Nincs több rajzfilmfigura a müzlisdobozokon az angol Lidlben - a szülőknek segítenének ezzel
Lekerülnek a rajzfilmfigurák a Lidl saját márkás reggelizőpelyheiről Nagy-Britanniában – írja a Guardian. Az áruházlánc a döntést azzal indokolta, hogy így szeretnék megkönnyíteni a szülők dolgát, akik általában a gyerekeik nyaggatása miatt veszik meg ezeket a termékeket – többnyire jobb meggyőződésük ellenére.
„Szeretnénk segíteni a szülőknek abban, hogy képesek legyenek körültekintően és egészségtudatosan vásárolni a gyermekeik számára. Tisztában vagyunk vele, milyen nehéz helyzeteket tud okozni a gyerek felől érkező nyomás vásárlás közben, ezért reméljük, hogy a rajzfilmfigurák eltávolításával elejét vehetjük az ilyen küzdelmek egy részének” – fogalmazott Georgina Hall, a Lidl társadalmi felelősségvállalási osztályának vezetője.
Cuki figurák – egészségtelen ételek
A legutóbbi brit kutatás szerint a mesehősökkel díszített édességek a legegészségtelenebbek közé tartoznak. A bevizsgált több mint 500 étel és ital 51 százaléka olyan magas cukor- és zsírtartalommal bír, hogy nem is lehet őket gyerekműsorok szünetében reklámozni a tévében. Az Action on Sugar, Action on Salt és a Children’s Food Campaign aktivistái azt szeretnék elérni, hogy a jövőben ne legyen szabad ilyen egészségtelen élelmiszerek csomagolását kedves mesehősökkel díszíteni – így talán a szigetországban is hamarosan eltűnik a polcokról a 99 százalékos cukortartalmú Peppa Malac cukorkarúd vagy a 60 százalékos cukor- és 17 százalékos telítettszírsav-tartalmú Mancs Őrjárat csokoládészelet.
Kapcsolódó cikkeink:
Kérjük, támogasd munkánkat!
Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!
Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás
Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:
Közösségi hozzászólások: