SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Tanuljunk és nevessünk együtt!

- 2017-10-26
A Boldog iskolában nyugodtabb a légkör, kiegyensúlyozottabbak a gyerekek, élményszerűek a tanórák, és még a tanulás is könnyebben megy! Vajon miért? Mindennek a titka a vidámság és a nevetés !

A Boldog iskolában nyugodtabb a légkör, kiegyensúlyozottabbak a gyerekek, élményszerűek a tanórák, és még a tanulás is könnyebben megy! Vajon miért? Mindennek a titka a vidámság és a nevetés!

Sok tanár még mai is úgy gondolja, hogy tekintélyt csak vasfegyelemmel és szigorral érhet el. Pedig egy kis humor és lazaság csodát művel a hétköznapokban. Egy közös nevetés, cinkos összekacsintás a gyerekekkel, vagy akár egy tréfás megjegyzés közelebb hoz minket a gyerekekhez.

A humorra való képesség az élet nagy adománya! Egy vidám és kiegyensúlyozott családban nevelkedő kisgyerek sokkal nyitottabb, bizalommal fordul a világ felé, könnyebben kezeli a stresszt és nem menekül el a kihívások elől. Az a gyerek, aki sokat nevet kevésbé agresszív, sőt társai között is sokkal népszerűbb, ez mindenkinek csak előnyére válhat! Miért ne lehetne ez így az iskolában is?

Mit tehetünk mi, pedagógusok?
A humorra való képesség, szellemesség nem pottyan az ölünkbe, ezért bizony tenni is kell! A gyerekek mindig a felnőtteket tükrözik, érzékeny antennáikkal mindig pontosan veszik a feléjük sugárzott üzeneteket. Ha kinevetjük első suta vicceiket, ezek az apró hajtások nagyon hamar elsorvadnak. Persze minden alkalommal nem tapsolhatunk, de egy mosollyal, öleléssel értékelhetjük a próbálkozásokat: Minden rendben, értelek! Ha folyton elutasítunk, és lesöpörjük őket az asztalról, hamar elbizonytalanodnak a gyerekek és feladják a próbálkozásokat.

Kellő komolyságot kérünk, ez egy iskola! Valóban?
Még ma is általánosan elfogadott vélemény, hogy komoly munkát csak kellő komolysággal lehet végezni. Biztos ez? Nem! Pont ellenkezőleg! A nevetés könnyebbé teszi a munkát, főleg, ha valaki saját magán is képes nevetni! Igaz ez diákra és tanárra egyaránt. Az optimista, vidám ember várakozással tekint a jövőbe, jobb a problémamegoldó képessége is.

Minket, tanárokat persze nem tréfamesternek képeztek ki, állandóan nem viccelődhetünk. A mi feladtunk az, hogy nyugodt, vidám légkört teremtsünk magunk köré. Nyugalmat és jó hangulatot sugározzunk a többiek felé. Azok a gyerekek, akik jól érzik magukat az iskolában, eredményesebbek, aktívabbak,és hatékonyabban tanulnak. A tanulás elengedhetetlen része a közös nevetés és a közös élmény! És a boldog iskolában ez így is van! A gyerekek gyorsabban és hatékonyabban tanulnak akkor, ha a tananyaghoz élmények kapcsolódnak. Ez akár a mára oly fontossá vált élethosszig tartó tanulást is megkönnyítheti. A vidám légkörben nemcsak szabad, de kell is kérdezni, sőt akár hibázni is! A pedagógus tekintélyéből semmit sem von le, ha bevallja, hogy hibázott, sőt magán is képes nevetni! A humor csupa értékes dolog forrása: nyelvi fejlettség, kreativitás, pozitív önértékelés, jobb kapcsolatteremtési képesség! Ezek mind- mind a boldog iskola alapelemei!

Humor gombnyomásra?
Semmiképp! A humor nem tervezhető előre, sőt nagyfokú empátiát is igényel. Néha pengeélen táncolunk: az a tanár, aki sokat viccelődik, könnyen komolytalanná válhat! Ennél rosszabb már csak a humortalan, komolykodó pedagógus lehet. Mint az életben bárhol, itt is a mérték a fontos.

Kiborítottad a kakaót? Szép munka volt!
Ironizálni csak olyan gyerekkel szabad, aki ehhez elég érett, és képes elvonatkoztatni a konkrét szituációtól. A humort mindig a gyerekek életkorához igazodva kell „művelni „! Ez nagyon fontos pedagógiai képesség!

A gyerekek gondolkodás nélkül kinevetnek valakit, nem gondolják végig, hogy ezzel fájdalmat is okozhatnak a másiknak. Sőt az iskolában már arra is képesek, hogy a másikat szándékosan a gúny tárgyává tegyék. A kiszemelt áldozat könnyen a közösség peremére sodródhat. Néha mi tanárok is megnehezítjük a dolgokat azzal, ha a többség oldalára állunk. Ezek a gyerekek segítség nélkül a hátrányukból akár előnyt is kovácsolnak, és önként felveszik az osztály bolondjának szerepét. Innen pedig nagyon nehéz a visszaút!

A boldog iskolában is megtörténhet ez, de tapasztalatom szerint itt elfogadóbbak és segítőkészebbek a gyerekek, könnyebben tolerálják a más gondolkodásmódot. Feladatunk itt is van bőven, de az eredmények minket igazolnak! Érdemes! 

A „Keressük a legkreatívabb magyar gyermeknevelő szakembereket!” pályázatra beérkezett cikk.

 

LEGOLVASOTTABB

Még ma vidd orvoshoz, ha ilyen tünetei vannak - egyre gyakoribb a betegség Magyarországon

A gyerekkori cukorbetegség nem játék, és sajnos egyre több gyermeket érint Magyarországon is. Milyen élete lesz a gyereknek? Hogyan lehet jól kezelni? Elfogadják majd a társai? Ezek a kérdések ijesztőnek tűnhetnek, de vannak gyakorlati, megnyugtató megoldások, amelyek segítenek a családnak és a gyermeknek eligazodni a diabétesz útvesztőjében.

Egészséges mosoly 40 felett - modern megoldások a tartós fogpótláshoz

Ahogy belépünk a negyvenes éveinkbe, a fogak állapota egyre inkább összefügg a mindennapi szokásainkkal, az életmódunkkal és a szervezet természetes változásaival. Sokaknál megjelenik problémaként a foghiány, az íny visszahúzódása vagy gyulladása, amelyek nemcsak az étkezést, hanem a magabiztosságot is jelentősen befolyásolják. A jó hír az, hogy ma már olyan korszerű fogászati megoldások érhetők el, amelyekkel a szájüregi egészség hosszú távon is megőrizhető. Akár implantációra, akár csontpótlásra van szükség, a modern technológiák pontos, természetes hatású és tartós eredményt biztosítanak.

Rejtett válság: ezért kerülnek padlóra a kisgyermekes anyák Magyarországon

Pénzügyi hullámvasúton utaznak a magyar édesanyák: a CSED alatt még úgy tűnik, minden rendben, ám a GYES-korszakba lépve szembesülnek rendszer hiányosságaival. Rugalmas munkahelyek alig vannak, a fizetések bezuhannak, és a legtöbb anya magára marad a túlélési zsonglőrködéssel.

Egyre több gyereket érint a magas vérnyomás - ez áll a háttérben

Az elmúlt húsz évben a magas vérnyomás előfordulása a fiatalok körében szinte megduplázódott. Ez már nem csupán statisztika, hanem figyelmeztetés, hiszen a korán jelentkező vérnyomásproblémák hosszú távon szív- és érrendszeri betegségekhez vezethetnek.

Anyai és apai nagyszülők: Miért más a gyerekek kapcsolata velük?

Aki figyelmesen nézi a családi összejöveteleket, az hamar észreveheti: a gyerekek valahogy mindig az anyai nagymamához húznak. Ott bújnak hozzá, nála akarnak ülni ebédnél, őt keresik, ha valami baj van. Az apai nagyszülők persze ugyanúgy szeretik az unokákat, mégis gyakran más a dinamika. De miért van ez így?

© 2004-2022 Családi Háló Közhasznú Alapítvány - minden jog fenntartva.
Ügynökségi értékesítési  képviselet: Adaptive Media
ADATVÉDELMI BEÁLLÍTÁSOK
A szerkesztő ajánlja