SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Vegyünk még egy csokit, Anyu!

Családinet [cikkei] - 2009-03-16
A címben szereplő kérlelést bizonyára sokan hallották már csemetéjüktől a pénztárnál sorban állva. A pénztárzónák eladási stratégiája nemcsak marketingen, hanem gyermekpszichológián is alapul.

A kisebb-nagyobb hazai áruházláncok és üzletek utóbbi években elterjedt stratégiáját gyűjtőnéven pénztárzóna marketingnek is nevezhetnénk. A szuper- és hiparmarketek azt a jól bevált trükköt alkalmazzák, hogy bizonyos termékeiket a pénztárak közvetlen közelében helyezik el abból a megfontolásból, hogy a vevő a vásárlás végeztével a kasszánál való várakozás közben, úgynevezett impulzív (előre be nem tervezett, a megszokott vásárlási szokásoktól eltérő, pillanatnyi ingerek hatására történő) vásárlásokat végezzen, emiatt ennek a területnek kiemelkedően magas a marketingértéke. Így a beszállítók képesek az adott áruháznak fix díjat, vagy pedig bizonyos százalékot fizetni az ilyen elhelyezésért. A pénztárak közelében elhelyezett termékek két nagy csoportba sorolhatók:

Élvezeti cikk, mint ajándék a vásárlás végén

Ennek a termékcsoportnak a leggyakoribb képviselői a dohányáruk, emellet gyakran találkozhatunk különböző édességekkel (csoki, cukor, rágó) és üdítőkkel, energiaitalokkal, esetleg apró kacatokkal: kulcstartó, plüssfigura - így a gyerekeken keresztül gyakorolva további nyomást a szülőkre.

Leértékelt/Akciós termékek

Gyakran a pénztárak közelében elhelyeznek leértékelt, illetve akciós árucikkeket is, melyek közül legelterjedtebb a sláger terméknek számító akciós árú DVD-ket tartalmazó állványok/kosarak. Leértékelt élelmiszerek esetén nem árt odafigyelni, mivel gyakran a szavatossági idő lejáratának dátuma közelében állnak, vagy rosszabb esetben már túl is vannak rajta.

Amikor a gyerek a célpont


A gyerekek hiába csak 10-12 koruktól fogva képesek a reklámok kritikus befogadására, ennek ellenére mégis ők a hirtdsék egy legfontosabb célpontjai. Emiatt a pénztárak környékén is található nekik szóló hirdetés. Így a számukra unalmas sorbanállást valamilyen apró élmény kicsikarásával próbálják enyhíteni, ami lehet egy csomag rágó, egy szelet csoki, vagy bármilyen tárgy, amit szorongathatnak a kis kezükben, ezzel enyhítve a várakozás időtartamát.

Érdemes jó példát mutatnuk, mert amennyiben azt látják, hogy a felnőttek a pénztárnál apróbb tárgyakat vesznek le a polcról: rágó, borotva, elem, stb., akkor a látott minta alapján úgy érzik, hogy nekik is „jár” egy kis cukorka, csoki... Sorban álláskor nincs rá mód, hogy esetleg más ízű, más színű, esetleg gazdaságosabb terméket válasszunk, emiatt ilyen helyzetben a szülő engedékenyebb. De az engedékenységnek ára van, mert könnyen szokássá válhat.

Hogyan tudunk „védekezni”?

Élelmiszerek esetében ha a pénztárnál jutna eszünkbe, hogy valamiről elfelejtkeztünk, ne sajnáljuk rá az időt, hogy visszamenjünk a pulthoz, ahol nagyobb a kínálat és akár kedvezőbb áron is választhatunk, amivel pénzt takaríthatunk meg, nem beszélve az esetlegesen romlott árucikk miatti reklamációról, és az ezzel járó felesleges bosszúságról.

Ha pedig odafigyelünk arra, hogy mindig legyen nálunk szatyor/bevásárlótáska/hátizsák, azzal nemcsak feleslegesen kidobott pénzt spórolhatunk meg, hanem a környezetünk védelme érdekében is jót cselekszünk.

Amennyiben gyerekkel együtt megyünk vásárolni, vegyük figyelembe a következő szempontokat:

  • A csemeténk ne legyen éhes, szomjas vagy fáradt. Ezt elkerülhetjük ha viszünk magunkkal enni- és innivalót, pl. teát vagy vizet. Ha a vásárlást összekapcsoljuk valamilyen más programmal, pl. játszótér, akkor számukra gazdazabb élmény lesz, és nem a vásárlás lesz az elsődleges esemény.
  • Ha a gyerek külön bevásárló kosarat kap, amibe beleteheti az általa kiválasztott néhány árucikket, melyeket szintén saját kezüleg vesz le a polcról, azzal remek tanulási lehetőséget biztosítunk számára, pl. számolás, szinek, formák elsajátítása területén.
  • Ha a pénztárnál valamilyen feladatot adunk neki, pl. segítsen kipakolni a kosárból, vagy kezdjen el öltözni, azzal elterelhetjük a figyelmét a pénztárzónában lévő csábító „veszélyekről”.

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

Felfoghatatlan tragédia: egy hatéves fiú okozta egy újszülött halálát a kórház szülészeti osztályán

Egy hatéves kisfiú felügyelet nélkül kószált egy francia kórház neonatológiai osztályán, ahol halálos baleset történt: leejtett egy koraszülött babát, aki néhány nappal később belehalt sérüléseibe. A kórház, a család és a hatóságok most próbálják feltárni, hogyan történhetett meg mindez.

Dráma a horvát aquaparkban: tragédia egy vízi csúszdán

Egy békésnek induló családi nyaralás végzetes tragédiába torkollott a horvátországi Rab szigetén, amikor egy 21 hónapos kislány kicsúszott édesapja karjaiból egy vízi csúszdán.

Hátborzongató tragédia: Négyen is meghaltak, miután egy csecsemőt magára hagytak a tűző napon egy ház előtti füvön

Drámai mentés, megrázó családi tragédia, hatalmas összefogás - szívszorító eseménysorozat egy kisvárosban.

"MINDEN NŐI MELL ALKALMAS A SZOPTATÁSRA" - Ez a videó megváltoztatja, amit a szoptatásról gondoltál

Ha te is azok közé tartozol, akik éjjelente azon izgulnak, hogy "mi van, ha nem lesz elég tej", "mi van, ha nem megy", vagy "mi van, ha pont úgy járok, mint anyukám"... akkor Bocskainé Irci üzenete mindent megváltoztat.

20 év után újra találkozhatott szüleivel a vonatról 4 évesen eltűnt kislány

1999-ben, egy átlagosnak tűnő napon történt a megmagyarázhatatlan: egy négyéves kislány eltűnt egy vonatról, amely Minszkből Aszipovicsiba (Asypovichi) tartott. Yulia Gorina családjával utazott, amikor nyomtalanul eltűnt a vagonból, miközben édesapja egy rövid időre elszundított, kislánya nyomtalanul eltűnt.

© 2004-2022 Családi Háló Közhasznú Alapítvány - minden jog fenntartva.
Ügynökségi értékesítési  képviselet: Adaptive Media
ADATVÉDELMI BEÁLLÍTÁSOK
A szerkesztő ajánlja