Szabóné Vékony Andrea
Okleveles gyógypedagógus - logopédus
Elérhetőségeim:
Munkahely:
Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat XXII. Kerületi Tagintézménye
1221 Budapest, Szent István tér 1.
Honlap:- Logopédiai: http://logopédia.hu
- SzóL-E? Szűrőeljárás óvodások logopédiai ellátására: http://szole.hu
Okleveles gyógypedagógus - logopédus
Elérhetőségeim:
Munkahely:
Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat XXII. Kerületi Tagintézménye
1221 Budapest, Szent István tér 1.
Honlap:
Témakörök ►
összes téma
afázia
beszédészlelés
beszédfejlõdés késése
beszédfélelem
beszédhanghiba
beszédmegértés
dadogás
diszfónia
diszgráfia
diszlexia
egyéb
félelem
hadarás
jobb bal differenciálás
kétnyelvûség
komplex vizsgálat
logopédiai szûrés
megakadás
megkésett beszédfejlõdés
mutizmus
nyelv
nyelvfejlõdés
nyelvfék
nyelvi fejlõdés
nyelvi késés
nyelvlökéses nyelés
nyitott száj beszéd közben
orrhangzós beszéd
pöszeség
rekedtség
suttogás
szókincs
tájnyelvi ejtés
tájszólás
többnyelvûség
Kérdezz-felelek
Kérdezni a gomb megnyomásával tudsz, amennyiben a napi kérdések száma még nem haladta meg a napi limitet.
Kedves Andrea!
Kisfiam most 24 hónapos, viszont korához képest elég keveset beszél. Az aktív szókincse kb 50 szó, ebből amit szépen, teljesen mond az kb 15 szó, a többi hangutánzó, vagy szótöredék, de ezeket a szavakat használja. Van még kb 30-40 szó, amit nem használ, csak ha mi mondjuk egy szituációban. Magát megnevezni nem tudja, és nem igazán beszél 2-3 szavas mondatokban, illetve nagyon ritkán: Pl apa haza, arra haza, autó anyáé.
Másik kérdésem lenne még, hogy eléggé hátul képzi a hangokat, viszonylag tisztán mondja pl az "r" betűt is, de úgy képzi a hangot, hogy közben a nyelve hátrahajlik, és hozzáér a szájpadlásához, aminek következtében olyan mintha angolszász akcentusa lenne, vagy raccsolna. Ugyanígy képzi az "s" hangot is, nem selypít, de a hátsó hangképzés hatására a magánhangzók torzulnak. pl azt mondja, hogy öső esi (eső esik), vagy a hess szót is öss-nek ejti. Továbbá a "p" betűs szavaknál a hangot úgy képzi, hogy a felső ajkával szinte beszippantja az alsó ajkát-állkapcsát.
Jártunk már korai fejlesztőnél, a kevés beszéde miatt a védőnő ajánlotta, ő megkésett beszédfejlődést állapított meg, javasolt könyveket, és tornáztatást, mondókázást, közösséget, továbbá, ha fél éven belül nem indul meg a beszéde, akkor az illetékes bizottság elé való járulást.
Hozzátartozik még, hogy kisfiú, első gyermek, szeptembertől bölcsis lesz, sokat vagyunk ketten, mert sajnos felénk viszonylag kevés a kisgyermekes lehetőség, program. Az édesapja is későn kezdett el beszélni, és akkor is érthetetlenül, és az általános iskola első osztályát ismételte.
Milyen fejlesztést javasol?
Köszönettel: Zsomanyu
Kisfiam most 24 hónapos, viszont korához képest elég keveset beszél. Az aktív szókincse kb 50 szó, ebből amit szépen, teljesen mond az kb 15 szó, a többi hangutánzó, vagy szótöredék, de ezeket a szavakat használja. Van még kb 30-40 szó, amit nem használ, csak ha mi mondjuk egy szituációban. Magát megnevezni nem tudja, és nem igazán beszél 2-3 szavas mondatokban, illetve nagyon ritkán: Pl apa haza, arra haza, autó anyáé.
Másik kérdésem lenne még, hogy eléggé hátul képzi a hangokat, viszonylag tisztán mondja pl az "r" betűt is, de úgy képzi a hangot, hogy közben a nyelve hátrahajlik, és hozzáér a szájpadlásához, aminek következtében olyan mintha angolszász akcentusa lenne, vagy raccsolna. Ugyanígy képzi az "s" hangot is, nem selypít, de a hátsó hangképzés hatására a magánhangzók torzulnak. pl azt mondja, hogy öső esi (eső esik), vagy a hess szót is öss-nek ejti. Továbbá a "p" betűs szavaknál a hangot úgy képzi, hogy a felső ajkával szinte beszippantja az alsó ajkát-állkapcsát.
Jártunk már korai fejlesztőnél, a kevés beszéde miatt a védőnő ajánlotta, ő megkésett beszédfejlődést állapított meg, javasolt könyveket, és tornáztatást, mondókázást, közösséget, továbbá, ha fél éven belül nem indul meg a beszéde, akkor az illetékes bizottság elé való járulást.
Hozzátartozik még, hogy kisfiú, első gyermek, szeptembertől bölcsis lesz, sokat vagyunk ketten, mert sajnos felénk viszonylag kevés a kisgyermekes lehetőség, program. Az édesapja is későn kezdett el beszélni, és akkor is érthetetlenül, és az általános iskola első osztályát ismételte.
Milyen fejlesztést javasol?
Köszönettel: Zsomanyu
Kedves Zsomanyu,
Az 50 szavas aktív szókincs, még ha ebben szótöredékek is vannak nagy számmal, 2 éves korban elfogadható átlag. Nem egyformán fejlődnek a gyermekek, vannak egyéni különbségek a nyelvfejlődésben is. Apai ágon szokott öröklődni megkésett beszédfejlődés, elképzelhető, hogy ez is állhat a háttérben.
A hallása rendben van a kisfiúnak? A védőnői státuszon nem jeleztek eltérést?
Az r hang valószínűleg uvulárisan képzett (a nyelvcsap pörög és nem a nyelv hegye). A többi hanghiba is elfogadható még ebben az élektorban, mert ekkor még élettani a pöszeség.
A korai fejlesztő kolléga jó tanácsokat adott, megnyugtatásképpen érdemes felkeresnie szeptemberben a leendő óvoda logopédusát vizsgálat céljából.
Üdvözlettel,
Szabóné Vékony Andrea
2012-07-11 21:44:16
Az 50 szavas aktív szókincs, még ha ebben szótöredékek is vannak nagy számmal, 2 éves korban elfogadható átlag. Nem egyformán fejlődnek a gyermekek, vannak egyéni különbségek a nyelvfejlődésben is. Apai ágon szokott öröklődni megkésett beszédfejlődés, elképzelhető, hogy ez is állhat a háttérben.
A hallása rendben van a kisfiúnak? A védőnői státuszon nem jeleztek eltérést?
Az r hang valószínűleg uvulárisan képzett (a nyelvcsap pörög és nem a nyelv hegye). A többi hanghiba is elfogadható még ebben az élektorban, mert ekkor még élettani a pöszeség.
A korai fejlesztő kolléga jó tanácsokat adott, megnyugtatásképpen érdemes felkeresnie szeptemberben a leendő óvoda logopédusát vizsgálat céljából.
Üdvözlettel,
Szabóné Vékony Andrea
2012-07-11 21:44:16
Olvasói értékelés: nincs még értékelés