SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Őszi fák az Olaszliszkai Kerekerdő Óvodában

Tóthné Sánta Éva [cikkei] - 2016-11-08
Kreativitás természetes anyagok segítségével: A természetben megtalálható anyagok rengeteg lehetőséget nyújtanak a különféle vizuális technikák kipróbálásához. Igyekszem ezeket kihasználni és megmutatni, hogy mennyi minden készíthető pl. gyümölcs magvakból.

Kreativitás természetes anyagok segítségével

Köszöntöm a kedves olvasókat, Tóthné Sánta Éva óvodapedagógus vagyok, jövőre 40 éve lesz, hogy ezt a gyönyörű hivatást választottam. A mai világban ritka, hogy valaki elmondhassa, egy munkahelyen dolgozhatott ennyi ideig, szerencsés vagyok, mert nekem ez megadatott, hiszen 1977-től az Olaszliszkai Kerekerdő Óvoda pedagógusa vagyok.  Nagy öröm számomra, hogy életemből ennyi évet gyermekek mellett tölthettem. A műveltségi területek közül a rajzolás, festés, mintázás és az ének-zenei nevelés áll a szívemhez legközelebb. A bemutatott tevékenykedésnél csak a kreativitásomon múlik, éppen melyik területet hívom segítségül a képességek fejlesztéséhez. Kitűnően hasznosíthatók a vizuális tevékenységek számára az ünnepek, évszakok, amelyek érzelmileg is közelebb állnak a gyerekekhez és megmozgatják fantáziájukat. A természetben megtalálható anyagok rengeteg lehetőséget nyújtanak a különféle vizuális technikák kipróbálásához. Igyekszem ezeket kihasználni és megmutatni, hogy mennyi minden készíthető pl. gyümölcs magvakból.

Az ábrázolás, mintázás, kézimunka magánéletemben is kedvelt elfoglaltságom, csoportom dekorációit, díszleteit igyekszem ízlésesen elkészíteni. Hiszem, hogy az óvodapedagógus ízlése követendő példaként hat a gyermekre. A gyerekek többször bekapcsolódhatnak egy-egy asztaldísz elkészítésébe, amelynél nem az eredmény, hanem maga a közös tevékenység a fontos. Szeretem saját kezűleg vagy a gyerekekkel együtt készíteni a foglalkozások színes, változatos eszközeit, ezzel nagyobb motivációt érhetek el, új tapasztalatokat szerezhetnek és érdeklődésük is tovább fenntartható. A foglalkozások tervezésénél mindig figyelembe veszem a gyermekek fejlettségét és érdeklődését. Az őszi termések és levelek mellett, az apró kincseket rejtő üvegeinkből előkerültek a nyáron elfogyasztott gyümölcsök magvai. Válogatás közben felidéztük vajon melyik gyümölcs magvai lehetnek.

A legtöbbet a szilva és a barackmagból gyűjtöttük. A magok mellé leveleket helyeztem, kíváncsi voltam észreveszik-e a hasonló formát. Egy kis segítséggel sikerült. Megfigyeltük az őszi falevelek színeit és motivációként egy pár előre befestett magot az asztalra helyeztem, megmutatva milyen széppé varázsolhatjuk. Mindenki választhatott színt.

Közben dicsértem, bíztattam őket, hiszen az apró magvak tartása és festése, egyszerre nem könnyű feladat, aki igényelte segítettem.  Az elkészült és megszáradt színes magvakat szín szerint csoportosítottuk, megszámoltuk. Az óvoda udvarán apró gallyakat gyűjtöttünk, megismerkedtünk egy új szóval a „fahánccsal”. Só-liszt gyurmát készítettünk, melyet a gyerekek örömmel gyúrtak, és ebből elkészítettem a fa formáját.

Elérkezett a várva várt pillanat, amikor ismét előkerültek az előre megfestett magvak és a gyűjtött faágak.

Háncsból alakítottuk ki a fa törzsét, majd gallyakat nyomkodtak a gyurmába és a csupasz fát pillanatok alatt felöltöztették színes „falevelekkel” magvakkal. Közben ismert dalokat énekeltünk.

Nagyon tetszett nekik ez a tevékenykedés, ezért örömmel készítettek még egy fát, melynek törzsét barackmagból rakták ki. A megmaradt magokat felhasználtuk hulló leveleknek, a sárga színűekből napocskát formáztak ki. Az elkészült fákat kisütöttük így tovább gyönyörködhetnek munkájukban. A folyosóra helyeztük, hogy a szülők is megcsodálhassák gyermekük munkáját.

 

A „Keressük a Legkreatívabb óvónőt” pályázatra beérkezett cikk.


 

LEGOLVASOTTABB

Még ma vidd orvoshoz, ha ilyen tünetei vannak - egyre gyakoribb a betegség Magyarországon

A gyerekkori cukorbetegség nem játék, és sajnos egyre több gyermeket érint Magyarországon is. Milyen élete lesz a gyereknek? Hogyan lehet jól kezelni? Elfogadják majd a társai? Ezek a kérdések ijesztőnek tűnhetnek, de vannak gyakorlati, megnyugtató megoldások, amelyek segítenek a családnak és a gyermeknek eligazodni a diabétesz útvesztőjében.

Egészséges mosoly 40 felett - modern megoldások a tartós fogpótláshoz

Ahogy belépünk a negyvenes éveinkbe, a fogak állapota egyre inkább összefügg a mindennapi szokásainkkal, az életmódunkkal és a szervezet természetes változásaival. Sokaknál megjelenik problémaként a foghiány, az íny visszahúzódása vagy gyulladása, amelyek nemcsak az étkezést, hanem a magabiztosságot is jelentősen befolyásolják. A jó hír az, hogy ma már olyan korszerű fogászati megoldások érhetők el, amelyekkel a szájüregi egészség hosszú távon is megőrizhető. Akár implantációra, akár csontpótlásra van szükség, a modern technológiák pontos, természetes hatású és tartós eredményt biztosítanak.

2025-ös útmutató: Mikor adhatunk telefont a gyereknek?

Korfüggő digitális szabályok szülőknek A "Wait Until 8th" mozgalomtól a magyar mindennapokig

Csendes házasság, sérült gyerek? Hogyan hat a kapcsolatunk a gyerekre?

"Nem veszekszünk, minden rendben van" - mondják sokan. De mi van akkor, ha a csend még rosszabb, mint a vihar? A pszichológiai kutatások szerint az érzelmileg üres házasság hosszú távon mélyebb sebeket ejt a gyerekeken, mint a hangos, de konstruktívan megoldott konfliktusok.

Rejtett válság: ezért kerülnek padlóra a kisgyermekes anyák Magyarországon

Pénzügyi hullámvasúton utaznak a magyar édesanyák: a CSED alatt még úgy tűnik, minden rendben, ám a GYES-korszakba lépve szembesülnek rendszer hiányosságaival. Rugalmas munkahelyek alig vannak, a fizetések bezuhannak, és a legtöbb anya magára marad a túlélési zsonglőrködéssel.

© 2004-2022 Családi Háló Közhasznú Alapítvány - minden jog fenntartva.
Ügynökségi értékesítési  képviselet: Adaptive Media
ADATVÉDELMI BEÁLLÍTÁSOK
A szerkesztő ajánlja