SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Ezért játsszunk minél több labdajátékot a gyerekekkel!

Családinet [cikkei] - 2021-07-08
Ahogy kitört a vakáció, a sportegyesületek többsége is bezárta a kapuit. A nyári szünet alatt ezért a szülők kötelessége, hogy biztosítsák a gyerekek napi mozgásszükségletét. A szülők viszont sokszor nincsenek könnyű helyzetben, amikor sportolásra kell rávenniük a csemetéiket, mert a kánikulai napokat szívesebben töltik a gyerekek a tévé előtt vagy a mobiltelefonjuk társaságában. A rendszeres mozgás pedig azért is rendkívül fontos már egészen kisgyermekkorban, mert a szervezet 12 éves korig megy át a legnagyobb fejlődésen.
Ezért játsszunk minél több labdajátékot a gyerekekkel!

Egy felmérés alapján a 3 év alatti gyerekek fele, a 4-6 évesek 90 százaléka, míg a 10 évnél idősebbek közül mindenki használ okostelefont vagy tabletet. A gyerkőcök többsége ráadásul órákig képes mesét nézni, számítógépen játszani vagy különféle videókat bámulni. És mire észbe kapnak már el is telt egy nap anélkül, hogy eleget mozogtak volna.

„A gyerekek szervezete 12 éves korig megy át a legnagyobb fejlődésen. A csontrendszerük folyamatosan növekszik, az ízületek, izmok pedig hihetetlen képlékenyek ebben az életszakaszban. Ezért is nagyon fontos, hogy a napi mozgást mindenképp iktassuk be a gyerekek életébe. Naponta minimum egy óra, közepes-intenzív testmozgás javallott számukra" – kezdi Varga Ádám gyógytestnevelő, a Mini Talent Sportegyesület elnöke.

„Az egyesületünkben 5 és 9 év közötti gyerekekkel foglalkozunk. Edzéseinken kifejezetten a labdás ügyességfejlesztő játékokra fókuszálunk, mert azok nagymértékben képesek fejleszteni a kicsiket mind fizikálisan, mind pedig mentálisan. A labdajátékok kiválóan alkalmasak a gondolkodás gyorsaságának fejlesztésére, koncentrációfejlesztő hatással bírnak, ugyanakkor fejlesztik az idegrendszeri funkciókat, a ritmus- és egyensúlyérzéket. Óriási szerepük van a szem-kéz koordináció fejlesztésében is, ami az írás elsajátításához szükséges" – sorolja Ádám.

„Ezért javaslom minden szülőnek, hogy iktasson be minél több labdás ügyességfejlesztő játékot a gyerekek mindennapjaiba. Viszont amikor szülőként próbáljuk rávenni gyermekünket a játékra, legtöbbször azt tapasztaljuk, hogy a kicsik figyelme hamar elkalandozik, és nagyon gyorsan megunják a játékot. A változatosságra kell törekednünk, és sok esetben ehhez tényleg elég egyetlen labda."

Jöjjön néhány labdajáték, amit garantáltan jól szórakoztatja a gyerekeket:

Cicázás: Talán ma már retronak tűnik, gyerekkorunkban biztosan játszottuk a cicázást, ami most is sok kellemes percet jelenthet a család számára. Két játékos egymástól néhány lépésnyire áll. Egy labdát dobálnak egymásnak. Kettőjük közé egy harmadik játékos, a cica áll, aki igyekszik a labdát megszerezni. Ha sikerül, akkor helyet cserél azzal a játékossal, aki utoljára dobta a labdát. A labdát felnyújtott karmagasság fölött nem szabad dobni, gurítani lehet. Ha messzire repül a labda, akkor a cica is utána futhat.
 
Labdagyűjtő: A játéktéren szétszórunk több labdát. Ezek lehetnek különbözőek is: kisebb-nagyobb gumilabda, teniszlabda, szivacslabda, focilabda. A gyerekek egy bizonyos helyről indulnak (tapsra, vagy sípszóra) és minél több labdát megpróbálnak összegyűjteni a saját zsákjukba, vödrükbe, vagy csak egy megjelölt helyre. Az a győztes, aki a legtöbb labdát gyűjtötte. Ennél a játéknál érdemes arra figyelni, hogy ne legyen nagy életkori különbség a játékosok között!
 
Páros karikázós: A játékosok egymással szemben térdepelnek. Az egyik elé kislabdákat helyezünk el, a másik elé pedig három, különböző színű karikát. Ezután a labdát eldobó játékos mond egy színt (amikor már eldobta a labdát), a vele szemben álló játékosnak pedig a társa által meghatározott karikába kell beletennie a labdát.
 
Trükkök labdával: A labdajátékokat fel tudjuk dobni apró trükkökkel is, amelyeket ha sikerül a kisgyerekeknek teljesíteniük, óriási sikerélményként élik meg. Az ügyességi sorozatban elsőként arra kérjük meg a csemeténket, hogy dobja fel a labdát, tapsoljon egyet, majd kapja el a labdát. A következő feladat egy kissé nehezebb. A labda feldobása után guggolás következik. Ezt a gyakorlatot is tovább nehezítjük. A labda feldobása utána a test előtt, majd a hát mögött kell tapsolni, és csak ezt követően a labdát elkapni.
 
Forrás: Mini Talent, purecom

Kérjük, támogasd munkánkat!

Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!

Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás

Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:

 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

"Sosem főznek és nem engedik az unokámnak, hogy csokit egyen": Bele lehet-e szólni a fiatalok életébe? - Juci néni gondolatai

"Sosem főznek és nem engedik az unokámnak, hogy csokit egyen": Bele lehet-e szólni a fiatalok életébe? - Juci néni gondolatai

Ha nem esznek csokit, hát nem esznek. Ha rendelik az ebédet, hát rendelik. Látom, hogy a mai fiatalok másképp nevelik a gyerekeiket. Egyes dolgokban szigorúbbak és más dolgokban meg engedékenyebbek, mint amilyen én voltam. Néha persze jólesne ezt megmondani nekik, hogy én mit csinálnék másképp, de megtanultam, hogy okosabb dolog, ha csendben maradok. 
A cukorbetegség egyik gyakori szövődménye, amiről csak kevesen tudnak - A diabétesz és a húgyúti fertőzések összefüggései

A cukorbetegség egyik gyakori szövődménye, amiről csak kevesen tudnak - A diabétesz és a húgyúti fertőzések összefüggései

- A húgyúti fertőzés a leggyakoribb bakteriális fertőzések közé tartozik, amely évente 150 millió embert érint világszerte.1 - A nők 50-60 százaléka élete során legalább egyszer találkozik a betegséggel.2 - A húgyúti fertőzés egyben a cukorbetegség egyik leggyakoribb hosszú távú szövődménye, amely súlyosabb lefolyású és rosszabb kimenetelű a 2-es típusú diabéteszben szenvedő betegek esetében.3 - A 2-es típusú cukorbetegséggel diagnosztizált emberek 9,4 százalékának volt már húgyúti fertőzése, míg a cukorbetegségben nem szenvedők esetében az előfordulási arány csak 5,7 százalék.4
Semmelweis: a szaglásterápia segíthet a depressziós betegek egy csoportján

Semmelweis: a szaglásterápia segíthet a depressziós betegek egy csoportján

A szaglás és a szervezet védekező rendszerének depresszióval való kapcsolatát mutatták ki a Semmelweis Egyetem kutatói, eredményeiket nemrég a Translational Psychiatry nevű szaklapban publikálták. Évente több mint 700 ezer depressziós követ el öngyilkosságot világszerte, ezért egyre fontosabbá válik a betegség okainak feltárása. A brit UK Biobank adatait felhasználva most több mint 300 ezer, depressziós és egészséges férfi és nő profilját elemezve arra keresték a választ, mely csoportoknál lehet magasabb a depresszió kialakulásának kockázata, és ez mely génvariánsokkal hozható összefüggésbe.
9 lehetséges ok, hogy miért látunk homályosan

9 lehetséges ok, hogy miért látunk homályosan

A homályos látás gyakori szemészeti panasz. Fiataloknál leggyakrabban a korrigálatlan fénytörési hiba okozza, 40-45 felett pedig a közeli látás elhomályosodása, mely egy természetes fiziológiás folyamat része. A homályos látás ugyanakkor komolyabb szemészeti problémák tünete is lehet. Íme, a homályos látás kilenc lehetséges oka, és kezelési lehetőségei.
"Kukába az élelmiszerpazarlással" - plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja

"Kukába az élelmiszerpazarlással" - plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja

A Fenntarthatósági Témahét alkalmából "Kukába az élelmiszerpazarlással" címmel indít plakáttervező pályázatot a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Maradék nélkül programja. Az április 25-től június 21-ig tartó pályázat során olyan műveket várnak, amelyek figyelemfelkeltő módon szemléltetik az élelmiszerpazarlás problémakörét, hangsúlyozva a fogyasztók egyéni felelősségét. A legérdekesebb alkotások készítőit értékes nyereményekkel díjazzák, valamint műveik a tervek szerint oktatási intézményekben jelennek majd meg országszerte a következő tanévtől.
A szerkesztő ajánlja