SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Hazánkban is egyre népszerűbbek a kuponok

Singola Edit [cikkei] - 2009-02-27
A gazdasági válság miatt Amerikában és Európa nyugati országaiban, sőt Kínában is egyenesen reneszánszukat élik a kuponakciók, s úgy tűnik, hazánkban is belátják a kereskedők: igen hatékony forgalomnövelő eszköz a kupon. A nyomtatott szórólapokon vagy akciós újságokban található bónok mellett egyre népszerűbbek az internetről letölthető, online kuponok is.

Szakemberek szerint a recesszió hatásaként a vásárlók egyre nagyobb számban veszik igénybe a kedvezményre jogosító utalványokat. A vevők mellett, az eladók is reagálnak a válság okozta forgalomcsökkenésre és igyekeznek újabbnál-újabb eszközökkel elérni vásárlóikat. Hazánk legnagyobb kupongyűjtő oldalának üzemeltetői úgy érzik, hogy a világtendenciákhoz hasonlóan, a magyarok is keresik a kuponokat a megnehezedett gazdasági helyzetben.

A kupon azon az elven alapszik, hogy mindenki szívesen vásárol olcsóbban. A kuponokat kibocsátó cég részéről nagyon eredményes marketingeszköz, mert számokban mérhető a hatékonysága. A hirdető pontos visszacsatolást kap a hatékonyságról, amit menet közben módosíthat. Ez nagyon fontos, nem véletlenül híresült el az a marketing mondás, hogy a hirdetésünk fele nem ér semmit, csak azt nem tudjuk melyik fele nem. Napjainkban, a gazdasági válság idején az eladó részéről az egyik legfontosabb szempont, hogy minél több vevőt tudjon az üzletbe csalogatni, a vásárló részéről pedig az a fő szempont, hogy kevesebb pénzért vehesse meg azt, amire szüksége van” – mondja Besenyei Kálmán marketingszakértő, a www.napiakciok.hu ügyvezetője, aki az USA-ban éveken át tanulmányozta a kuponakciók szerepét és hatékonyságát. Tapasztalatait átültette a magyar piacra.

Egyelőre a ruházattal, illatszerrel, sportszerekkel foglalkozó cégek azok, amelyek igen nagy számban vesznek részt a kuponakciókban. A napi fogyasztási cikkek, élelmiszerek és műszaki cikkek területén még elég nagy a lemaradás. Az Egyesült Államokban például a lakosság 77%-a mindennapos fizetési eszközként használja az online kuponokat, akár élelmiszer vásárláskor is. Amerikában a cégek lényegében nem engedhetik meg maguknak, hogy ne alkalmazzák a kuponakciókat a marketingstratégiájuk során.



Igen bizakodó vagyok, hiszen az eddig bevált nyomtatott kuponok mellett már az online kuponokat is nagy számban ismerik és használják a vásárlók, vélhetően számuk folyamatosan növekedni fog. Vannak még feladatok Magyarországon, hiszen míg Amerikában és a fejlett piacokon elsődlegesen a termelő az, amely a kupon mögötti kedvezményt adja, addig hazánkban az üzlet és a kereskedelmi egység az, amely a kupon mögött áll. Tapasztalataim szerint az amerikai módszer még hatékonyabban tudna működni hazánkban is, ahol jobban érdekelve van a termelő, a kereskedő és a fogyasztó is” – teszi hozzá a szakember.

Az online kuponok kinyomtatásának költsége és anyagszükséglete leszűkül a konkrét felhasználóra, aki azt be is váltja. Éppen ezért a leghatékonyabb módszer a kuponok terjesztésére az internet. A vásárlóknak testre szabott kedvezményeket biztosíthatnak, úgy, hogy a cégek folyamatosan szemmel követhetik a kampány sikerességét, az aktivitást, így akár menet közben tovább finomítható a kommunikáció. Nagyobb közönséget képes elérni és könnyebb hivatkozni rá, így egy öngerjesztő folyamat indítható be. A kibocsájtók részéről az online letölthető kuponok hirdetési költsége töredéke a hagyományos megjelenítési formának, hiszen nem a kibocsátó tervez, rajzol grafikát, nyomtattatja ki és juttattatja el a kuponokat a vásárlók felé. Ez online rugalmasabban, egyszerűbben működik, nem beszélve arról a tényről, hogy a célcsoportot sokkal hatékonyabban lehet elérni. 
 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

Dráma a horvát aquaparkban: tragédia egy vízi csúszdán

Egy békésnek induló családi nyaralás végzetes tragédiába torkollott a horvátországi Rab szigetén, amikor egy 21 hónapos kislány kicsúszott édesapja karjaiból egy vízi csúszdán.

Hátborzongató tragédia: Négyen is meghaltak, miután egy csecsemőt magára hagytak a tűző napon egy ház előtti füvön

Drámai mentés, megrázó családi tragédia, hatalmas összefogás - szívszorító eseménysorozat egy kisvárosban.

Tragédia az uszodában: egy 10 éves fiú 5 méterről ugrott a vízbe, rázuhant egy 67 éves férfira, aki a helyszínen elhunyt

Egy szomorú baleset rázta meg azt az uszodát, ahol egy 10 éves fiú az 5 méteres ugrótoronyról ugrott a medencébe, és egy 67 éves férfire zuhant. A férfi a helyszínen életét vesztette, miközben a gyermek is eltűnt a rendőrség elől. Az eset rávilágít a medencehasználat biztonsági szabályainak fontosságára.

20 év után újra találkozhatott szüleivel a vonatról 4 évesen eltűnt kislány

1999-ben, egy átlagosnak tűnő napon történt a megmagyarázhatatlan: egy négyéves kislány eltűnt egy vonatról, amely Minszkből Aszipovicsiba (Asypovichi) tartott. Yulia Gorina családjával utazott, amikor nyomtalanul eltűnt a vagonból, miközben édesapja egy rövid időre elszundított, kislánya nyomtalanul eltűnt.

Kétéves fiú halt meg, miután az orvosok sűrített levegővel próbálták eltávolítani az orrába szorult pattogatott kukoricát

Egy rendkívül felkavaró eset rázta meg Brazíliát, amikor egy két éves kisfiú vesztette életét azután, hogy az orvosok súlyos hibát követtek el egy egyszerű orrdugulás kezelése során. A fiú orrába szorult pattogatott kukoricaszem eltávolítása közben alkalmazott sűrített levegős eljárás következtében a gyermek tüdeje és gyomra is megrepedt, ami végzetesnek bizonyult.

© 2004-2022 Családi Háló Közhasznú Alapítvány - minden jog fenntartva.
Ügynökségi értékesítési  képviselet: Adaptive Media
ADATVÉDELMI BEÁLLÍTÁSOK
A szerkesztő ajánlja