SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Ismerd meg a könnyű verstanulás módszerét!

Illés Adrienn [cikkei] - 2020-02-28
Nálunk mostanában minden hétfőre meg kell tanulni egy-egy újabb verset. Ezért arra gondoltam, megosztom veletek a könnyű verstanulás zseniális módszerét, amit édesanyámtól, korábban gyakorló pedagógustól hallottam.


A könnyű verstanulás fejleszti a logikát

A gyerekek tanulási képességeinek fejlődésében, a tudásanyag elsajátításában nagyon nagy szerepük van a memoritereknek. A memoriter egy szöveg, tananyag vagy vers fejből, könyv nélkül való elsajátítását, memorizálását jelenti.

A verstanulás erősen fejlesztő hatású mind a gyermek logikájára, mind a gondolkodási képességére nézve. A memorizálás tágítja a memória kapacitását is, ami természetesen összefügg a beszédképességgel, valamint a szókincs nagyságával is.

 
A könnyű verstanulás módszere

A módszer alapja a kézírás, vagyis a megtanulandó vers/szöveg egészének vagy egy részének a kézzel történő leírása. A kézírás ugyanis segít az idegrendszernek a memorizálásban.

Nézzük meg a verstanulás módszerét egy konkrét példán keresztül. Móricz Zsigmond: A török és a tehenek című verse közepes nehézségű, így eldönthetjük, hogy nulladik lépésként először leírja-e az egész verset a gyermek, vagy rögtön az első lépéssel kezd.


1. A könnyű verstanulás első lépése

A vers elolvasása után kérjük meg a gyermekünket, hogy a mű valamennyi versszaka esetében írja le minden sor első szavát. Vagyis a példánkban:

Volt

Sose

Nem

Milyenek

 

Egyszer

Lát

Csudálkozik

Ilyenek

 

Én

Mi

Számlálgatja

Hány

 

Meg

Három

Fehéret

Meg

 

Nem

S

Ez segít neki vizualizálni, illetve memorizálni a verset.

Könnyű verstanulás

 

2. A könnyű verstanulás második lépése

A következő lépésben már csak a felírt szavak első betűit hagyjuk meg, a szó többi részét töröljük:

V

S

N

M

 

E

L

C

I

 

É

M

Sz

H

 

M

H

F

M

 

N

S

Ha már ezzel a segítséggel jól megy a vers, jöhet a harmadik, utolsó lépés.

 

3. A könnyű verstanulás harmadik lépése

Az utolsó lépésben már csak az egyes versszakok első betűjét hagyjuk meg, ezzel segítünk a gyerekeknek abban, hogy tudják, mi következik. Ha esetleg az első betű kevés lenne, akkor segíthetünk nekik úgy is, hogy minden versszak első szavát íratjuk le velük, és utána rövidítjük csak le az első betűre:

V(olt)

 

E(gyszer)

 

É(n)

 

M(eg)

 

N(em)

Ezt követően a gyermekek már segítség nélkül is el tudják majd mondani a verset.

Érdemes kipróbálni és minél előbb napi gyakorlattá tenni a könnyű verstanulás módszerét, hiszen a gyerekeknek tanévről tanévre egyre jelentősebb tudásanyagot, versmennyiséget, szöveget kell könyv nélkül memorizálniuk. Ez a módszer folyamatosan a segítségükre lesz az évek során, hogy megkönnyítse számukra a hosszabb, nehezebb versek megtanulását felső tagozatban, illetve a középiskolás évek során is.

Ha tetszett a könnyű verstanulás módszere, kérlek, oszd meg a cikket azokkal az ismerőseiddel, akiknek szülőként szintén segítséget, könnyebbséget jelenthet!

Forrás: suli360.hu

A www.suli360.hu weboldal azért jött létre, hogy megkönnyítse számodra az iskolakeresést és választást, illetve hogy a szülők is segítséget tudjanak nyújtani egymásnak ezekben a témákban.

Suli360


Kapcsolódó cikkeink:

Kép: PublicDomainPictures / pixabay

LEGOLVASOTTABB

Súlyos mérgezést okozhat - egyre több kamasz használ ilyet

Bár tüdőrákot nem, de gyors nikotinmérgezést okozhat a snüssz. Egyre többen használják, miközben a rövid- és hosszú távú veszélyek sokak előtt ismeretlenek.

5 mondat, amit minden fiúnak hallania kell a szüleitől: így lesz belőle empatikus és magabiztos férfi

Minden szülő azt szeretné, hogy gyermeke bátor, önazonos és kiegyensúlyozott felnőtté váljon — ám a fiúgyermekek nevelésében is sok beidegződés él, amelyek az érzések elfojtását, a teljesítménykényszert vagy a hibák kerülését erősítik. Pedig a fiúk is vágyják, hogy megértsék, szerethetőek önmagukért, nem csak az eredményeikért vagy erősségükért. Ezek a szülői mondatok idővel belső hanggá válnak, és meghatározhatják, hogyan látják önmagukat egész életük során.

Autizmus-szerű tünetek az óvodásoknál: A korlátlan kütyüzés veszélyei

"A mai óvodáskorúak nem tudnak olyan nyelvi szinten teljesíteni, mint az 5 évvel ezelőtti óvodások" - figyelmeztet egy friss magyar kutatás. A szakemberek szerint már bölcsődés korban kütyüznek a gyerekek, és ezt súlyos fejlődési problémák követik. De visszafordítható-e a folyamat? Mikortól kell aggódni?

Régi tévhit dőlhet meg a mogyorófélékről

A magvak fogyasztása, tünetmentes időszakban, nem növeli az egyik gyakori vastagbélgyulladás, az ún. divertikulitisz kockázatát, sőt akár enyhén csökkentheti is - derül ki a Semmelweis Egyetem friss tanulmányából. A kutatók kb. 800 ezer ember adatait elemezték, hogy kiderítsék: indokolt-e a régen sokszor hangoztatott tanács, miszerint a betegségben szenvedőknek kerülniük kell a mogyoróféléket - vagy ez csupán városi legenda.

Eltűnt egy tizenöt éves holland lány Pápáról

Egy 15 éves holland származású lány, Seline Engelina Marie Louis Kerseboom tűnt el Pápán november 10-én, akinek felkutatásához a rendőrség a lakosság segítségét kéri. A tinédzser az otthonából távozott ismeretlen helyre, telefonon azóta sem elérhető, eltűnése óta semmilyen hír nincs róla.

© 2004-2022 Családi Háló Közhasznú Alapítvány - minden jog fenntartva.
Ügynökségi értékesítési  képviselet: Adaptive Media
ADATVÉDELMI BEÁLLÍTÁSOK
A szerkesztő ajánlja