SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Az Életrevaló - program

Családinet [cikkei] - 2018-11-30
Szülőként arra törekszünk, hogy megtaláljuk azokat az intézményeket, ahol úgy gondoljuk, jó kezekben hagyjuk gyermekeinket. Mára ez a keresés egyre megterhelőbbé vált. Szeretnénk a lehető legjobb esélyeket megadni a gyermekeink számára, de sokszor nem tudjuk, ezt hogyan is tehetnénk.
Az Életrevaló - program

Sajnálatos módon az iskolába kerülő gyermekek egyre súlyosbodó mértékben mutatják az általános társadalmi értékvesztés következményeit: motiválatlanságot, érzelmi és mentális instabilitást, céltalanságot, reményvesztettséget és a társas kapcsolatok ápolásának (együttműködés, konfliktuskezelés) hiányzó készségeit.

Ezek a hiányosságok nagyon komoly fegyelmezési, motiválási és nevelési feladatokat rónak a pedagógusokra. Korábban a tudatos és eredményes fejlesztés nagyon kevés pedagógiai képzésnek volt szerves része. Úgy gondoljuk, hogy a hatékony és eredményes működéshez ezek a fejlesztések mára már elengedhetetlené váltak.

A probléma a mindennapokban is látható, tapasztalható. Az Életrevaló program azt az üzenetet igyekszik közvetíteni, hogy létezik megoldás az intézményekben jelen lévő nehézségek hatékonyabb kezelésére, a jobb együttműködésre, és az iskola élhetőbbé tételére.
 

Az Életrevaló program alapja

Az Életrevaló mentálpedagógiai folyamat sok éves nemzetközi kutatás alapján hazánkban 2008-ban indult el. 2011 óta a Kiváló Nevelési Kultúráért Alapítvány támogatásával működik, melyet Prof. Dr. Bagdy Emőke és Ecsédi István alapítók hívtak életre. Magyarországon jelenleg 60 köznevelési intézményben ismerkedtek meg a módszerrel.

Alapja Stephen Covey: A kiemelkedően eredményes emberek 7 szokása c. könyve, amely az önmagával és másokkal harmonikusan működő személyiség hét területét tárja fel. A program keretében a diákok jól érthető és követhető rendszerben ismerik meg és sajátítják el a tudást, amely segítségével önmagukkal és másokkal harmonikusan működhetnek.

A folyamat a nevelőtestület egészét is érintő fejlesztésen keresztül valósul meg. Először a pedagógusok önmagukon tapasztalják meg a program pozitív eredményeit, majd ezeket a módszereket adják tovább a diákok számára is. Ezen gondolkodás- és viselkedésformák elsajátításával hozzájárulnak ahhoz, hogy a pedagógusok és a diákok a közösségi életükben boldog és eredményes emberekké válhassanak. A diákoknak abban is segítséget nyújt, hogy felkészültebbekké válhassanak a kiszámíthatatlan irányba változó világban.

Hogy néz ki mindez a gyakorlatban?

A program az első szakaszban (1-3. szokás) az intraperszonális intelligenciát fejleszti.

1. szokás - Légy proaktív! ®
 

  • aktív kezdeményezés
  • a személyes hatókör meghatározása és kiaknázása
  • felelősségvállalás
  • eredménytelen viselkedési minták eredményesre cserélése
  • a változások hatékony kezelése

2. szokás - Tudd előre, hová akarsz eljutni! ®
 

  • a jövőkép és értékek meghatározása
  • küldetési nyilatkozat alkotása
  • mérhető egyéni és csoportos
  • célok kitűzése
  • célirányos stratégia kialakítása
 

3. szokás - Először a fontosat! ®

 
  • a fontos és sürgős tevékenységek szétválasztása
  • a célok megvalósításához vezető teendők azonosítása
  • a teendők rangsorolása
  • a megalkotott stratégiák megvalósítása
 

A második szakasz fókuszában az interperszonális intelligencia erősítése áll. Úgy gondoljuk, hogy azután kezdhetünk el hatékonyan munkálkodni a környezetünkkel, miután önmagunkon elkezdjük a munkát.

4. szokás - Gondolkodj nyer-nyerben! ®

 
  • az eredményes együttműködéshez szükséges attitűd
  • asszertív gondolkodás és kommunikáció
  • magas szintű bizalmi kapcsolatok építése
  • kölcsönös nyereséggel járó megoldások alkotása
 

5. szokás - Először érts, aztán értesd meg magad! ®
 

  • eredményes interperszonális kommunikáció
  • a kölcsönös megértés biztosítása
  • az eltérő nézőpontok felfedése és megvitatása
  • vélemény és visszajelzés produktív megfogalmazása
 

6. szokás - Teremts szinergiát! ®
 

  • az egyéni különbségekben rejlő lehetőségek felismerése és kiaknázása
  • eredményes csapatmunka
  • kreatív együttműködés
  • hatékony problémamegoldás

7. szokás - Élezd meg a fűrészt! ®
 

  • egyensúlyteremtés az élet különböző területei között
  • a testi-lelki egészség feltételeinek felismerése és megteremtése
  • a komplex személyes fejlődés folyamatos biztosítása

A program hatékony alkalmazását magyar és nemzetközi digitális tudástár, magyar nyelvű szakkönyvek is segítik. Az intézményekben tapasztalt változásokat pedig hazai (és nemzetközi) pszichológiai hatáskutatási vizsgálatok is alátámasztják.

 

Eddigi eredmények alapján az Életrevaló program várható előnyei:

  • közös nyelvet és normarendszert teremt az intézményben
  • csökkenti a magatartási problémákat
  • javítja a tanulmányi eredményt
  • a gyermekek/diákok nagyobb felelősséget vállalnak tetteikért, magaviseletükért és tanulmányi eredményeikért
  • hozzájárul a fiatalok egészséges önbizalmának kialakításához
  • segít a pedagógusoknak egyensúlyt teremteni szakmai és magánéletük között
  • növeli a pedagógusok szakmai eredményességét és sikerélményét
  • fokozza a szülők elégedettségét és elkötelezettségét
  • növeli az intézmény elismertségét és keresettségét

Tegyünk azért, hogy az iskolák olyan intézményekké válhassanak,
ahova vidám gyerekek járnak.


 

Kérjük, támogasd munkánkat!

Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!

Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás

Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:

 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

"Sosem főznek és nem engedik az unokámnak, hogy csokit egyen": Bele lehet-e szólni a fiatalok életébe? - Juci néni gondolatai

"Sosem főznek és nem engedik az unokámnak, hogy csokit egyen": Bele lehet-e szólni a fiatalok életébe? - Juci néni gondolatai

Ha nem esznek csokit, hát nem esznek. Ha rendelik az ebédet, hát rendelik. Látom, hogy a mai fiatalok másképp nevelik a gyerekeiket. Egyes dolgokban szigorúbbak és más dolgokban meg engedékenyebbek, mint amilyen én voltam. Néha persze jólesne ezt megmondani nekik, hogy én mit csinálnék másképp, de megtanultam, hogy okosabb dolog, ha csendben maradok. 
Holtan találták meg a kétéves szerb kislányt, akit már a magyar rendőrség is keresett

Holtan találták meg a kétéves szerb kislányt, akit már a magyar rendőrség is keresett

Rengetegen keresték a kétéves kislányt, sajnos már csak a holttestét találták meg.
"Az apám a saját nőgyógyászom, és ő közölte velem, hogy baj van" - kiakadtak a TikTokon a fiatal lány követői

"Az apám a saját nőgyógyászom, és ő közölte velem, hogy baj van" - kiakadtak a TikTokon a fiatal lány követői

Minden nő tudja, hogy a nőgyógyász kincs. Ez egy bizalmi viszony, így nem csoda, hogy olyan embert szeretnénk választani, aki szimpatikus, aki tudja kezelni az esetleges betegségeinket és aki felkészít a szülésre. Egy fiatal lány éppen ezért a lehető legközelebbi személyt választotta erre a nemes feladatra, aki nem más, mint az édesapja.
Van, aki pizsamában hozza ki a gyerekét - önkéntes nyugdíjasok kísérik iskolába a gyerekeket Gödöllőn

Van, aki pizsamában hozza ki a gyerekét - önkéntes nyugdíjasok kísérik iskolába a gyerekeket Gödöllőn

Láthatósági mellényben, csoportosan mennek iskolába reggelente a gyerekek Gödöllőn. A Pedibusz nevű kezdeményezést vezették be külföldi példák után - és rendkívül nagy sikere van. 
Erre a 8 dologra van szüksége egy kamasznak a szüleitől

Erre a 8 dologra van szüksége egy kamasznak a szüleitől

Szakértők szerint a legrosszabb, amit ilyenkor tehetünk, ha folyamatosan tiltjuk őt mindentől. Egy kamasznak szüksége van egy biztonságos helyre, szabadságra, útmutatásra, biztatásra és persze arra, hogy bármennyire is felbosszant, érezze, hogy szereted őt.
A szerkesztő ajánlja