SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Vásároljunk tudatosan!

Kókai Kata [cikkei] - 2006-10-17
Mi nők szinte minden nap megfordulunk valamelyik boltban: legyen szó egy bódítóan parfümillatú drogériáról, vagy csupán a mindennapi bevásárláshoz nélkülözhetetlen élelmiszerboltról. A reklámkészítők ezt kihasználva egyre több reklámmal, felhívással próbálnak minket meggyőzni arról, hogy termékük számunkra nélkülözhetetlen.
Vásároljunk tudatosan!

A mosogatószerek, melyekből egy csepp is elég a legmakacsabb kosz eltávolításához, a csodamosóporok, amelyek minden foltot kimosnak, a ránctalanítók, melyek hatása százalékban mérhető vagy a fogainkat vakítóan fehérré varázsoló fogkrémek valóban megkönnyítik mindennapi életünket, vagy ezek csupán hangzatos reklámszlogenek?

A reklámok többsége túloz, és egyetlen célja, hogy minket, vásárlókat befolyásoljon, arra késztessen, hogy mindenképpen megvásároljuk az általa kínált terméket.

Hogyan kerülünk a reklámok bűvkörébe?

Amikor belépünk egy boltba, vagy az esti film felénél vetített reklámokat nézzük, nem is gondolnánk milyen mértékben a befolyása alá kerülünk. Nem véletlen, hogy a nagyobb boltokban az olcsóbb, minden nap szükséges termékek (tej, kenyér) hátrébb kerülnek, mint a kevésbé hasznos, ám mutatós árucikkek. Ahhoz, hogy a vevő megtalálja a legszükségesebb holmikat, kénytelen végigmenni a számára szükségtelen termékeket kínáló sorokon, így szinte biztos, hogy legalább egy olyan terméket megvásárol, amelyre valójában nincs is szüksége. Ugyanilyen technika a hipermarketek heti átrendezése, melynek célja a célirányos, tudatos vásárlás akadályozása, s az áruk elhelyezése a polcokon, hiszen felmérések alapján az emberek 90 %-a a szemmegasságban lévő termékek közül választ.
Ehhez hasonlóan hatnak ránk az akciók is. Egy szinte fél áron kínált terméket rögtön megvásárolunk, hiszen "később még jól jöhet". Természetesen élelmiszerek esetében a legtöbb akciós termék lejárati ideje rövid, ezért elromlik, mielőtt valóban felhasználnánk. Az ügyes reklám trükkök és marketing fogások, mintegy agymosásként hatnak ránk. Befolyásolják saját igényeinket, s igyekszenek helyettünk eldönteni, mire is vágyunk valójában. Arról nem is beszélvén, hogy bár sokak erre nem is gondolnak, de a hatalmas árú reklámidőket, óriásplakátokat, reklámkampányokat valójában mi, a fogyasztók fizetjük, mikor megvásároljuk az adott cég termékét.

Vásároljunk tudatosan!

A tudatos vásárlás fogalma szorosan összekapcsolódik a fogyasztóvédelemmel. S hogy kit nevezhetünk tudatos vásárlónak? A kérdés megválaszolása nem egyszerű feladat. Tudatos vásárló az, aki tisztában van a termék megvásárlásával kapcsolatos jogaival (garancia igénylés, rossz termék cseréje), tájékozott a termékek minőségével kapcsolatban, és ismeretei alapján, nem pedig a reklámok hatására választja ki a számára szükség árucikkeket.
A termékek árfekvése mellett nem elhanyagolható a minőség sem. Lehet, hogy egy nagyobb üzletlánc saját márkás termékei olcsóbbak, de összetevőik miatt károsak lehetnek a környezetre, vagy magára az emberi szervezetre. Csak akkor tudjuk kiválasztani a legjobb ajánlatot, ha tisztában vagyunk annak előnyeivel és hátrányaival egyaránt.
Mivel a gazdaság alapvető mozgatórugója lett a termelés és fogyasztás, már egyetlen termék megvásárlásával is nagy felelősséget vállalunk magunkra. Ha folyamatosan megvásároljuk az állatkísérletekkel tesztelt kozmetikumokat, a gyárak folytatják tevékenységüket, és az állatvédők küzdelme hiábavaló lesz. Ha nem tiltakozunk a bőrre káros anyagokat tartalmazó testápolók és krémek ellen, a gyártók továbbra is ezt az adalékanyagot használják. Ha azonban tudatosan kerüljük a hasonló árucikkeket, a gyártók -igényeinkhez alkalmazkodva- egészségesebb, valóban jó minőségű termékek forgalmazására térnek át.

Mit tehetünk mi?

Bármit is teszünk, az első és legfontosabb, hogy egy pillanatra se felejtsük el, hogy ameddig a pénz a mi kezünkben van, mi döntünk. Tehát ha tudatos vásárlóvá válunk, s önállóan, a média befolyásától függetlenül hozzuk meg racionális döntéseinket, a piacon hosszú távon csak azok a termékek maradhatnak életképesek, melyek mind minőség, mind ár, mind környezetkímélés tekintetében veresenyképesek. Ha nem vásároljuk meg a környezetre káros termékeket, a gyártók vagy csődbe mennek- vagy igényeinkhez alkalmazkodva környezetbarát termékeket forgalmaznak.

Mi, fogyasztók, tehát megóvhatjuk saját érdekeinket, egészségünket, s környezetünket, hogy unokáink egy egészségesebb, szebb világot láthassanak!

Kérjük, támogasd munkánkat!

Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!

Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás

Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:

 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

Holtan találták meg a kétéves szerb kislányt, akit már a magyar rendőrség is keresett

Holtan találták meg a kétéves szerb kislányt, akit már a magyar rendőrség is keresett

Rengetegen keresték a kétéves kislányt, sajnos már csak a holttestét találták meg.
A gyerek a szülő tükre: ha szófogadatlan vagy rosszalkodik, akkor a családban lehet a gond

A gyerek a szülő tükre: ha szófogadatlan vagy rosszalkodik, akkor a családban lehet a gond

Amikor a szülő tanácstalan, mert a gyereke kezelhetetlen, szófogadatlan, akkor érdemes először tükörbe nézni: milyen a család működése, mi állhat a háttérben? Szakemberek szerint ugyanis nagy általánosságban nem létezik problémás gyerek, csak problémás szülők.
Újabb mérgezéses eset abban a pilisborosjenői óvodában, ahol nemrég porcukor helyett tisztítószer került a gyerekek reggelijébe

Újabb mérgezéses eset abban a pilisborosjenői óvodában, ahol nemrég porcukor helyett tisztítószer került a gyerekek reggelijébe

Az ovisok ezúttal az udvaron található lilaakácból ettek: néhányan rosszul lettek, az óvónők pedig azonnal mentőt hívtak. Pár héten belül ez már a második mérgezéses eset az óvodában. Nemrég ugyanis porcukor helyett tisztítószer került a gyerekek reggelijébe ugyanebben az intézményben.
Van, aki pizsamában hozza ki a gyerekét - önkéntes nyugdíjasok kísérik iskolába a gyerekeket Gödöllőn

Van, aki pizsamában hozza ki a gyerekét - önkéntes nyugdíjasok kísérik iskolába a gyerekeket Gödöllőn

Láthatósági mellényben, csoportosan mennek iskolába reggelente a gyerekek Gödöllőn. A Pedibusz nevű kezdeményezést vezették be külföldi példák után - és rendkívül nagy sikere van. 
"Az apám a saját nőgyógyászom, és ő közölte velem, hogy baj van" - kiakadtak a TikTokon a fiatal lány követői

"Az apám a saját nőgyógyászom, és ő közölte velem, hogy baj van" - kiakadtak a TikTokon a fiatal lány követői

Minden nő tudja, hogy a nőgyógyász kincs. Ez egy bizalmi viszony, így nem csoda, hogy olyan embert szeretnénk választani, aki szimpatikus, aki tudja kezelni az esetleges betegségeinket és aki felkészít a szülésre. Egy fiatal lány éppen ezért a lehető legközelebbi személyt választotta erre a nemes feladatra, aki nem más, mint az édesapja.
A szerkesztő ajánlja