SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Miénk a színpad!

- 2017-11-03
Meggyőződésem, hogy sokkal eredményesebben taníthatjuk a nyelvet, ha a tanulókat a tanulási folyamat aktív részeseivé tesszük és így együttműködésre inspiráljuk őket.
Nagyon jó érzés megtapasztalni, hogy az angol nyelv tanulása és tanítása élvezetessé, ösztönzővé és tartalmassá válik, amikor drámatevékenységgel kombináljuk.

Az angol nyelv tanulásának többféle módja is ismert: tankönyveket használva, zenehallgatással, feliratos filmek nézésével, újságok olvasásával vagy akár az interneten chatelve. Meggyőződésem, hogy sokkal eredményesebben taníthatjuk a nyelvet, ha a tanulókat a tanulási folyamat aktív részeseivé tesszük és így együttműködésre inspiráljuk őket.

Nagyon jó érzés megtapasztalni, hogy az angol nyelv tanulása és tanítása élvezetessé, ösztönzővé és tartalmassá válik, amikor drámatevékenységgel kombináljuk. A dráma alkalmazása elősegíti a tanulást, segíti a tanítványaimnak legyőzni a hibázástól való félelmet. És azt a félelmet is, amit akkor éreznek, ha mások előtt kell az angol nyelvet használniuk.

A módszerem célja:

  • A tanulók képességeinek kibontakoztatása, nyelvi tehetségének fejlesztése, önbizalmának és motiváltságának erősítése.
  • A verbális és nonverbális kommunikációs csatornák tudatos használatának fejlesztése.
  • A résztvevők interkulturális ismereteinek bővítése.
  • A többnyelvűség iránti érdeklődés erősítése, a tolerancia, a kooperációs készségek fejlesztése.
  • Lehetőség biztosítása arra, hogy a gyerekek a szaktárgyat más perspektívából ismerjék meg.

A tanulók nemcsak angol nyelvből teljesítenek kiemelkedően, de a rajz, ének, tánc és színjátszás területén is magabiztosan mozognak.

Tanárként felejthetetlen élmény amint napról napra megtapasztalhatom a gyerekek odaadását,  nyelvi képességeik folyamatos fejlődését. A próbák során kiejtésük egyre javul, megtanulják, hogy hogyan mozogjanak a színpadon, hogyan bánjanak a testtartásukkal, hangjukkal, hogyan értessenek meg egy angol nyelvű történetet olyanokkal, akik nem beszélik a nyelvet.

Az egyes előadásokban eltérő tudásszintű tanulók szerepelnek. A nyelvtudásban magasabb szinten álló gyerekek nagyobb tudást igénylő szerepeket kapnak és bonyolultabb nyelvet használnak, mint az alacsonyabb szinten álló diákok.  Ezzel példát mutatnak és így segítik az alacsonyabb szinten állók fejlődését. Fontosnak tartom, hogy a prózai részeket zenés- táncos betétek tegyék változatosabbá. Ezáltal a diákok nemcsak az angol nyelvtudásukat és színjátszó képességüket mutathatják meg, hanem énekhangjukat és tánctudásukat is. A szereplők közül többen is részt vesznek a díszletek készítésében.

Nagy kihívást jelent az előadások életre hívása, hiszen színpadra lépni és megszólalni nehéz, idegen nyelven még nehezebb. A színjátszásnak ez egy olyan speciális formája, amely nem feltétlenül és nem csupán a nyelvtudást fejleszti.

Szívet melengető megélni azt, hogy a gyerekek milyen nagy örömmel és kitartással dolgoznak a közös cél érdekében. Mire elérkezik a megmérettetés ideje a társaság teljesen összeforr. Azt is szeretném kiemelni, hogy egy-egy szerényebb nyelvtudású tanuló valósággal szárnyakat kap a színpadi sikerei kapcsán. A felkészülés rendhagyó, sikeresebb tanulási élményt nyújt. Az a tapasztalom, ha szórakoztatóvá válik a tanulás az rendkívüli mértékben képes motiválni a diákokat angol nyelvi tudásuk fejlesztésére is.

Ez egy olyan komplex program, amely a tantárgyak integrációjára épít, segítségével megvalósulhat a kommunikációfejlesztés és a kultúraközvetítés is. Arra törekszem, hogy érvényesüljön a spontán élmény, aktivizálódhassanak a szubjektív észrevételek is. A tanulók egész személyiségét, intellektusát, érzelmi kultúráját, ízlését és aktivitását fejleszteti.

Az elkötelezett gyakorlás, tevékenységük intenzitása, az adott helyzetre való maximális koncentrálás, hogy mindig a lehető legtöbbet hozzák ki magukból, olyan pluszokat ad a személyiségükhöz, amelyek az élet bármely területén sikert hoznak számukra. Fontos, hogy elhiggyék, bármit elérhetnek hittel, kitartással és egy kis szerencsével.

Megtapasztalják, hogy a látványos teljesítményt komoly felkészülés előzi meg, ahol szükséges a nagy energiák mozgósítása, a szorgalom, a lelkesedés, a céltudatosság, a bátorság és mindenekelőtt az odaadással végzett munka. Öröm látni, hogy olyan csapatot alkotnak, amelynek minden tagja ambiciózus, elkötelezett,  tanulni akar és kellő alázattal teszi. Megértetik, hogy a siker egy folyamat, nem egy esemény.

A próbák során a gyerekek érdeklődési területei kiszélesednek, a megtanult információk között kapcsolatok teremtődnek. Szinte észrevétlenül alakul ki a résztvevőkben egy belülről vezérelt motiváció és egy olyan együttműködő légkör, ami arra serkenti a diákokat, hogy használják a tehetségüket és engedjék szabadjára a kreativitásukat. Ily módon sikerélményük lesz és ez segíti a tanulásukat.

Az előadások szereplői élményként élik meg a tanulást és sokkal motiváltabbakká válnak. Ennek köszönhetően bátrabban fejezik ki magukat angolul, sikeresebben kommunikálnak. A megmérettetés bővíti a gyerekek látókörét. Fejlődik interkulturális tudatosságuk. Toleránsabbá válnak más országokkal és kultúrákkal szemben. 

Pedagógusként milyen tényezők segítenek ahhoz, hogy eredményesen szerepeljenek a rám bízott csoportok? A rugalmasságot említeném először. El kell tudni fogadni a gyerekek sokféle viselkedésformáját. Nem szabad ítélkezni. Fontos a nagy tűrőképesség, a jó humorérzék, a kíváncsiság, a játékosság, a kritikai érzék, a képzelőerő és a tökéletességre törekvés. Jól kell tudni kommunikálni a szülőkkel, akik szintén részesei a folyamatnak. Nagyon sokat jelent a folyamatos kapcsolattartás, az információcsere és az együttműködés az anyukákkal és az apukákkal.

Hálás vagyok, hogy átélhettem a pedagógiai alkotás egy olyan formáját, amelyben megtapasztalhattam mekkora szakmai önbizalomnövelő ereje van a kreativitásnak. Megerősödött bennem a tanári pályához fűződő elkötelezettségem. Köszönöm, hogy elolvasták.

A „Keressük a legkreatívabb magyar gyermeknevelő szakembereket!” pályázatra beérkezett cikk.

 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)
HozzĂĄszĂłlĂĄsok

LEGOLVASOTTABB

Jól szeretni - Vekerdy Tamás 10 legfontosabb tanácsa, amiket minden anyuka imádni fog, ha boldog és kiegyensúlyozott gyereket szeretne

Sokszor érezzük magunkat elveszettnek a gyereknevelés útvesztőjében. Vajon jól csináljuk? Elég jó szülők vagyunk? Mitől lesz boldog, önbizalommal teli, kiegyensúlyozott a gyerekünk? Vekerdy Tamás, a magyar gyermeklélektan legendás alakja, több évtizedes tapasztalatával és végtelen emberségével segít eligazodni ezekben a kérdésekben. "Jól szeretni - Tudod-e, hogy milyen a gyermeked?" című könyve nemcsak gyakorlatias tanácsokat ad, hanem megnyugtat, bátorít és felszabadít: nem kell tökéletesnek lennünk, csak jelen kell lennünk - és jól szeretni.

Szaunában pihentek a szülők, miközben gyermeküket újraélesztették a siklósi fürdőben

Sokk és döbbenet uralkodott el a siklósi fürdőben, amikor egy 6 éves kisfiút kellett újraéleszteni - szülei eközben éppen a szaunában tartózkodtak. A majdnem tragédiába torkolló eset a Siklósi Hírek beszámolója szerint komoly következményeket vonhat maga után.

7 látszólag ártalmatlan szülői hiba, amik nagyon elronthatják a gyerek későbbi életét - valódi történetekkel és tanulságokkal

Sokszor azt gondoljuk, hogy a szeretetünk mindent felülír, és ha néha hibázunk is, az nem lehet akkora baj. De vajon tényleg így van? Egy népszerű Reddit-fórumban emberek százai mesélték el, milyen "ártatlan" szülői szokások hagytak bennük mély nyomot - talán épp azért, mert senki sem gondolta volna, mennyit számítanak. Ezekből a történetekből szemezgettünk, hogy együtt tanulhassunk belőlük.

Meghalt Millena Brandão, a Netflix 11 éves gyerekszínésze

Tragikus hirtelenséggel hunyt el a 11 éves brazil gyerekszínész, Millena Brandão, aki a Netflix "Sintonia" című sorozatában vált ismertté. A fiatal tehetség halálát szülei jelentették be, akik megosztották a kislány megrázó betegségtörténetét.

Akár a természetes szempillák elvesztését is okozhatja a műszempilla-allergia

Komoly egészségügyi kockázatokat jelenthetnek az arra érzékenyeknél az olyan, egyre népszerűbb szépségápolási eljárások, mint a műszempilla-felhelyezés vagy az úgynevezett szempillalifting. Leggyakrabban akut szemfelszíni irritáció, szemhéjszéli gyulladás, valamint allergiás reakciók léphetnek fel, amelyeket a műszempilla-ragasztóban található vegyi anyagok okozhatnak. A gyors száradást elősegítő, erős allergénként ismert vegyületek nemcsak az első alkalommal, de akár sok éves használat után is kiválhatnak panaszokat – hívja fel a figyelmet dr. Barcsay-Veres Amarilla, a Semmelweis Egyetem Szemészeti Klinika adjunktusa.

© 2004-2022 Családi Háló Közhasznú Alapítvány - minden jog fenntartva.
Ügynökségi értékesítési  képviselet: Adaptive Media
ADATVÉDELMI BEÁLLÍTÁSOK
A szerkesztő ajánlja