SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEKHÚSVÉT

Hazánkban is egyre népszerűbbek a kuponok

Singola Edit [cikkei] - 2009-02-27
A gazdasági válság miatt Amerikában és Európa nyugati országaiban, sőt Kínában is egyenesen reneszánszukat élik a kuponakciók, s úgy tűnik, hazánkban is belátják a kereskedők: igen hatékony forgalomnövelő eszköz a kupon. A nyomtatott szórólapokon vagy akciós újságokban található bónok mellett egyre népszerűbbek az internetről letölthető, online kuponok is.

Szakemberek szerint a recesszió hatásaként a vásárlók egyre nagyobb számban veszik igénybe a kedvezményre jogosító utalványokat. A vevők mellett, az eladók is reagálnak a válság okozta forgalomcsökkenésre és igyekeznek újabbnál-újabb eszközökkel elérni vásárlóikat. Hazánk legnagyobb kupongyűjtő oldalának üzemeltetői úgy érzik, hogy a világtendenciákhoz hasonlóan, a magyarok is keresik a kuponokat a megnehezedett gazdasági helyzetben.

A kupon azon az elven alapszik, hogy mindenki szívesen vásárol olcsóbban. A kuponokat kibocsátó cég részéről nagyon eredményes marketingeszköz, mert számokban mérhető a hatékonysága. A hirdető pontos visszacsatolást kap a hatékonyságról, amit menet közben módosíthat. Ez nagyon fontos, nem véletlenül híresült el az a marketing mondás, hogy a hirdetésünk fele nem ér semmit, csak azt nem tudjuk melyik fele nem. Napjainkban, a gazdasági válság idején az eladó részéről az egyik legfontosabb szempont, hogy minél több vevőt tudjon az üzletbe csalogatni, a vásárló részéről pedig az a fő szempont, hogy kevesebb pénzért vehesse meg azt, amire szüksége van” – mondja Besenyei Kálmán marketingszakértő, a www.napiakciok.hu ügyvezetője, aki az USA-ban éveken át tanulmányozta a kuponakciók szerepét és hatékonyságát. Tapasztalatait átültette a magyar piacra.

Egyelőre a ruházattal, illatszerrel, sportszerekkel foglalkozó cégek azok, amelyek igen nagy számban vesznek részt a kuponakciókban. A napi fogyasztási cikkek, élelmiszerek és műszaki cikkek területén még elég nagy a lemaradás. Az Egyesült Államokban például a lakosság 77%-a mindennapos fizetési eszközként használja az online kuponokat, akár élelmiszer vásárláskor is. Amerikában a cégek lényegében nem engedhetik meg maguknak, hogy ne alkalmazzák a kuponakciókat a marketingstratégiájuk során.



Igen bizakodó vagyok, hiszen az eddig bevált nyomtatott kuponok mellett már az online kuponokat is nagy számban ismerik és használják a vásárlók, vélhetően számuk folyamatosan növekedni fog. Vannak még feladatok Magyarországon, hiszen míg Amerikában és a fejlett piacokon elsődlegesen a termelő az, amely a kupon mögötti kedvezményt adja, addig hazánkban az üzlet és a kereskedelmi egység az, amely a kupon mögött áll. Tapasztalataim szerint az amerikai módszer még hatékonyabban tudna működni hazánkban is, ahol jobban érdekelve van a termelő, a kereskedő és a fogyasztó is” – teszi hozzá a szakember.

Az online kuponok kinyomtatásának költsége és anyagszükséglete leszűkül a konkrét felhasználóra, aki azt be is váltja. Éppen ezért a leghatékonyabb módszer a kuponok terjesztésére az internet. A vásárlóknak testre szabott kedvezményeket biztosíthatnak, úgy, hogy a cégek folyamatosan szemmel követhetik a kampány sikerességét, az aktivitást, így akár menet közben tovább finomítható a kommunikáció. Nagyobb közönséget képes elérni és könnyebb hivatkozni rá, így egy öngerjesztő folyamat indítható be. A kibocsájtók részéről az online letölthető kuponok hirdetési költsége töredéke a hagyományos megjelenítési formának, hiszen nem a kibocsátó tervez, rajzol grafikát, nyomtattatja ki és juttattatja el a kuponokat a vásárlók felé. Ez online rugalmasabban, egyszerűbben működik, nem beszélve arról a tényről, hogy a célcsoportot sokkal hatékonyabban lehet elérni. 
 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

Jól szeretni - Vekerdy Tamás 10 legfontosabb tanácsa, amiket minden anyuka imádni fog, ha boldog és kiegyensúlyozott gyereket szeretne

Sokszor érezzük magunkat elveszettnek a gyereknevelés útvesztőjében. Vajon jól csináljuk? Elég jó szülők vagyunk? Mitől lesz boldog, önbizalommal teli, kiegyensúlyozott a gyerekünk? Vekerdy Tamás, a magyar gyermeklélektan legendás alakja, több évtizedes tapasztalatával és végtelen emberségével segít eligazodni ezekben a kérdésekben. "Jól szeretni - Tudod-e, hogy milyen a gyermeked?" című könyve nemcsak gyakorlatias tanácsokat ad, hanem megnyugtat, bátorít és felszabadít: nem kell tökéletesnek lennünk, csak jelen kell lennünk - és jól szeretni.

Életmentés-Elsősegély Egészségügyi vészhelyzetben

Az elsősegélynyújtás és az életmentő beavatkozások kapcsán gyakran felmerül a kérdés, hogy "Miért kellene ezt tudnom? Nem vagyok egészségügyi szakember!" Erre a válasz egyszerű: a váratlan események nem válogatnak szakmai háttér vagy felkészültségi szint szerint.

Szaunában pihentek a szülők, miközben gyermeküket újraélesztették a siklósi fürdőben

Sokk és döbbenet uralkodott el a siklósi fürdőben, amikor egy 6 éves kisfiút kellett újraéleszteni - szülei eközben éppen a szaunában tartózkodtak. A majdnem tragédiába torkolló eset a Siklósi Hírek beszámolója szerint komoly következményeket vonhat maga után.

Fiatal édesanya tragédiája: agyvérzés következtében hunyt el a szülés után

Megdöbbentő tragédia rázta meg a nyíregyházi közösséget: egy 22 éves kismama életét vesztette nem sokkal gyermeke születése után. Az eset körülményeit jelenleg is vizsgálják a hatóságok és az egészségügyi szakemberek.​

Szakrendeléseket szüneteltetnek több vidéki kórházban

Több vidéki és fővárosi egészségügyi intézményben is szünetelnek bizonyos szakrendelések, amelyek különösen a nőket és családokat érintik. A változások hátterében humánerőforrás-hiány és szakmai feltételek hiánya áll.

© 2004-2022 Családi Háló Közhasznú Alapítvány - minden jog fenntartva.
Ügynökségi értékesítési  képviselet: Adaptive Media
ADATVÉDELMI BEÁLLÍTÁSOK
A szerkesztő ajánlja