SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK
Balogh Andrea


Balogh Andrea
Gyerekpszichológus

Elérhetőségeim:
Telefon: 06-30/355-01-77
E-mail: andibalogh@yahoo.com

Kedves Kérdezők! Csak a 4-30 év közötti korosztályban előforduló pszichés zavarokkal forduljanak hozzám!

Témakörök

összes téma      agresszivitás     alvási  problémák     alvásproblémák     alvászavar     anorexia     anya gyermek kapcsolat     anyától való elszakadás     autisztikus tünet     autisztikus tünetek gyermekkorban     bepisilés     beszédfejlõdés     bizalom     bölcsõde     bölcsödébe járás     bulémia     dackorszak     depresszió     deviancia     deviáns viselkedés     diszlexia     dühkitörés     dühkitörések gyerekkorban     egocentrizmus     éjszakai alvászavar     éjszakai bepisilés     éjszakai cicizés     éjszakai felébredés     éjszakai nem alvás     elalvási problémák     enurézis nocturna     érzelmi elengedés     érzelmi elfojtás     érzelmi elfojtások     érzelmi labilitàs     érzelmi  regresszió     érzelmi regresszió     étkezési probléma gyermekkorban     evésproblémák     evészavarok     falánkság     fejlõdési zavarok     félelem     félelemérzet     félénkség     figyelemzavar     gyereknevelés     gyermek étvágytalanság     gyermekagresszivitás     gyermekbarátság     gyermekfegyelmezés     gyermekkori agresszivitás     gyermekkori alvási problémák     gyermekkori bepisilés     gyermekkori dackorszak     gyermekkori dadogás     gyermekkori depresszió     gyermekkori dühkitörés     gyermekkori dühkitörések     gyermekkori étkezési problémák     gyermekkori  félelem     gyermekkori félelem     gyermekkori félelmek     gyermekkori hajtépés     gyermekkori hiszti     gyermekkori  kényszer     gyermekkori kényszeres viselkedés     gyermekkori kleptománia     gyermekkori leválási szorongás     gyermekkori önbizalomhiány     gyermekkori önértékelési problémák     gyermekkori önkielégítés     gyermekkori pánik     gyermekkori pánikbetegség     gyermekkori sírás     gyermekkori  széklet probléma     gyermekkori széklet problémák     gyermekkori  szorongás     gyermekkori szorongás     gyermekkori táplálkozási zavar     gyermekkori tikelés     gyermekszexualitás     hajtépászás     hajtépkedés     haláltól való félelem     hasfájás     hiperaktivitás     hiszti     hiszti kezelés     hisztizés     homoszexualitás     ikernyelv     indigó gyerekek     iskolaérettség     iskolafóbia     iskolai magatartásproblémák     iskolai szorongás     iskolaváltás     kamaszkor     kamaszkori problémák     kényszerbetegség     kényszercselekvés     kényszeres cselekedet     kényszeres tünetek     kényszeres viselkedés     kényszeresség     kényszermozgások     képzeletbeli barátok     kétnyelvûség     kleptománia     koraszülött     körömrágás     kudarckerülõ attitûd     leválás     leválási  szorongás     leválási szorongás     magatartás zavar     magatartásbeli problémák     magatartászavar     mániákus viselkedés     megfelelési kényszer     megkésett beszédfejlõdés     nevelési tanácsadás     önértékelési probléma     önértékelési probléma gyermekkorban     önértékelési problémák     önstimulálás     ovis problémák     óvodába járás     óvodai beszoktatás     óvodaváltás     óvónõ gondok     pánik     pánik gyermekkorban     pánikbetegség     pelenkáról való leszoktatás     pótcselekvés     pszichoszomatikus tünetek     rajzolás     regresszió     remegés     serdülõkori problémák     sírás     széklet elengedés     széklet visszatartás     széklet visszatartása     székletvisszatartás     székrekedés     szekunder enuresis     szekunder enurézis     szeparációs szorongás     szobatisztaság     szobatisztaságra nevelés     szobatisztaságra való nevelés     szociális éretlenség     szociális érzékenység     szoptatás     szorongás     szorongás gyermekkorban     szorongások     szülõkkel alvás     tanulási problémák     tanulásproblémák     teljesítmény szorongás     teljesítményszorongás     testvér féltékenység     testvér születés     testvérféltékenység     tikk     ujjszopás     válás     viselkedés problémák     viselkedés zavar     viselkedésbeli probléma     viselkedésbeli problémák     viselkédeszavar     viselkedészavar     viselkedészavar gyermekkorban     vizelet visszatartás     vokális tikk  

Kérdezz-felelek

Kérdezni a gomb megnyomásával tudsz, amennyiben a napi kérdések száma még nem haladta meg a napi limitet.
Kedves Balogh Andrea!

Olyan problémával fordulnék Önhöz, hogy van egy lassan 9 éves kislányom, aki mindig zárkózott volt. Tegnapi napon beszéltem az osztályfőnökével, aki kifejezetten aggasztónak tartja a zárkózottságát. Ami problémát jelent nála, hogy nem nyit a társai felé. Van barátnője (több is), azonban velük csak akkor játszik, ha ők odamennek hozzá és hívják. Ha nem hívják, akkor ül a padban vagy az udvaron áll egy helyben. A szívem szakadt meg, ahogy mesélte a pedagógus, hogy mennyire magányos. Szeretik a társai, tehát amikor együtt játszanak, akkor passzív ugyan (megy mások után inkább), de játszik és pozitív a kapcsolat a játszó felek között. A másik probléma vele kapcsolatban, hogy az érzelmeit nem vagy csak nagyon nehezen mutatja ki. Iskolában szinte alig (csak ráhatásra). Sem a pozitívat sem a negatívat. Főleg talán ez utóbbi aggaszt. Előfordult már, hogy osztálytársa ütögette a fejét vonalzóval, a tanító néni némán próbálta rábírni, hogy szóljon, direkt nem szólt rá az ütögetőre, míg a lányom nagy nehezen, több perc elteltével mondta meg a tanító néninek, hogy őt ütötték és ez nem jó neki. De addig tűrte. Azt is csak ráhatásra jelzi, ha nem érti a feladatokat. Előfordult már olyan, hogy nem értett valamit és egyesre írta meg a dolgozatot, mert nem szólt, hogy nem érti. Én próbálom bíztatni, hogy a tanító nénik segítenek, bízzon meg bennük, időnként vannak sikerek, de alapvetően a probléma fennáll, hogy nagy nehezen mutatja ki az érzéseit, félelmeit. Itthon teljesen más, itthon ő a társaság középpontja a családban, de csak a legszűkebb családban. Viszont a negatív érzéseiről itthon is nagyon nehezen beszél. Mivel ismerjük, ezért rögtön észrevesszük, ha valami nem stimmel nála, azonban hosszas győzködés után ossza ezt csak meg velünk.
A tanítónéni javasolta a pszichológus igénybevételét.
Kérném véleményét, hogy hogyan tudnánk oldani ezt a zárkózottságot.
Hangsúlyozni szeretném, hogy nem megváltoztatni szeretnénk (én sem és a férjem sem egy társaság középpontja, tehát valószínűleg ezt látja és örökölte is), azonban az érzései kinyilatkoztatását és a társai felé való nyitottságot (nyitottABBságot) szeretnénk, ha sikerülne elérni.
Válaszát előre is köszönöm!

Saldinger Hajnalka.
Kedves anyuka!
Egyet értek a tanító nénivel, az ön által leírtak alapján, valóban gyermekpszichológus segítsége szükséges. Keressenek meg egy jó gyermekpszichológust, aki segíthet átlendülni ezen az állapoton. Ez akár évek munkája is lehet, de azt gondolom, hogy a szülői mintán felül, ennek a viselkedésnek érzelmi okai vannak, amelyeket személyes konzultáció során fel lehet tárni, és annak megfelelően kezelni.

Üdv. :

Balogh Andrea
2017-02-21 07:42:20
Olvasói értékelés: 5/5
A szerkesztő ajánlja