Túlsúlyosan kezdeni a várandósságot: ezekre figyelj, ha babát vársz

Kercsó Dorottya - 2019-07-12
A nők közel fele valamennyi túlsúllyal kezdi a terhességét. Noha kétségtelenül nem ez a megfelelő időszak a fogyókúrázáshoz, azzal se áltasd magad, hogy mostantól majd kettő helyett ehetsz. Ha a várandósság alatt odafigyelsz magadra, nem csak egészségesebb maradsz, hanem még az is előfordulhat, hogy csinosabb leszel, mint a babavárás előtt voltál.
Túlsúlyosan kezdeni a várandósságot: ezekre figyelj, ha babát vársz

Túlsúlyosnak azt nevezzük, akinek a testtömeg-indexe 25 és 29,9 között van, elhízottnak pedig azt, akinél ez a szám eléri vagy meghaladja a 30-at. Ha te is ezzel a problémával küzdesz, a terhesség akár a megfelelő időpont is lehet arra, hogy változtass. Természetesen nem fogyókúrával, hanem helyes táplálkozási szokások kialakításával.


Fogyhatok terhesség alatt?


Bár diétázni határozottan nem javasolt, könnyen előfordulhat, hogy veszítesz egy kevés súlyt, míg babát vársz, vagy legalábbis nem szedsz fel annyit, mint azok, akik ideális testsúllyal estek teherbe. Az első trimeszterben a gyakori rosszullétek miatt sok kismama fogy valamennyit. Később a felhalmozott zsírpárnák megfelelő kalóriaforrásként szolgálnak a fejlődő magzat számára, így ha egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozást folytatsz, nem probléma, ha stagnál a súlyod közben.


Hogyan tartsam kordában a súlygyarapodást?


A legfontosabb a kiegyensúlyozott táplálkozás és a megfelelő testmozgás. Nagyon fontos, hogy odafigyelj ezekre, a túlsúly ugyanis jelentősen növeli a terhességi cukorbetegség és magas vérnyomás kialakulását.
Természetesen ahogy a kiegyensúlyozott táplálkozás nem fogyókúrát jelent, úgy a mozgás alatt sem azt kell érteni, hogy most kezdj intenzíven sportolni. Ehelyett sétálj sokat, ha van rá lehetőséged, ússz, vagy kezdj el kismamatornára járni.


Mit jelent a kiegyensúlyozott táplálkozás terhesen?


Nagyjából ugyanazt, mint egyébként, néhány kiegészítéssel:

  1. Kerüld a kockázatos ételeket, mint a nyers tengeri herkentyűk, nyers hús, pasztörizálatlan tej, lágy sajtok.
  2. Ne fogyassz alkoholt.
  3. Legfeljebb napi két csésze kávét igyál.
  4. Mivel majdnem minden halban található egy kevés higany, legfeljebb hetente kétszer egyél ilyet.
  5. Szedj terhesvitamint.
  6. Kérdezd meg az orvost vagy a védőnőt, szükséged lesz-e egyéb táplálékkiegészítőre (pl. vasra, magnéziumra).
  7. Nem lehet eleget hangsúlyozni: ne diétázz!
  8. Kis adagokat egyél többször.
  9. Engedj néha meg magadnak egy kis édességet.
  10. Próbáld meg ezeket az elveket később is megtartani, hogy a gyermeked számára már egy egészségesebb életmód váljon természetessé!

Kapcsolódó cikkeink:

 

Kép: Greyerbaby / pixabay

Közösségi hozzászólások:
Copyright © 2004-2019. CsaládiNet. All rights reserved - minden jog fenntartva.