SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

A sportolás jó tanítómester!

- 2017-10-30
Diáktestnevelő projekt, azaz, hogyan lehet a mindennapos testnevelésórákat élvezetesebbé tenni?

A 6. b és a 6. d osztály lány tanulóival azon gondolkodtunk, hogyan lehetne a mindennapos testnevelésórákat színesebbé, élvezetesebbé tenni. Szeptember közepétől egy 10 órás Diáktestnevelő projektbe fogtunk. 10 órán keresztül a testnevelésórák minden percét a diákok tervezték és valósították meg. Az órák témáját saját „kútfőből” választották a diáktanárok. Így a testnevelésórák anyagát színesítette a kézilabda, a jóga, a tánc, az aerobic, az autogén tréning, a kosárlabda, az ugrókötélhajtás, a játékos állóképesség fejlesztés, az atlétika futóiskolai gyakorlatainak repertoárja és a torna is. 
 

Diáktanár projekt

Célom:

  • A mindennapos testnevelés órák színesítése.
  • A tanulók személyiségfejlesztése.
  • A tanulók tudásának számadása, értékelése.
  • Önértékelésük fejlesztése.
  • Egymás segítése, elfogadása.
  • A tanulók kreativitásának fejlesztése.
  • A kommunikáció fejlesztése.
  • A saját és a közösen gondolkodás fejlesztése.

A program felépítése:

 Előzmények:

  • a projekt rövid bemutatása, gondolat menetének vázolása a gyerekek felé.
  • a vállalkozó kedvű gyerekek terveinek felmérése,
  • a diáktanárokkal egyénileg óratervkészítés,
  • az diákórák időpontjainak a beosztása, a diákórák anyagának megbeszélése, segítségadás, tervezés, időbeosztás
  • az órák eszközigényének megbeszélése
  • az órák helyszíneinek a pontos meghatározása, táncterem, tornaterem
  • az órán a diáktestnevelők módszereinek megbeszélése
  • az órák időbeosztásának, megbeszélése

A program időkerete:
Szeptember közepétől, 10 héten keresztül. Heti 5 testnevelés órából 1 diáktanár óra.


Miért tartom jónak a programot?

Előzmények:

A 6. évfolyamos tanítványok és köztem egy különleges kapcsolat alakult ki már 4 évvel ezelőtt. Napközis nevelőként tanítottam őket harmadikos korúk óta. A sok közös program, a kirándulások lehetőséget adtak a tanulók személyiségének megismerésére. Az 5. osztályos testnevelés tananyagot magasabb szinten tudták ez által a jó kapcsolat által elsajátítani. Lelkesek, azonnal reagálnak valami extra ötlettel minden javaslatomra.

Konklúzió, avagy sikerült a lányok olyan kompetenciájának a fejlesztése, mint

  • egyéni képességek, ismeretek, önálló gondolkodásra nevelés fejlesztése,
  • vállalkozói készségük fejlesztése,
  • tolerancia fejlesztése,
  •  érzékenyek társaik építő jellegű véleményére,
  • empátia fejlesztése
  • kooperativitás fejlesztése,
  • alkalmazott tudás bemutatása,
  • igényesség kialakítása a saját munkájában, hiba lehetőség lereagálása,
  • továbbtanulási iránymutatás,
  • alkalmazzák tanórán kívüli, más forrásokból, saját tapasztalatukból származó tudásukat,
  • véleményalkotás saját magáról, és társaikról, a kritikai véleményalkotás fejlesztése,
  • digitális technikák alkalmazásának beépítése óratervükbe,
  • barátság, jó hangulat, jó csapatszellem kialakítása.

Mit várok a programtól?

  • a tanulás támogatását a diáktanár projekttel,
  • sikerélmény biztosítása az egyéni adottságának megfelelően,
  • a különleges bánásmódot igénylő tanulók bevonását a projektbe, egyéni fejlesztésüket,
  • érzelmileg közvetlenebb, nyíltabb kommunikáció, megoldó készség fejlesztése,
  • önkontroll fejlesztése,
  • közösségformáló ereje a programnak, kooperáció a tanulók között.
  • vállalkozói kompetenciájuknak a fejlődését,
  • empátia, tolerancia tanár és diák között, diák és diák között,
  • társas kapcsolataik fejlesztése,
  • közös gondolkodás kialakítása,
  • egy későbbi hivatás a testnevelő tanár szakmának a saját bőrén keresztüli megismerése.
  • prevenció, az egészséges életmódra nevelés tudatának fejlesztése.
  • az agresszió, mint viselkedési, magatartási forma, még nyomaiban sem említhető ezeken az órákon.

A jó hangulat, a vidámság, a tervezett tanítandó tananyagok megvalósítása mellett nagyon sok tanulsággal is szolgált a Diáktestnevelő projekt. Számomra, mint a lányok testnevelője, a legfontosabb, hogy az ötödik osztályban tanultakat, nagyon jól alkalmazták a diáktanárok, hogy egymást segítették, hogy fegyelmezettek és türelmesek voltak saját társukkal szemben, együttműködtek a diáktanárral, hogy elfogadták egymás tanítását. Nagyfokú empátiáról, barátságról, és segítő szándékról árulkodott minden egyes projekt óra.

"A sportolás, a mozgás, a testnevelés újra bebizonyította, hogy jó tanítómester!
Köszönöm lányok, kedves tanítványaim az alapos felkészülést, a szervezést és a tanítást! Jól éreztem magam veletek és remélem, nem volt hiába való a Diáktestnevelő projekt, talán egyszer Ti is ezt a szép szakmát, a testnevelés tanítását választjátok hivatásul”

Paragvári Utcai Általános Iskola Szombathely (honlap 2017.10.30)

A „Keressük a legkreatívabb magyar gyermeknevelő szakembereket!” pályázatra beérkezett cikk.
 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

Tragédia az uszodában: egy 10 éves fiú 5 méterről ugrott a vízbe, rázuhant egy 67 éves férfira, aki a helyszínen elhunyt

Egy szomorú baleset rázta meg azt az uszodát, ahol egy 10 éves fiú az 5 méteres ugrótoronyról ugrott a medencébe, és egy 67 éves férfire zuhant. A férfi a helyszínen életét vesztette, miközben a gyermek is eltűnt a rendőrség elől. Az eset rávilágít a medencehasználat biztonsági szabályainak fontosságára.

Őrizetbe vettek egy 13 éves fiút, miután játszótéri balesetben meghalt egy 12 éves gyerek

Tragédia történt egy játszótéren: egy 12 éves fiú életét vesztette, miután leesett a körhintáról, amelyet egy elektromos kerékpár segítségével hajtottak meg. A rendőrség egy 13 éves fiút gyanúsítottként vett őrizetbe.

Kétéves fiú halt meg, miután az orvosok sűrített levegővel próbálták eltávolítani az orrába szorult pattogatott kukoricát

Egy rendkívül felkavaró eset rázta meg Brazíliát, amikor egy két éves kisfiú vesztette életét azután, hogy az orvosok súlyos hibát követtek el egy egyszerű orrdugulás kezelése során. A fiú orrába szorult pattogatott kukoricaszem eltávolítása közben alkalmazott sűrített levegős eljárás következtében a gyermek tüdeje és gyomra is megrepedt, ami végzetesnek bizonyult.

Szívszorító tragédia: Egy anyuka lelőtte halálos beteg férjét és két gyermeküket - a legkisebb gyermekük árván maradt

Egy szívszorító tragédia történt New Hampshire-ben, ahol Emily Long, 34 éves anyuka lelőtte a halálos agydaganatban szenvedő férjét, két gyermeküket, majd végül önmagával is végzett. A tragédia után a legkisebb gyermekük, egy hároméves kisfiú árván maradt - ő sértetlenül került egy család gondozásába.

Tíz évnyi fogamzásgátlás harmadára csökkentheti a méhtestrák kialakulásának kockázatát

Akár 69 százalékkal is mérséklődhet a méhtestrák kialakulásának kockázata azoknál a nőknél, akik minimum tíz évig szednek fogamzásgátló tablettát - derül ki a Semmelweis Egyetem friss tanulmányából. Az elemzés eredményei időarányos védőhatásra utalnak: már rövidebb idejű ún. orális fogamzásgátlás is számottevően csökkentheti a betegség előfordulásának esélyét.

© 2004-2022 Családi Háló Közhasznú Alapítvány - minden jog fenntartva.
Ügynökségi értékesítési  képviselet: Adaptive Media
ADATVÉDELMI BEÁLLÍTÁSOK
A szerkesztő ajánlja