SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Alkotni jó

Bókáné Takács Margit [cikkei] - 2016-11-27
Az alkotáshoz elengedhetetlen, hogy ne csak nézzünk, hanem lássuk is a minket körülvevő világ gyönyörűségeit, megéljük annak szépségét.

Bókáné Takács Margit az Ajaki Rozmaring Óvoda és Bölcsőde óvodapedagógusa vagyok 31 éve. Szerencsés vagyok, hisz nekem nem munkahelyem, hanem hivatásom van évtizedek óta. Gyerekkoromtól él bennem az alkotás vágya, öröme. Kreativitásommal sikerül mindig, „megfertőzni” a csoportomat. A gyermekeken kívül egy – egy barkács este, nyíltnap, munkaközösségi pályázat alkalmával a szülők is alkothatnak kedvükre. Ezek az alkalmak a produktumokon túl a közös alkotás meghittségét is nyújtja gyermeknek – szülőnek egyaránt. Legfontosabbnak tartom a szabad alkotás örömét, melyet a jól megalapozott technikai tudás tehet sikeressé. Az alkotáshoz elengedhetetlen, hogy ne csak nézzünk, hanem lássuk is a minket körülvevő világ gyönyörűségeit, megéljük annak szépségét. Ezért viszem gyermekeimet igazi almaszüretre, lovas szekérrel a tanyára, gyalog az őszi erdőbe, befagyott tópartra, kiállításra, múzeumba. S még számos helyre, ahol a színek, fények, illatok, hangok hatnak érzékeikre, megragadhatják lelküket, fantáziájukat.

Mindennapi munkámon túl tehetséges gyerekekkel is foglalkozom óvodán belül a délutáni időszakban. Kreatív csoportom mindig 4-5 gyerekből áll, akik mind – mind külön egyéniség, különböző alkotói vénával. A Kreatív foglalkozáshoz igyekeztem, témában és technikában is változatos tervet összeállítani. amely biztosítja, hogy minden gyermek megtalálja a neki leginkább örömet okozót. A jól ismert gyerekek technikai tudására, ügyes eszközhasználatára, kreativitására építettem.

Megismerkedtek új technikákkal, amit bemutatás, magyarázat után maguk is alkalmazhattak pl.: képalkotás só-gyurmából, ezzel biztosítottam a megtapasztalás útján szerzett ismereteket. A természetes anyagok, termések gyűjtése sok alkalmat adott beszélgetésre, egymás megismerésére, kis közösségünk összekovácsolódására. Dolgoztunk térben, síkban, ami nagyban fejlesztette téri tájékozódó képességüket. Sokféle anyagot felhasználtunk. Megismerték az AKRIL festéket, melynek eleven színei, kezelhetősége új lendületet adott az amúgy is kedvelt festészetnek.



Alkottak egyénileg, ami saját kreativitásukat, egyéni ötleteiket, technikai tudásukat fejlesztette, mutatta be. Több alkalommal zajlott közös projekt, amit nagyon élveztek. Ezek segítették alkalmazkodóképességük fejlődését. Egymás ötleteit vitték tovább, szinte együtt gondolkodtak.
 

A technikai felszereltségünk, anyag, eszköz készletünk igen szegényes, ezt gyűjtött kincsekkel, otthonról behozott tárgyakkal igyekeztem pótolni. Sajnos nincs állandó helyünk, így az anyagokat, eszközöket mindig hurcolni kell. Reméljük, az óvoda új szárnyában berendezhetünk egy kuckót, ahol az állandó kellékek könnyebbé tennék az alkotó munkát. Az elkészült alkotásokat az óvoda előterébe helyeztem el aktuálisan, hogy láthassa szülő, gyerek, vendég. A pozitív visszajelzések önbecsülésüket erősítette. Az alkotás folyamatát is gyakran fényképeztem, amit az óvoda honlapján mindenki láthat. Ezzel a szülők számára is biztosítottam a gyermekük fejlődésének nyomon követését. A kreatív csoport alkotásaiból év végén, a hagyományosan megrendezett gyermekhét pénteki nyíltnapjára minden évben kiállítást rendezek.

A magam munkái ösztönző hatással vannak a gyerekekre, számomra egy élvezetes, örömet okozó hobbi, ami gazdagabbá teszi személyiségemet, életemet.


A közös élményekből táplálkozva születtek meg a képeken látható alkotások.

 


A kreatív csoport vezetőjeként magam is szeretek alkotni. Csoportomba sokféle dekorációt, játékeszközt készítek, bábokat, faliképeket csinálok. Mint az óvoda dekorációs felelőse fontosnak tartom az előtért, a folyosó díszítését. Az előtérbe OSB lapból készítettem a hirdetőtáblaként szolgáló mesevilágot. A folyosókon pedig kedvelt technikámmal, a festéssel keltettem életre sokféle közismert mesefigurát, természeti tájat, jeleneteket. A falfestést élvezhettem a bölcsőde egyik csoportjában is, és felkérést kaptam a védőnői szolgálattól a legkisebbek várótermének megfestésére is. Magánházaknál családfákat festettem, a lányom fodrászműhelyében vállalkozásának logóját alkottam a falra.





















 

 

A „Keressük a Legkreatívabb óvónőt” pályázatra beérkezett cikk.


 

LEGOLVASOTTABB

Súlyos mérgezést okozhat - egyre több kamasz használ ilyet

Bár tüdőrákot nem, de gyors nikotinmérgezést okozhat a snüssz. Egyre többen használják, miközben a rövid- és hosszú távú veszélyek sokak előtt ismeretlenek.

Visszatért a rettegett gyerekbetegség, és most a legkisebbeket fenyegeti

Újra felütötte a fejét Magyarországon a szamárköhögés: a betegség fuldokló, görcsös köhögési rohamokkal, sőt, akár az ajkak elszíneződésével is járhat. A fertőzés főként a csecsemők és kisgyermekek körében terjed, az elmúlt évben 365 beteg szorult kórházi kezelésre, és több mint százan életüket vesztették a kór következtében. A háziorvosok arra figyelmeztetnek, hogy akik kisbabák közelébe készülnek, feltétlenül oltassák be magukat.

5 mondat, amit minden fiúnak hallania kell a szüleitől: így lesz belőle empatikus és magabiztos férfi

Minden szülő azt szeretné, hogy gyermeke bátor, önazonos és kiegyensúlyozott felnőtté váljon — ám a fiúgyermekek nevelésében is sok beidegződés él, amelyek az érzések elfojtását, a teljesítménykényszert vagy a hibák kerülését erősítik. Pedig a fiúk is vágyják, hogy megértsék, szerethetőek önmagukért, nem csak az eredményeikért vagy erősségükért. Ezek a szülői mondatok idővel belső hanggá válnak, és meghatározhatják, hogyan látják önmagukat egész életük során.

Szebben és hamarabb kezd beszélni a gyerek, ha ezzel játszik

Fillérekbe kerül, mégis csodákra képes a beszédtanulásban.

Autizmus-szerű tünetek az óvodásoknál: A korlátlan kütyüzés veszélyei

"A mai óvodáskorúak nem tudnak olyan nyelvi szinten teljesíteni, mint az 5 évvel ezelőtti óvodások" - figyelmeztet egy friss magyar kutatás. A szakemberek szerint már bölcsődés korban kütyüznek a gyerekek, és ezt súlyos fejlődési problémák követik. De visszafordítható-e a folyamat? Mikortól kell aggódni?

© 2004-2022 Családi Háló Közhasznú Alapítvány - minden jog fenntartva.
Ügynökségi értékesítési  képviselet: Adaptive Media
ADATVÉDELMI BEÁLLÍTÁSOK
A szerkesztő ajánlja