A CsaládiNet szakértői CsaládiNet Szolgáltatás Közvetítő Kalkulátorok Hírlevél feliratkozás
SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Gyors lábtorna, amit minden nap el kéne végezned - otthon és munkában is!

Családinet - 2020-05-06
Vénás keringésünkre nagyon rossz hatással van a hosszan tartó ülés vagy állás, így bármelyik eset is álljon fenn, mindenképpen oda kell arra figyelnünk, hogy legalább óránként néhány perc erejéig átmozgassuk végtagjainkat. Ezzel megelőzhetjük, hogy a nap végére lábaink elnehezüljenek, fájjanak, esetleg bedagadjanak, illetve már meglévő visszeres panaszainkon is enyhíthetünk.
Gyors lábtorna, amit minden nap el kéne végezned - otthon és munkában is!

Mikor is alakul ki visszérbetegség? Sok befolyásoló tényező összhatásaként, így például akkor is, amikor a vénák tartósan nagy terhelésnek vannak kitéve. Ekkor több vér gyülemlik fel bennük, ami az érfalat és a vénabillentyűket is gyengíti. A vénabillentyűk segítik a vér megfelelő irányú áramlását, a gravitáció ellenében, a szív felé. Ha károsodik a működésük, a vér a vénák távolabbi szakaszán, a boka magasságában gyülemlik fel, pang. A mozgás segít felélénkíteni a vérkeringést, a vádli izompumpájának köszönhetően a lábszárból a pangó vér ismét elindulhat a helyes irányba.

Az alsó végtagokat átmozgató mozgásformák közül a legideálisabbak a séta, a kocogás, az úszás, a biciklizés vagy a tánc. Mindig tartsuk szem előtt a fokozatosságot: ne akarjunk azonnal hosszú távot teljesíteni, mert a hirtelen intenzív terhelés túlterhelheti a szervezetet és a kedvet is elveszi, ha utána sajog minden tagunk.

Munkahelyünkön, egy hosszabb utazás folyamán és otthon is érdemes átmozgatnunk lábunkat, meghálálja! A vénás torna lépései könnyen elsajátíthatók és bármilyen korban gyakorolhatók. A pár perces gyakorlatsor után sokkal frissebbnek érezzük majd végtagjainkat, és a már meglévő panaszok is sokat javulhatnak a mozgásnak köszönhetően.


Vénás lábtorna otthon
 

  1. Emelkedj lábujjhegyre, majd ereszkedj vissza a sarkadra. Ismételd meg 20-szor.
  2. Járj lábujjhegyen, apró lépésekkel 5 percig.
  3. Feküdj a hátadra és végezz kerékpározó mozdulatot lábaiddal. Ismételd meg 20-szor.
  4. Hajlítsd be, majd húzd egyik lábad a mellkasodhoz. Nyújtsd ki lábad függőlegesen, majd lassan engedd le a padlóra. Mindkét lábbal ismételd meg 10-szer.
  5. Feküdj a hátadra, emeld fel egyik lábad lassan derékszögben, majd engedd le a padlóra. Mindkét lábbal ismételd meg 10-szer.


Vénás lábtorna a munkahelyen (a széken ülve)
 

  1. A székén ülve emeld fel kinyújtva az egyik lábad. Forgasd el lábfejed az óramutató járásával megegyező irányba, majd ellenkezőleg 10-szer. Ismételd ezt meg a másik lábaddal is 10-szer.
  2. Az előzőekhez hasonlóan emeld fel kinyújtva egyik lábad. Rajzolj a lábaddal kis köröket a levegőbe befelé, majd kifelé 10-10 alkalommal. Ismételd meg ezt a másik lábaddal is befelé, majd kifelé 10-szer.
  3. Emeld fel lábujjaid a talajról, majd engedd vissza oda. Ismételd meg 20-szor. Emeld fel a sarkaid a talajról, majd engedd vissza oda. Ismételd meg 20-szor.


Frissítő mozgás utazáskor

 

  • Mozogj minél többet: repülőn vagy vonaton rendszeresen sétálj az ülések közötti folyosón.
  • Ülés közben is mozgasd át lábfejed, amilyen gyakran csak lehetséges, lábaid ne tedd keresztbe.
  • Időnként masszírozd át a lábszárad a bokától a térd irányába haladva.

Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: Visszertabletta.hu
Kép: tookapic / pixabay

 

Közösségi hozzászólások:
© 2004-2021 Családi Háló Közhasznú Alapítvány - minden jog fenntartva.
Ügynökségi értékesítési  képviselet: Adaptive Media
A szerkesztő ajánlja