Az e-kereskedelem környezetre gyakorolt hatását világszerte vizsgálják, a kibocsátás közel feléért az ún. utolsó kilométeres kiszállítások felelnek. Bár itthon egyre emelkedik a csomagautomaták száma, népszerűségük miatt sokszor leterheltek, a korlátozott csomagférőhelyek miatt pedig a várakozást elkerülve, inkább a házhozszállítás mellett dönt a fogyasztó. Kevésbé elterjedt alternatíva a csomagpont, mely esetében a kisboltok válnak átvevőhellyé.
„Vannak más eszközei is az e-kereskedelem széndioxid-kibocsátása csökkentésének, amikre bőven találhatók jó példák a Levegő Munkacsoport anyagaiban. Azokat zömmel a szolgáltatók, kereskedők vethetik be, ha csökkenteni akarják a kibocsátásukat. Mostani videónk a megrendelőket szólítja meg, őket kérjük benne, hogy egy rövid sétát, pár percet áldozzanak a környezetvédelem oltárán, spórolják meg azt a kibocsátást, ami azzal jár, hogy egy furgon eljut az előző címről az övékre” – mondta Vargha Márton, a Levegő Munkacsoport közlekedési témafelelőse.
Csak Magyarországon 5,1 millióan vásárolnak online, akik nagyobbrészt házhoz kérik rendeléseiket – derült ki a GKID kutatásából. A városi forgalomban rengeteg üresjárat, út- és parkolóhelykeresés nehezíti a kiscsomagszállító sofőrök munkáját. Éppen ezért jelentős károsanyag-kibocsátástól, dugóban ácsorgástól, időveszteségtől, költségtől óvhatják meg a várost, akik nem a lakásajtó elé, hanem csomagátvevőhelyre kérik rendeléseiket.
„A projektünket támogató Clean Mobility Collective régóta foglalkozik a futár- és szállítócégek környezetre gyakorolt hatásával. Legújabb kampányával a fő szennyezőket (így az Amazont is) kéri karbonlábnyomuk mérséklésére. A Levegő Munkacsoport csatlakozva a kezdeményezéshez a lakosság szemléletformálását is fontosnak tartja a témában” – tette hozzá Szegő Judit, a civil szervezet projektvezetője.
A Levegő Munkacsoport videója itt tekinthető meg:
Nyitókép: a Levegő Munkacsoport videójából
Kérjük, támogasd munkánkat!
Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértőnk, vagy ha egyszerűen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!
Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás
Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:
(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)