyan műveket várnak, amelyek figyelemfelkeltő módon szemléltetik az élelmiszerpazarlás problémakörét, hangsúlyozva a fogyasztók egyéni felelősségét. A legérdekesebb alkotások készítőit értékes nyereményekkel díjazzák, valamint műveik a tervek szerint oktatási intézményekben jelennek majd meg országszerte a következő tanévtől.
Szívtájékon szúrta osztálytársát egy hatodikos lány óra közben Bőnyben

Szívtájékon szúrta osztálytársát egy hatodikos lány óra közben Bőnyben

A diák súlyosan megsérült, mentőhelikopterrel szállították kórházba.
A globális felmelegedés és a szolárium is növeli a melanóma kialakulásának kockázatát

A globális felmelegedés és a szolárium is növeli a melanóma kialakulásának kockázatát

Az elmúlt húsz évben folyamatosan nőtt Magyarországon a bőrrákos esetek száma. A bőrdaganatok közül a melanóma az egyik legagresszívebb típus, ezért különösen fontos a betegség korai felismerése. Ráadásul a globális felmelegedés jelentősen növeli a kialakulás kockázatát, mivel ennek következtében tartósan egyre több UV-sugárzás éri a bőrünket. A szoláriumban pedig már akár egyetlen alkalom is tartós bőrkárosodást okozhat. A Budai Egészségközpont a rendszeres önellenőrzésre és a bőrgyógyászati szűrővizsgálat fontosságára, valamint a megelőzésre hívja fel a figyelmet a május 7-ei melanóma világnap alkalmából.
A szerkesztő ajánlja