Az üzlettel is rendelkező webáruházaké az onlie-forgalom döntő része
A vizsgált hat szektor 2013-as forgalma meghaladta a 133 milliárd forintot, ami 67 százaléka a teljes tavalyi, mintegy 200 milliárd forintot kitevő online kiskereskedelmi forgalomnak - mondta el Madar Norbert, a GKI Digital Kft. üzletágvezetője.
Különböző termékek vásárlásának eloszlása
A hat szektor 133 milliárd forintos forgalmának felét teszik ki a műszaki és számítástechnikai cikkek, 20 százalék a játékok és kultúra termékkör, például a könyvek részesedése, a ruházati, sport és divatkiegészítő termékek 12 százalékkal, a szépség-egészség termékkategória 10 százalékkal, az otthon, kert kategória pedig 8 százalékkal részesedik.
Az elemzést első ízben készítették el, a jövőben pedig negyedévente publikálják a tervek szerint.
A kutatásban 550 áruház vett részt
Az elemzés szerint mintegy 3500-4000 magyar nyelvű áruház van az interneten, ezek közül 2000-2500 az aktívan működő. A kutatássorozatba 550 áruházat vontak be.
Az érintett hat szektor szereplőinek 49 százaléka rendelkezik a webáruház mellett hagyományos üzlettel is. További 31 százaléknak van valamilyen saját átadópontja, és csak 20 százalék számít tisztán online kereskedőnek. Az üzlettel is rendelkező webáruházak a forgalom 87 százalékát viszik el.
Online vásárlás magasabb értékben történik, mint a kiskereskedelmi
A vásárlások átlagértéke a hat szektorban 12 ezer forint, míg a teljes online kiskereskedelemben 8300 forint. Mindkét érték jelentősen meghaladja a hagyományos kiskereskedelem 3 ezer forint körüli, egy vásárlásra jutó átlagértéket.
Az új webáruházaknak nehéz túlélni az első éveket
A kutatásból kiderült az is, hogy a szereplők véleménye szerint az online értékesítés területén egyáltalán nem könnyű új szereplőként megjelenni, és az első egy-két évet túlélni. Tanulságként levonható az is, hogy az internetes kereskedelemben nő a személyes átvétel szerepe, továbbá, hogy az online vásárlók tudatosak és felkészültek, előre tervezetten keresik a kiszemelt terméket.
A külföldi online áruházakból a vásárlás olcsóbb
A kutatás készítői arra is felhívták a figyelmet, hogy a hazainál alacsonyabb áfával dolgozó külföldi szereplők versenyelőnnyel rendelkeznek a magyar piacon, továbbá a nagy nemzetközi szereplők, például az Amazon megjelenése is fenyegetést jelent a szereplőkre.
Forrás: MTI
Fotó: sixninepixels - FreeDigitalPhotos.net
Kérjük, támogasd munkánkat!
Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!
Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás
Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:
Közösségi hozzászólások: