SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK
Balogh Andrea


Balogh Andrea
Gyerekpszichológus

Elérhetőségeim:
Telefon: 06-30/355-01-77
E-mail: andibalogh@yahoo.com

Kedves Kérdezők! Csak a 4-30 év közötti korosztályban előforduló pszichés zavarokkal forduljanak hozzám!

Témakörök

összes téma      agresszivitás     alvási  problémák     alvásproblémák     alvászavar     anorexia     anya gyermek kapcsolat     anyától való elszakadás     autisztikus tünet     autisztikus tünetek gyermekkorban     bepisilés     beszédfejlõdés     bizalom     bölcsõde     bölcsödébe járás     bulémia     dackorszak     depresszió     deviancia     deviáns viselkedés     diszlexia     dühkitörés     dühkitörések gyerekkorban     egocentrizmus     éjszakai alvászavar     éjszakai bepisilés     éjszakai cicizés     éjszakai felébredés     éjszakai nem alvás     elalvási problémák     enurézis nocturna     érzelmi elengedés     érzelmi elfojtás     érzelmi elfojtások     érzelmi labilitàs     érzelmi  regresszió     érzelmi regresszió     étkezési probléma gyermekkorban     evésproblémák     evészavarok     falánkság     fejlõdési zavarok     félelem     félelemérzet     félénkség     figyelemzavar     gyereknevelés     gyermek étvágytalanság     gyermekagresszivitás     gyermekbarátság     gyermekfegyelmezés     gyermekkori agresszivitás     gyermekkori alvási problémák     gyermekkori bepisilés     gyermekkori dackorszak     gyermekkori dadogás     gyermekkori depresszió     gyermekkori dühkitörés     gyermekkori dühkitörések     gyermekkori étkezési problémák     gyermekkori  félelem     gyermekkori félelem     gyermekkori félelmek     gyermekkori hajtépés     gyermekkori hiszti     gyermekkori  kényszer     gyermekkori kényszeres viselkedés     gyermekkori kleptománia     gyermekkori leválási szorongás     gyermekkori önbizalomhiány     gyermekkori önértékelési problémák     gyermekkori önkielégítés     gyermekkori pánik     gyermekkori pánikbetegség     gyermekkori sírás     gyermekkori  széklet probléma     gyermekkori széklet problémák     gyermekkori  szorongás     gyermekkori szorongás     gyermekkori táplálkozási zavar     gyermekkori tikelés     gyermekszexualitás     hajtépászás     hajtépkedés     haláltól való félelem     hasfájás     hiperaktivitás     hiszti     hiszti kezelés     hisztizés     homoszexualitás     ikernyelv     indigó gyerekek     iskolaérettség     iskolafóbia     iskolai magatartásproblémák     iskolai szorongás     iskolaváltás     kamaszkor     kamaszkori problémák     kényszerbetegség     kényszercselekvés     kényszeres cselekedet     kényszeres tünetek     kényszeres viselkedés     kényszeresség     kényszermozgások     képzeletbeli barátok     kétnyelvûség     kleptománia     koraszülött     körömrágás     kudarckerülõ attitûd     leválás     leválási  szorongás     leválási szorongás     magatartás zavar     magatartásbeli problémák     magatartászavar     mániákus viselkedés     megfelelési kényszer     megkésett beszédfejlõdés     nevelési tanácsadás     önértékelési probléma     önértékelési probléma gyermekkorban     önértékelési problémák     önstimulálás     ovis problémák     óvodába járás     óvodai beszoktatás     óvodaváltás     óvónõ gondok     pánik     pánik gyermekkorban     pánikbetegség     pelenkáról való leszoktatás     pótcselekvés     pszichoszomatikus tünetek     rajzolás     regresszió     remegés     serdülõkori problémák     sírás     széklet elengedés     széklet visszatartás     széklet visszatartása     székletvisszatartás     székrekedés     szekunder enuresis     szekunder enurézis     szeparációs szorongás     szobatisztaság     szobatisztaságra nevelés     szobatisztaságra való nevelés     szociális éretlenség     szociális érzékenység     szoptatás     szorongás     szorongás gyermekkorban     szorongások     szülõkkel alvás     tanulási problémák     tanulásproblémák     teljesítmény szorongás     teljesítményszorongás     testvér féltékenység     testvér születés     testvérféltékenység     tikk     ujjszopás     válás     viselkedés problémák     viselkedés zavar     viselkedésbeli probléma     viselkedésbeli problémák     viselkédeszavar     viselkedészavar     viselkedészavar gyermekkorban     vizelet visszatartás     vokális tikk  

Kérdezz-felelek

Kérdezni a gomb megnyomásával tudsz, amennyiben a napi kérdések száma még nem haladta meg a napi limitet.
Kedves Andrea!
Egyszer már irtam önnek,és örültem a válaszának!
Most leszeretném irni önnek az ovodai szakértő véleményt hogy mit szól hozzá!
Gyermek neve:Balogh Dániel
2007.12.31-én született
Balogh Dániel 2010nov.01óta jár ovodánkba!December végéig sokat betegeskedett!Sokat hiányzott!A csoportban egy sajátos nevelési igényű gyermek,és Dani között összeférhetetlenség mutatkozott ezért az anyával egyeztetve januártól átkerült az ovoda másik csoportjába!Szivesen jár ovodába,közvetlen nyitott a kapcsolatokra.a beszoktatás ideje alatt szokásokat szabályokat nehezen fogadta el,ezeket dacosan visszautasitotta!
Jellemző játéktípusa a gyakorló játék.Általában egyedül játszik játék módja felületes kapkodó a gyerekekkel nehezen teremt kapcsolatot ha sikerül rövid idő alatt ki is lép belőle.Társaihoz nem alkalmaszlodik mások játékterületeit nem tiszteli vannak agressziv megnyilvánulásai elveszi kitépi meglöki rálép a játék eszközöket rongálja széthagyja.
Ábrázolása a firka a jellemző ceruza fogása még nem kialakult szeret gyurmázni énekelni táncolni.
Önkiszolgáló tevékenységnél a szerialitása még nem alakult ki. a feladatokat nehezen érti meg.figyelme szétszórt könnyen elterelhető Megfigyelő képpesssége pontatlan.Emlékezete átlagosnak mondható.Szereti a mondókákat A dolgok jelenségek közötti összefüggést még segitséggel is nehezen ismeri fel Beszéde sokszor nehezen érthető Sokszor fegyelmezetlen társait zavarja.Az elmarasztalást nem tudja lereagálni nem számol a következményekkel!

Kedves Andrea ezt irják ők!Várom válaszát hogy mit gondol erről!És ha válaszol nekem utánna én is szeretném leirni önnek hogy mit gondolok én!Nagyon várom a válaszát!Baloghné
Kedves anyuka!

Ebben az esetben nem ártana, ha egy személyes beszélgetésre teremtenénk lehetőséget, sok mindent át kellene alaposan beszélnünk a szakértői véleményt illetően. Elérhetőségem: 30-355-0177.

Üdv.:

Balogh Andrea
2011-05-12 11:06:47
Olvasói értékelés: nincs még értékelés
Kedves Andrea,
Ket gyerekem van 5 eves kisfiu es 21 honapos kislany. A problemam az, hogy a kisfiam az utobbi hetekben sertodekenyebb, agresszivebb lett, es ilyenkor hisztizik, akkor sajnos en is hamar kiborulok es rakialtok. Tisztaban vagyok azzal, hogy milyen rossz lehet neki, amikor a kistestver felmaszik mindenhova csakhogy elvehesse a jatekait, vagy szetrombolja amit eppen akkor epitett. Ilyenkor mondja rossz testverkem, vidd el innen, Amikor este meset olvasunk, akkor is alig tudunk egyet elolvasni,mert a kislanyom mar ott is van, hogy egy kicsit belelapozzon a konyvbe.
Amugy nagyon ugyes , okos kisfiu, csak sokszor hangoztatja, ha valami neki nem tetszik nem is leszek a fiacskatok, vagy ilyesmi. Azt vettem eszre, hogy amikor mas gyerekekkel jatszik, akkor probal o parancsolni , termeszetesen ez nem mindig sikerul, es ilyenkor mondja kesz tobbet nem jatszok. Probaltam megertetni vele, \"nem lehet mindig az amit te akarsz,vagy amit te akarsz jatszani \"de nagyon nem ert a szobol. Most a nagyszuloknel van mar egy hete , es amikor odamegyek akkor sem fogad olyan szeretettel, ahogy en elvarnam. A nagyszulok imadja ot, es ezt ki is hasznalja. Nem is akarom eroltetni, hogy hazajojjon, bizok abban, hogy ez tudatosul benne, hogy koztunk van az otthona. Nem tudom mit tegyek vele, hogy hazacsalogassam, megis en vagyok az anyukaja, es neki is itt a helye apuka es anyuka kozott. Ott neki nagyon jol telik, betoltik a kedvet, ott o van a kozeppontbam itthon viszont kettovel kell foglalkozzunk. Lehet nem toltunk vele eleg idot, pedig igyekszunk. Nagyon szeretnem ha hazajonne, ugy hianyzik. A ferjem is peldasan odaall a gyerekek melle, nem tudom mit tegyunk. Kerem segitsen, hogy hivjam haza a kicsi fiam, es hogy vezessem ra arra, hogy a jatekban probaljon neha a masiknak is engedni
Koszonom elore is valaszat
Kedves anyuka!

Először is a testvérféltékenység nagyon érthető érzelem a nagyobb testvér részéről. Meg lehet őt érteni, hiszen a kistestvér születésével kevesebb figyelem jut rá és állandóan attól retteg, hogy a kistestvért a szülők jobban fogják majd szeretni, mint őt. Osztoznia kell a szereteten, amit meg kell tanulnia. Ez az osztozkodás számára azt jelenti, hogy neki kevesebb fog jutni, mint eddig. A gyerekek a testvér érkezését körülbelül úgy élik meg, mintha a férjünk egy szeretővel hazaállítani és onnantól kezdve őt is kellene szeretnünk. Na, már csak ez kéne!:o) Így meg tudjuk érteni mit is éreznek szegény elsőszülöttek.

Szakemberek szerint egyébként ideális, ha három év a korkülönbség(ez önöknél majdnem meg van), ilyenkor a nagyobbat már nem érinti olyan érzékenyen, hogy kicsit kevesebb figyelem jut rá. Nyilván a picire sem lesz annyi időnk, mint annak idején a nagyra volt, de ebből ne csináljunk magunknak lelkiismereti problémát. A kicsi nem fog hátrányt szenvedni azért, mert sokkal kevesebb idő jut kizárólag rá. De kárpótolja őket a testvérük léte, mert ők eggyel több embert kapnak az életükbe, aki érzelmi biztonságot nyújt a számára. Hogyha úgy foglalkozol a picivel, hogy közben ott van a nagy is, számára ez a természetes. Kulcsfontosságú dolog, hogy a szülők hogyan kezelik a testvérféltékenységet.

Fontos, hogy amikor látod, hogy mondjuk, a nagy bántani készül a kicsit, lépj haladéktalanul közbe és próbáld meg megfogalmazni, amit érez. Például mondjuk neki: „Tudom, hogy rosszul esik, hogy sok időt vagyok a picivel, de gyorsan tegyük tisztába, etessük meg, hogy minél hamarabb tudjunk játszani”. Semmiképp se büntesd! Nagyon fontos, hogy érezze, hogy te megérted őt és tudod, hogy mi kavarog benne. Segíthet még, ha van egy külön kis területe, ami csak az övé. Ez lehet egy szekrény, egy polc, egy játéksarok, ahonnan a hugi nem vehet el semmit. Ez csak és kizárólag az övé. Semmiképp se legyen kényszer számára, hogy szeresse a testvérét, mert minél jobban erre kényszerítik őket, annál jobban fognak ellenállni. Azokban a helyzetekben, amikor aranyos a testvérével, szeretgessük meg és dicsérjük meg nagyon! Mondjuk neki gyakran, hogy mennyire szeretjük! Ne hasonlítgassuk a két gyereket. Minden gyermek más személyiség.

Ha a testvérféltékenység kóros mértékben jelentkezik (pl. alvászavar, evési zavar, viselkedés regressziója), mindenképp keressenek meg és egy pár alkalmas terápiával csodákat lehet elérni!:)


A másik témában pedig, mivel önök a szülők, így szinte kötelességük azt megteremteni/elérni, h ne a nagyszülőknél legyen a gyerek, hanem önökkel, mert így az önök és a gyerek közti szakadék egyre csak nőni fog!Kitartás és határozottság anyuka!
Ha bármiben segíthetek, keressenek meg, elérhetőségem: 30-355-0177.

Üdv.:

Balogh Andrea
2011-05-12 11:03:34
Olvasói értékelés: nincs még értékelés

Kedves Doktornő!Én egy 12 éves fiú anyukája vagyok.Az a problémám hogy a fiamat egyre többször hazugságon,cigizésen,tüzeskedésen kaptam.Nagyon meg vagyok rémülve hogy mit is tehetnék vele?egyszerűen már ötletem sincs hogyan viselkedjek vele.Már a számítógéptől eltiltottam bár nem tudom hogy jó megoldás e .Próbáltam már szépen leülni vele megbeszélni a problémákat de meg sem hallgat.Mit tegyek?Válaszát előre is köszönöm!Egy aggódó anyuka!!

Kedves anyuka!

Egyetlen anya vagy apa sem ússza meg a kamaszkor megpróbáltatásait. A kedves, aranyos kisfiúból egyszer csak morcos, hangos, indulatos kamasz lesz, aki mindenkinél jobban tud mindent, mindig szembeszáll a felnőttekkel, és a kis semmiségből hatalmas vitát rendez. A búcsú a gyermekkortól fájdalmas dolog mindkét részről, a meghittségből, a szeretetből minden ellenkezésbe csap át. A fékezhetetlen kamasz nemegyszer átlépi a szülői tolerancia határait. Minden, amit ebben a korban kipróbál – alkohol, drog, kimaradások otthonról és az iskolából, később az első szexuális élmények – az útkeresés egy-egy állomása, a köldökzsinór végleges elvágására tett kísérlet.
Az apának, anyának nemcsak jó idegekkel, megértéssel, de kellő humorérzékkel kell ezt az időt átvészelni. Hogy mennyi ideig tart, az gyermekenként változó. S hogy pontosan hány éves korban jelentkezik, arra sincs általános recept. Ami biztos: megúszni nem lehet.
Az olyan anya, aki szorosan magához akarja kötni gyerekét és mártírarccal veszi tudomásul gyermeke önállósodási törekvéseit, bizony helytelenül jár el: tartós önvádat ültet el gyermekében.

Az egyre konokabbá és passzívabbá váló kamasz magában titkon megsiratja az elveszett biztonságot, a szülei melletti védettséget. Ekkor kezd szerephez jutni az alkohol, a dohányzás – esetleg a drog – és a feltétlen zenerajongás.
Tanácsaim:
– Mindig arra kell koncentrálni, hogy ez átmeneti időszak. S ha bármilyen kellemetlenséget is él át a szülő, ez a periódus döntő fontosságú a személyiségfejlődés szempontjából.
– Új szerepkör vár a fiús anyukákra is. Az okos anya megpróbál komolyan elbeszélgetni cseperedő gyerekével a problémáiról. A fiúk számára is tanulási időszak ez, ekkor sajátítják el azokat a lényeges stratégiákat, amelyek felnőtt karakterük sajátosságait alakítják.
– A megértő szülőnek minden esetben ki kell jelölnie azt határt, amit a kiskamasz hangerőben és durva hangnemben nem léphet át.
– Ajánlatos ilyenkor más, hasonló cipőben járó szülőkkel kicserélni a tapasztalatokat, s így felkészültebben szembenézni az új helyzettel.

Amennyiben úgy érzi kedves anyuka, h az önök esete már nagyon eldurvult, úgy keressenek meg és egy pár alkalmas pszichoterápiás beszélgetés a kisfiával jót fog tenni, feldolgozzuk a kialakult szorongásait, h mindkettőjüknek könnyebb/zökkenőmentesebb legyen ez az időszak! Elérhetőségem: 30-355-0177.

Üdv.:



Balogh Andrea
2011-05-12 10:44:29
Olvasói értékelés: nincs még értékelés
Kedves doktornő!
Az én problémám nem egyszerű, és teljesen tönkre teszi a családunkat. Van egy 9 éves kislányom, 7 éves kislányom, és most születtek az ikrek egy lány egy fiú. A probléma a 9 éves lányommal van ő az előző kapcsolatomból született. A mostani férjem 1.5 éves korától neveli. Az igazi apuka akkor lépet képbe ez nagyon megviselte a kislányt. De nem akkor hanem most foglalkoztatja, h őt nem akarta az igazi apukája.A problémáink ebből is erednek mert ő úgy gondolja, h nem tartozik a mi családunkhoz mert nem édes testvérek a tesókkal. De mi soha nem mondtunk neki ilyet, sőt mindig azt mondjuk, h a szeretet nem azon múlik, h milyen vér szerinti rokonság van hanem az egymás elfogadása,megértése a lényeg. Ma olyan szinten vagyok,h nem tudom hogyan kezeljem a saját lányomat akit mindennél jobban szeretek, imádom az összes gyerekemet de rá mindig próbálok jobban oda figyelni,h ne sérüljön lelkileg,de valamit nagyon elrontottam. Röviden jellemezném a kislányt:kicsit hebrencs, öntörvényű,gazdag szó kincssel rendelkezik, nagyon okos a tanulásban is jó esze van,hisztis. A gáz csak az,h visszabeszél ha mondunk neki valamit rögtön rá vágja bezzeg neked mindent lehet mert te felnőtt vagy. Lassan ott tartunk,h engedélyt kell kérnünk tőle,h mit csinálhatunk.Pl: elromlott a mosógépem ezért a anyukám mondta vigyem el a mosni valót, a kislányom rárakta a szennyes ruhákra a farmerját. Reggel keresi a ruháját, mondtam neki, h elvittem kimosni és olyan stílusba, olyan hangnembe beszélt velem hogy elmondani nem lehet. Hiába mondtuk neki, h ő tette oda akkor is én voltam a hibás, h nem szóltam neki. Ez nagyon sok mindennél így van, h ő kér engem számon. Ha valamiért rá szólok akkor azt mondja te nem voltál gyerek, te nem hibáztál? Egyszerűen nem tudom hogyan kezeljem.Nagyon sok mindent tudnék még mesélni de igazából tanácsot szeretnék kérni, hogyan lehet hatékonyan kezelni az ilyen habitusú gyerekeket. Van -e jó szakkönyv amiből ötleteket lehetne venni. Most jelenleg a Beszélj úgy, hogy érdekelje, Hallgasd úgy hogy elmesélje című könyvet olvasom de nekünk nem igazán vált be. Válaszát előre is köszönöm.
Kedves anyuka!

A gyerekek viselkedésváltozásának okai sok esetben, a családon belüli konfliktusokban keresendők. Az iskolában mindezek a gyerekek szerepjátékaiban mutatkoznak meg, rajzaikban tárulnak a tanítónő elé. Ha a gyerek valamit nem tud feldolgozni, azt rajzain is jelzi. A teljesség igénye nélkül felsorolok pár vonást, amik biztosan valamiféle krízishelyzetre figyelmeztetnek.
A gyerekek legtöbbször otthon csak részben tudják levezetni a feszültségeket. Formai elemeket figyelembe véve a kép betöltöttsége utal az érzelmi háttérre. Fontos kifejező eszköz a gyermek számára a vonal. Ha az alakokat vonalra rajzolja, biztonságban érzi magát, ha ez elmarad, bizonytalanságot tükröz. A foltok, színek is utalnak az érzelmi stabilitásra vagy problémára. Míg az erőteljes vonalak a dinamikára, addig a halványak a bizonytalanságra utalnak. Ugyanez figyelhető meg a színek esetében is. Az élénkpiros meleg vagy a fekete hideg színeknek a választása érzelmi hullámzásra utal. A szín lélektani indítékai a gyermek legszemélyesebb megnyilvánulásai.

Ha gyakran használ a gyerek sötét színeket, erőteljes sötét vonalakat, akkor komoly érzelmi krízisre kell gondolnunk.

A kifejező szándék is nagyon fontos: jelöl-e mozgást, konzisztens-e a valóság és az ábrázolás viszonya, a valóságot vagy a képzeletében kialakult fantáziát, a vágyait rajzolja-e le.

A gyermekek személyiségének belső tartalma is jól megfigyelhető minden rajzon.

Tehát ezen pár aspektus szempontjából érdemes lenne megfigyelni a gyerek rajzait, mert abban az is benne van, amit nem mond el!Az én meglátásom szerint, viselkedészavarral állunk szemben, amit pszichoterápiával nagyon jól lehet kezelni,de a diagnózishoz elengedhetetlen a személyes találkozás. Ha úgy döntenek, keressenek meg és nagyon szívesen segítek. Elérhetőségem: 30-355-0177.

Üdv.:




Balogh Andrea
2011-05-12 10:24:01
Olvasói értékelés: nincs még értékelés
Kedves Andrea!

Kerdesem a kovetkezo volna:
Rokonom kisfia 3es fel eves, de meg mindig nem beszel. Kb 8-10 szot mond neha, azt se helyesen, de allandoan halandzsazik, amugy mindent megert. Abszolut nem szobatiszta, uvolt ha nincs rajta pelenka. Csupan par etelt hajlando megenni,otthon illetve barhol lakasban ruhat nem tur meg magan. Nagyon eroszakos, hisztis, borzaszto eleven.
Mit tudna tanacsolni az anyukajanak?
Valaszat elore is megkoszonom!
Udvozlettel:
Nani
Kedves Nani!

A beszédfejlődés kései kialakulása, az h a kisfiú még mindig nem szobatiszta és h gyakoriak a hisztérikus kirohanásai mindenképp figyelemfelkeltő számomra, mint szakembernek. Érdemes lenne azt tanácsolni a szülőknek, h mindenképpen jöjjenek el egy pszichológiai konzultációra, ahol részletesen át tudjuk beszélni a teendőket, mert ez így ebben a formában senkinek sem jó, sem a szülőknek, sem pedig a gyereknek a fejlődés szakaszok szempontjából. Ha gondolja keressen meg és szívesen segítek, elérhetőségem: 30-355-0177.


Üdv.:

Balogh Andrea
2011-05-04 16:56:54
Olvasói értékelés: nincs még értékelés
Kedves Andrea!
Elkeseredésemben fordulok önhöz. A kislányom most 10 éves. 3 éves korában felfedezték nála a lennox- gastaut szindrómát. Nagyon sokáig tartott, míg sikerült beállítani a megfelelő gyógyszerekre. Ma is 3 féle gyógyszert szed. Az orvosa azt mondta, valószínű, hogy azon kevés gyermekek közé tartozik, akiknek sikerül ezt a betegséget kinőnie.A problémám a következő: az iskolában a tanulásban akadályoztattak tanterve alapján tanítják.Most voltunk szakértői bizottság előtt. Az eredmény:IQ=67, VQ=69, PQ= 67. Hetek óta panaszkodik a tanár, hogy most már egyáltalán nem bír a lányommal. Nem hajlandó tanulni, állandó fáradtágra panaszkodik. Otthon is nagyon nehéz a helyzet. Egyáltalán nem tudunk vele szót érteni, nem fogad szót, szinte meg sem hallja, amit mondunk neki. Kezelhetetlen, és konok. A doktornő tanácsát szeretném kérni, hogy mit tudok a lányom érdekében tenni, mert napról napra rosszabb a helyzet.Már a családtagok is észrevették, hogy valami nem stimmel, mert egyszerűen sem köszönni, de még beszélgetni sem hajlandó senkivel, makacs. Mit tudnék tenni? Válaszát előre is köszönettel: Marcsi
Kedves anyuka!

Pontosan a lennox-gastaut szindróma, ebben a korban hoz felszínre olyan viselkedés változásokat, magatartás zavarokat, amelyek kezelése csupán pszichoterápiás keretek között lehetséges. Ha gondolja keressen meg és szívesen segítek, elérhetőségem: 30-355-0177.


Üdv.:

Balogh Andrea
2011-05-04 16:49:09
Olvasói értékelés: nincs még értékelés
14 eves fiam nagy problemakat okoz ,velem el a masodik hazzasagomba 3 es fel eve ,az elejin csak nem tetszett neki,de most mar agresziven viselkedik,semmi se jo neki ,mit tehetnek?
Kedves szülő!

Ennél jóval több információra lenne szükségem ahhoz, h bármilyen szakmai tanáccsal szolgálni tudjak, ha gondolja keressen meg és szívesen segítek, elérhetőségem: 30-355-0177.


Üdv.:

Balogh Andrea
2011-05-04 16:43:04
Olvasói értékelés: nincs még értékelés
Kedves Andrea!
Kislányom 4 és fél éves, de még mindig tele van a pelenkálya éjszaka. Minden éjszaka pelenkát adok rá, mert reggelre tele van. Még szárazon egyszer sem vettem le róla.
A nappali szobatisztasága 2 és fél éves korára teljesen zökkenőmentesen kialakult és szinte rögtön a vécét kezdte el használni.
Az éjszakai miatt mostmár nyomasztva érzem magamat igaz nagyon mélyen alszik.
A védőnő is azt mondta, hogy azért nem ébred fel, de meddig fog ez így menni. Még egyszer sem szólt, hogy pisilnie kell éjszaka.
Nem tudom mi tévő legyek.
Várom megnyugtató segítségét Ági
Kedves Ágnes!

Az éjszakai pelenkáról való leszoktatást ilyen esetekben, egy egy órás nevelési tanácsadás kell h megelőzze, ahol fel tudom önt lépésről-lépésre készíteni arra, h mit és hogyan tegyen annak érdekében, h a folyamat sikeres legyen!Ha gondolja keressen meg és szívesen segítek, elérhetőségem: 30-355-0177.

Üdv.:

Balogh Andrea
2011-05-04 16:41:11
Olvasói értékelés: nincs még értékelés
Kedves Doktornő!
3 gyermekes anyuka vagyok probálok mindenkire figyelni de ez nem olyan egyszerü! a legidössebb gyermekem Roli Ő 10 éves 3.osztályba jár kicsit különc nagy mokamester felnött témákban megállja a helyét és ért mindent bármiröl is legyen szo! tanulmányai az elmult fél évban romlottak nem csinál házit nem pakol be rendesen mindent ellenöriznem kell. nem szeret olvasni mindent felületesen csinál meg! álomvilágban él falak vannak körülötte! iskolábol logás drog nem fordult elö de féltem mert zárkozott!érdekes természetü mindennek mindenkinek meg akar felelni mindenböl elsö szeretne lenni de a tanulás most fejtörést okoz és elöfordult hazugság is persze a tanulással kapcsolatban! mit tehetek hogy jobb legyen neki hogy segithetek?
Tanárnő szerint nem érdekli senki és semmi!
válaszát köszönöm
Kedves anyuka!

Korunk egyik legnagyobb belső feszültsége a megfelelési kényszer, mely az életünk számos területét felöleli. Jónak kell lennünk a munkánkban, ahol egyre nagyobb kihívásokkal találkozunk, tökéletesnek kell lennünk a párkapcsolatunkban és más emberi kapcsolatainkban is, mindemellett legyünk jók a szüleinkkel és találjuk meg önmagunkat is, közben persze tanuljunk is valamit, hogy karrierünket megfelelően egyengessük. Az elvárásoknak való megfelelés hatalmas erőfeszítéseket vesz igénybe, belső energiáinkat akár teljesen fel is emészthetjük, ha folyamatos megfelelni vágyásunkkal nem figyelünk valóban saját magunkra, hisz sokszor nem vesszük észre, kinek is akarunk épp megfelelni - a környezetünknek vagy saját magunknak? A kettő közt hatalmas különbségek vannak.


Amióta megszülettünk, meg kell felelnünk. Gyermekként nem rúgunk bele a nagyi boszorkány szomszédjába bármennyire gonoszan viselkedik is, nem kakilunk be, bármennyire unalmas a bilin ülni, nem megyünk ki óráról az iskolában, és nem csinálunk egy csomó mindent, hiszen van egy szabályrendszer, ami alapján működik – úgy ahogy – a társadalmunk. A társadalmi normák nem véletlenül alakultak ki, az ezeknek való megfelelés szocializál minket. Persze megfelelés és megfelelés közt is óriási a különbség.

A szellemi és a lelki fejlődéshez elengedhetetlen, hogy magunk válasszunk, tapasztalni kell, akár rosszat is. Az elvárások korlátokat emelnek. A kényszeres megfelelni akarás elnyomja vágyainkat, kreativitásunkat, fejlődésünk lehetőségeit, hiszen nem azt tapasztaljuk meg, ami belőlünk jönne.

Meg kell felelnünk az elvárásoknak, bár képtelenség, mégis igyekszünk. Amikor már akkora a nyomás, hogy testünk is tiltakozik, akkor jön a stressz, amelynek az egyenes következménye a pszichoszomatikus megbetegedések láncolata. Állandó fáradtság, kimerültség, levertség, depresszív lelkiállapot. Persze megfelelni kell, bizonyos korlátok között, a stressz is kell, mert motivál, egy darabig.

A legnagyobb hangú, leghatározottabbnak tűnő emberekben is ott lapul a kisebbségi komplexus és önbizalomhiány, melyet ki így, ki úgy próbál leplezni.

A lelkünk belső egyensúlyának helyreállításához megannyi eszközzel áll rendelkezésre agyunk. A motivációk, a cselekvésre késztetések valójában az egyensúlyok felborulásának következményei. Ha felborul az egyensúlyunk, akkor létrejön a drive, a belső hajtóerő, a késztetés, amely a szervezetet olyan cselekvésre készteti, amivel az egyensúlyi állapot helyreállítható. Ekkor a belső hajtóerő már csökkenni kezd, és minden energiánkkal a cél eléréséért küzdünk. Ezekhez a belső hajtóerőkhöz érzelmi töltöttség is társul, a megfosztottság és kielégülés érzetei dominálnak. A drive-ok tesznek minket érzékennyé olyan ingerek iránt, amiket addig nem is észleltünk, a tapasztalatok során megszerzett cselekvés-sorozatok újabb viselkedéseket indítanak be és finoman hangolják azokat. Így alakul ki bennünk a telítettség érzése is.

Mindez azért fontos, mert az ember cselekedeteit motivációi hajtják, az úgynevezett Maslow-féle piramisban az alap, hogy élettani szükségleteinket elvégezzük, aztán megteremtjük a biztonságot melyben kialakítjuk a szociális (szeretet) igényeinket, később úgy élünk, hogy megbecsüljenek minket, és mindennek a csúcsán törekszünk az önmegvalósításra. Vitatott a sorrend kérdése, de tény, hogy mai világunkban a legfontosabb az önmegvalósítási.

Az a fajta kettősség amely az ön kamaszodó fiára jellemző mindenképpen kezelésre szorul annak érdekében, h a későbbiekben sikeresen tudja alakítani életét. Ha gondolja keressenek meg és szívesen segítek, elérhetőségem: 30-355-0177.


Üdv.:


Balogh Andrea
2011-04-25 10:15:58
Olvasói értékelés: nincs még értékelés
Kedves Doktornő! kislányom 7 éves öntörvényü felesel fenyeget és sajnos verekszik az ovodában! ezt elég nehéz kezelni és néha kellemetlen is sajnos! sokszor itthon a 10 éves báttyát is bántja terorizálja szidalmazza elnyomja. ezmellett az evéssel is probléma van! sajnos a tányéron mindig marad étel ha nem tetszik neki éppen az aktuális ebéd tiltakozik egyszer elöfordult hogy kihányta de nem eröltette a hányást! fizikai oka nincs sokminden a természetéböl fakad Ő tipikusan az a lány aki egyedül a jég hátán is megél de igy az iskolakezdés elött álva félünk nem lesz barátja és az öntörvényüsége miatt attol is tartok ha nem érdekli valami egyszerüen kisétál az orárol! hogyan tudnék segiteni nem ugy hogy ne vegye azt észre és nem tudjon kijátszani mert sajnos az is elöfordult már! válaszát köszönöm!
Kedves anyuka!

Ebben a korban a gyerekek már rendesen próbára teszik a szülők tűrőképességét, próbálgatják a határokat, és mivel ebben a korban a gyerekek viselkedése nagy mértékben előrejelzi a kamaszkorban ill. serdülőkorban várható viselkedésformát, itt az ideje h jól meghatározott határokat, kereteket szabjunk meg nekik. Nagyon jól fel kell ezt építeni, ezért érdemes lenne eljönnie önnek egy pszichológiai konzultációra, ahol részletesen el tudom mondani a teendőket. Ha gondolja keressenek meg, szívesen segítek, elérhetőségem: 30-355-0177.


Üdv.:

Balogh Andrea
2011-04-25 09:59:32
Olvasói értékelés: nincs még értékelés

Kedves Andrea!

7 éves kisfiam kiskora óta nagyon sokat rajzol. Rajzkészsége fejlett, ügyes portrékat is készített múltkor a családtagokról , de külön kérésre. Mert magától mindig csak harci jeleneteket rajzol, pálcikaemberekkel, sematikusan, feketét és pirosat (lángok) használva főként. Nagyon izgatják a felnőtteknek szóló kalandfilmek, stb., de fél tőlük, nem nézi őket egyébként, a társainak viszont arról számol be, hogy nézi ezeket. Alakjai kicsik, és sokszor a lap aljára szorulnak. Mit jelenthet ez? Köszönöm válaszát: Elemér

Kedves apuka!

A rajzban megnyilvánul a gyermek akarati – érzelmi élete, az önmagáról alkotott képe, közösségi igénye, viszonyulásai, késztetései, vagyis mindazon elemek, melyek a személyiséget meghatározzák.

A lap aljára tapadt rajz részint a biztonság iránti igényét jelzi, részint azt, hogy inkább a mindennapok történései érdeklik, vagy az átlagosnál erősebb a gyermek testi orientációja. Ha csak a lap baloldala van berajzolva, - erős a kötődés az anyjához, a múlthoz, - emellett a viszonylag nagy, széles ábrák a jó én-érzet jelei is. A baloldalon levő keskeny ábrák azonban szorongásra utaló jelek lehetnek, sőt, ha nagyon kicsik a lap méretéhez képest, - akkor önértékelési zavarokra is utalhatnak. A rajz jobb oldal felé való elcsúszása – apai dominanciára utal. Ilyen helyzetekben a szülők feladata az egészséges egyensúly visszaállítása szeretettel, törődéssel.

Azok a gyerekek, akik kemény, egyenes, szinte szúrós vonalakat rajzolnak, - akaratos nagy önérvényesítési erővel rendelkeznek, nehéz alakítani, befolyásolni őket. Ők azok, akik gyorsan döntenek, hirtelen váltanak, makacsak is tudnak lenni. Az írásuk is később szöges jellegű lesz. Kemény kézzel, hideg, büntető magatartással nem sokra megy a szülő – csak látszat- engedelmességet ér el. Ezeknek a gyerekeknek nagyobb elfogadásra, több szeretetkinyilvánításra van szükségük az egészséges fejlődésükhöz.

A rajzok beszínezése, a vonalvezetés iránya is megfelelő támpont erre. A gyermek a maga által rajzolt körvonalakat tölti ki. Ha szinte teljesen a határokon belül marad, akkor elmondható, hogy fontos számára, hogy a megadott korlátokat tiszteletben tartsa, elfogadja. A ki – ki csúszó, vagy a határvonalakat szinte semmibe vevő színezés arra utal, hogy a gyermek még a maga által felállított normákat is megszegi, - főleg abban az esetben, ha a színezés össze – vissza, vagy egymást keresztező vonalakból áll. Ilyenkor a szülőknek az a feladata, hogy erősítse a szabálytudatot a gyermekben, - a közös játékok során kerüljön elő a gyermekkártya, a társasjáték, ezekkel játékosan fejleszthető ez a képesség.

Az érzelmek másik megjelenési formája a gyermekrajzokban a színhasználat. A színek jellegén túl – melyeknek szimbolikus jelentése is van – a színek intenzitása, teltsége is komoly információ a gyermek érzelmi életét illetően. A telt, erős színek, - piros, kék, sárga, zöld együttes használata gyakran szinte uralja a rajzot a képi ábrázolástól függetlenül – ez a gyermekben dúló intenzív érzelmekre utal, valamint arra, hogy mind a pozitív, mint a negatív érzelmeit meglehetősen viharosan is ki szokta nyilvánítani.

Ha gondolja keressenek meg és szívesen segítek a probléma kezelésében, elérhetőségem: 30-355-0177.

Üdv.:
 



Balogh Andrea
2011-04-25 09:56:55
Olvasói értékelés: nincs még értékelés
Szeretném a segítségétkérni 2.5 éves kislányunk nagyon rágja a körmeit most már egészen tövig. Kérem a segitségét. Előre is köszönöm.
Kedves anyuka!

Bár a körömrágás többnyire gyermekekre jellemző, a rágás a külvilággal szembeni feszültséget és agressziók külső megnyilvánulása. A felsőbb tekintélytől (apától, anyától, tanártól vagy idősebb testvértől) elszenvedett valódi vagy vélt igazságtalan bánásmód következtében agresszív indulatok (méreg, düh, harag) ébrednek a gyerekben, ezeket azonban el kell fojtania. A legszívesebben visszaütne, de nem meri megtenni. Körömrágás: belső feszültség, agresszivitás, vélt vagy valódi igazságtalan bánásmódra utaló tünet, feloldatlan ellentétek. Ha gondolja keressenek meg és szívesen segítek a probléma kezelésében, elérhetőségem: 30-355-0177.

Üdv.:

Balogh Andrea
2011-04-25 09:45:46
Olvasói értékelés: nincs még értékelés
Kedves Andrea!
Kislányom 3 és 1/2 éves már fél éve jár óvodába és eddig minden rendben volt. Néha persze volt alvás közbeni bepisilés, de az utóbbi hetekben, ez már heti 2-3 alkalommal bekövetkezik és nem csak alvás közben, még hozzá jött, hogy kicsit bemegy a kaki is, pedig soha nem fordult elő ilyen. Nem mer szólni az óvónéninek, ha kakilnia kell és persze kakis a bugyi piros a popsija. Hogy miért nem mer szólni azt azzal magyarázza, hogy azt mondja az óvónéni, hogy "buta".
Féltem kislányom lelki világát. Az óvónénik nem értik a problémámat, és a kislányomét sem.
Kérem segítsen hogyan ne törjön meg a lelke a kislányomnak.
Válaszát előre is köszönöm!
Judit
Kedves anyuka!

Amennyiben a kislánya már volt teljesen szobatiszta, úgy szekunder enurézisről beszélünk az ő esetében, amely hátterében az esetek 95%-ban pszichés problémák állnak. Ez lehet leválási probléma, szorongás és sok más, de ennek kiderítése és kezelése csak személyes találkozás keretén belül érhető el. Ha gondolja keressenek meg, szívesen segítek, elérhetőségem: 30-355-0177.

Balogh Andrea
2011-04-25 09:39:38
Olvasói értékelés: nincs még értékelés
Kedves Andrea!
Ket kislanyom van(4 es 1 evesek).Nagyobbikkal van gondunk,mert olyan a viselkedese mint az idojaras.Par napig,1-2 hetig nagyon jo kislany,ugy ertem,hogy szot fogad,nem hisztizik,kedves,szepen jatszik barataival.Aztan jon 2 het mikor belebujik a kis ordog es nem lehet vele semmit kezdeni.Hisztis,akaratos NAGYON,neha verekszik is,szetszort,semmire nem figyel oda.Nem tudom mit tegyek,mert a hisztijetol ki tudnam tepni a hajam,csak ne halljam.Mi lehet az oka a viselkedesenek es mit lehet vele tenni?
Kedves anyuka!

Ebben a korban a gyerekek már rendesen próbára teszik a szülők tűrőképességét, próbálgatják a határokat, és mivel ebben a korban a gyerekek viselkedése nagy mértékben előrejelzi a kamaszkorban ill. serdülőkorban várható viselkedésformát, itt az ideje h jól meghatározott határokat, kereteket szabjunk meg nekik. Nagyon jól fel kell ezt építeni, ezért érdemes lenne eljönnie önnek egy pszichológiai konzultációra, ahol részletesen el tudom mondani a teendőket. Ha gondolja keressenek meg, szívesen segítek, elérhetőségem: 30-355-0177.


Üdv.:

Balogh Andrea
2011-04-25 09:34:52
Olvasói értékelés: nincs még értékelés
Kedves Andrea!
Véleményedet szeretném kérni a következő helyzetről: Kislányom 1 éves. 5 hónapos kora óta fél az idegenektől. Tudom, hogy ez a szeparációs szorongás miatt van, de már olyan régóta tart és olyan erősen jelentkezik nálunk, hogy aggódom, mikor fog ez elmúlni?! Egyébként is sírós, nyűgös baba volt az első hónapokban (most már sokkal jobb), nagyon érzékeny, de emiatt nagyon nehéz, mert nem igazán tudunk társaságba menni vele. Ha sok ember van körülötte, az nem zavarja, vásárlás, játszótér, stb, de ha valaki túl közel merészkedik hozzá, sokszor ha csak hozzászólnak vagy ne adj Isten megérintik, akkor nagyon elkezd sírni és iszonyú nehéz megnyugtatni. Családon belül is akiket ritkábban lát, mondjuk 2 hetente, azoktól is fél. Mi már elfogadtuk, hogy ez így van, csak egy kis megerősítést szeretnék, hogy legrosszabb esetben mennyi ideig szokott tartani ez az állapot?
Előre is köszönöm válaszodat!
Kedves anyuka!

Nem gondolom azt h a kislányának ezen szélsőséges érzelmi megnyilvánulását csupán a szeparációs szorongás tényére kellene ráhúzni!Lehet azért ott más is a háttérben, de ennek kiderítéséhez és kezeléséhez elengedhetetlen a személyes konzultáció. Higgye el, h ez a lányának is nagyon nehéz periódus, nem csak önöknek! Ha gondolja keressenek meg, szívesen segítek, elérhetőségem: 30-355-0177.


Üdv.:

Balogh Andrea
2011-04-25 09:29:56
Olvasói értékelés: nincs még értékelés
Kedves Andrea! 1o éves lányom nagyon érzékeny kis-nagy lány. Nagyon figyel mások érzéseire,és inkább nem mondja ki amit gondol,vagy amit érez,csakhogy ne bántson meg másokat. Apukájával 6 éve elváltunk,anyagiakban nem számitunk rá,de kb.2 honappal ezelöttig nagyon jo volt a kapcsolatuk,ami mindennél fontosabb volt nekem! Most kiderült,hogy babát várnak,aki szeptemberben érkezik hozzájuk. Egy ideje mondogatta,hogy nem nagyon szeretne menni hozzájuk,és ha megjött sem mesélt arrol,hogy hogy telt a hétvégéje....hát egy ideje már tudott a bébiröl,mint kiderült. A helyzetet bonyolitja,hogy két honap mulva nálunk is megszületik a kisbaba. Mi elejétöl fogva beszélgetünk róla-vele,és igyekszünk megkönnyiteni a dolgát,hiszen csak 10 évig egyedül volt-mostpedig szinte egyszerre mindenütt testvérekbe fog \"botlani\" . Pszichologusként mint gondol,mire figyeljünk, hogy életébe ezek az uj dolgok ne okozzanak problémát?ráadásul,hogy a tanitonénik szerint korakamaszodik. Segitö,mielöbbi válaszát elöre is köszönöm! Évi
Kedves anyuka!

A kislánya érzelmi labilitásának hátterében nagy valószínűséggel nem csupán a kistestvérek érkezése áll, hanem olyan fel nem dolgozott emlékképek/traumák is, amelyek kiderítéséhez és kezeléséhez elengedhetetlen lenne egy személyes találkozás!Ha gondolja keressenek meg, szívesen segítek, elérhetőségem: 30-355-0177.


Üdv.:

Balogh Andrea
2011-04-25 09:25:50
Olvasói értékelés: nincs még értékelés
Jonapot doktornö én nekem olyan gondom van hogy,van egy 4ésféléves kislányom aki 2honapja éjszakánként bepisil.Párkapcsolatban élek,volt vizelet vizsgálat annak jo lett az eredménye.Mi lehet az oka hogy bepisil éjszaka?kérem adjon tanácsot üdvözletem levelemre válaszát várom Teri.
Kedves anyuka!

Amennyiben a kislánya már volt teljesen szobatiszta, úgy szekunder enurézisről beszélünk az ő esetében, amely hátterében az esetek 95%-ban pszichés problémák állnak. Ez lehet leválási probléma, szorongás és sok más, de ennek kiderítése és kezelése csak személyes találkozás keretén belül érhető el. Ha gondolja keressenek meg, szívesen segítek, elérhetőségem: 30-355-0177.


Üdv.:

Balogh Andrea
2011-04-25 09:10:17
Olvasói értékelés: nincs még értékelés
Kedves doktornö,
Egy 2 eves 8 honapos es egy 1 es fel eves kisfiu anyukaja vagyok,a 2 eves fiammal van a gond.Szeptember ota jar egy bölcsödebe egesz mostanaig nagyon szerette,mindig jo kedvel ment szerette a nevelonot is es ott az egesz környezetet,de most megvaltozott a helyzet nem akar menni es sirva hagyom ott.A legelejen 2 gyerekkel indult ez a maganbolcsi,aztan ugy fokozatosan bovult,most 9 gyerek van.Az ujakat eleg jol fogadta egesz addig mig 5 en voltak aztan jott egy betegseg a fiam 2 hetet kimaradt mikor visszavittem kezdodtek a gondok,hogy nem akar maradni es folyamatosan ismetel dolgokat,azt mondja mond meg Gabikanak hogy ne beszeljen butasagot,Gabika a nevelono,es azt is mondja csak a cicak nyavognak.Van egy kisfiu aki folyamatosan ugy jatszik hogy allatok borebe bujva ugat vagy morog stb.arra gondoltam talan megijjedt.Az is furcsa meg hogy Gabikat sem fogdja ugy el mint eddig,es passziv a foglalkozasok irant mar nem erdekli ugy mint eddig.Itthon nincsenek nagy gondok vele,egy kicsit szetszortabb de jatszik egyedul is a testverevel is erdeklodik minden irant mint eddig,eszik is itthon es ott szinte semmit nem fogad el .A segitseget szeretnem kerni mit tegyek,koszonom.
Kedves anyuka!

A leírtak alapján, a kisfiánál a viselkedés regressziója áll fenn, amely valamilyen számára traumát jelentő esemény hatására alakulhatott ki. Érdemes lenne minél előbb kideríteni h konkrétan mi lehet ez és kezelni, h a helyzet ne romoljon, ill. h a kellemetlen élményeket feldolgozhassa. Ha gondolja keressenek meg, szívesen segítek, elérhetőségem: 30-355-0177.

Üdv.:

Balogh Andrea
2011-04-25 09:07:06
Olvasói értékelés: nincs még értékelés
Tisztelt Doktor Nő!
Én egy 35 éves 3 fiúgyermekes (4-7-10 é) anyuka vagyok!
Hatalmas problémám van amiben szeretném a segítségét kérni! Kb. fél évvel ezelőtt történt, hogy a barátnőm kisfia Benedek (6 éves) \"szexuális kapcsolatba került az én 4 éves kisfiammal Marcival! Pár órával az eset után tudtuk csak meg, hogy B. a szájába vette M kukiját! Teljes sokként ért engem, de B. szülei nem tulajdonítottak neki jelentőséget, mondván túlfűtött a gyerek. Mi beszélgettünk az akkor még 3,5 éves gyerekünkkel, hogy nem szabad stb. Egy darabig figyeltem, de nem volt semmi jele annak, hogy folytatná ezt az én gyerekem.
Tegnap előtt viszont olyan helyzetben találtam a két kisebb gyerekemet, hogy sajnos rá kellett jönnöm nagyobb a baj, mint gondoltam. A középső kisfiam Richárd, aki egyébként 7 éves lesz M. fenekében dugdossa a kukiját. Sajnos elvesztettem a fejemet és kapott egy atyai pofont és újrakezdtük ezt a nem szabad, ez a felnőttek játéka...
Azóta beszéltem az egyik unokatestvéremmel a dologról, neki két kislánya van 4 és 7 évesek, sokat vannak nálunk. Kértem, hogy puhatolózzon már náluk ez ügyben és megdöbbentő dolgot tudtunk meg, miszerint ők csókolózni és \"kukizni\" is szoktak.
Tudnia kell, hogy nálunk nem tabutéma a szex, de nem is helyezzük előtérbe. Valóban nem látjuk őket minden pillanatban amikor játszanak, de eddig úgy gondoltam ez nem baj! Félek, hogy ez kihat majd a későbbi szexuális életükre is. Mit tegyek Doktor Nő?
Hová vigyem őket?
Eltiltatni a lányoktól nem tudom(nem is akarnám), mert egy óvodai csoportba járnak!
Várom válaszát! Hálás köszönettel!
Zsuzsi
Kedves anyuka!

Az ön által leírtak alapján ez már igazi problémának mondható és érdemes lenne minél előbb egy pszichológiai konzultációra eljönniük, h közösen kiderítsük az okokat, ill. kezeljük ezt a kialakult helyzetet. Ha gondolja keressenek meg,szívesen segítek, elérhetőségem: 30-355-0177.

Üdv.:

Balogh Andrea
2011-04-25 09:02:59
Olvasói értékelés: nincs még értékelés
Köszönöm szépen válaszát! :))) ( a művészgyerekes voltam)
Nagyon kedves:), ha bármiben segíthetek nyugodtan keressen meg!

Üdv.:

Balogh Andrea
2011-04-06 17:33:08
Olvasói értékelés: nincs még értékelés
A szerkesztő ajánlja