SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK
Szabóné Vékony Andrea


Szabóné Vékony Andrea
Okleveles gyógypedagógus - logopédus

Elérhetőségeim:
Munkahely:
Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat XXII. Kerületi Tagintézménye
             1221 Budapest, Szent István tér 1.
Honlap:
  • Logopédiai: http://logopédia.hu

  • SzóL-E? Szűrőeljárás óvodások logopédiai ellátására: http://szole.hu

  • Szabóné Vékony Andrea eddig megjelent cikkei

    Checklista a bölcsődés- és az óvodáskori nyelvelsajátításhoz

    Checklista a bölcsődés- és az óvodáskori nyelvelsajátításhoz

    A nyelvfejlődésnek meghatározott fázisai vannak, azonban a gyermekek anyanyelv-nyelvelsajátítása között mégis különféle eltéréseket tapasztalhatunk. Az eltérés lehet időbeli - amikor a gyermeknél előbb vagy később jelennek meg egyes nyelvfejlődési stádiumok - de lehet mennyiségi és minőségi is. Az anyanyelv elsajátítás esetén az elmaradás korai felismerésének és a célzott beavatkozásnak kiemelkedő fontossága van, mert az elsődleges tünetekre hamarosan másodlagos, majd harmadlagos tünetek épülhetnek. Az alábbiakban egy olyan checklistát ismertetek, amiben nyomon követhető a beszédprodukció és beszédmegértés fejlődése 1-7 éves korig.
    A hangtani tudatosság szerepe óvodáskorban

    A hangtani tudatosság szerepe óvodáskorban

    Az olvasástanulás pozitív élménye és a jó olvasási teljesítmény hosszú távon kihat a gyermekek személyiségfejlődésére, a tanulási sikerességére, az új ismeretek megszerzésének ütemére, valamint azok feldolgozásának pontosságára. Az olvasástanítás óvodáskorban megalapozható különféle nyelvi játékokkal, amelyek a gyermekek számára örömet okoznak. Hang-lépcső kiadványunkkal olyan játékos segédeszközt kívánunk adni az 5-7 éves gyermekekkel foglalkozó pedagógusok, valamint szüleik kezébe, amelynek alkalmazásával játékos módon fejleszthetik a gyermekek hangtani tudatosságát, elősegítve ezzel az olvasás-írás tanulásának megalapozását.
    Logopédiai szűrések az óvodában - mit szűrnek a szakemberek a következő tanévtől kezdve?

    Logopédiai szűrések az óvodában - mit szűrnek a szakemberek a következő tanévtől kezdve?

    A 2017/18-as tanévtől kezdve már nem csak az 5., hanem a 3. életévüket betöltött gyermekeknek is logopédiai szűrésen kell átesniük. Logopédus szakértőnkkel beszélgettünk arról, miért van erre szükség.
    Röviden a kétnyelvűségről

    Röviden a kétnyelvűségről

    A nyelv a kommunikáció, a másokkal való érintkezés eszköze. Alapvető funkciói közé tartozik az információközvetítés, az önkifejezés, a képzeletbeli és elvont tárgyak megjelenítése. Két megnyilvánulási formáját különböztetjük meg a beszélt, és az írott nyelvet.
    Az informatika sokoldalú alkalmazása a logopédiában

    Az informatika sokoldalú alkalmazása a logopédiában

    Az elmúlt fél évszázadban az informatika rohamos fejlődése megváltoztatta életünket, új lehetőségeket teremtve számunkra. A számítógépek mindennapos eszközeinkké váltak, bevonultak életünkbe, átértékelték tevékenységeinket. Az információs forradalom napjainkban már a pedagógia területeit is elérte. A számítógép a pedagógusok, gyógypedagógusok hatékony segédeszközévé vált. Célszerűen alkalmazva nagy segítségünkre lehet szakterületünkön.
    A XXII. Kerületi Logopédiai Szakszolgálat munkájáról

    A XXII. Kerületi Logopédiai Szakszolgálat munkájáról

    A XXII. Kerületi Logopédiai Szakszolgálat a Kozmutza Flóra Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézményhez tartozik, működtetését a kerületi Önkormányzat vállalta fel. A szakszolgálatnál szakirányú, gyógypedagógus-logopédus végzettséggel rendelkező kollégák dolgoznak.
    Ingyenes fejlesztő szoftverek

    Ingyenes fejlesztő szoftverek

    Gyógypedagógiai Info-Technológiai Eszközök - a GyITE-projekt bemutatkozása
    A logopédus munkájáról

    A logopédus munkájáról

    A logopédus olyan gyógypedagógus, aki beszéd-, hang-, nyelvi- és kommunikációs problémákkal foglalkozik.
    Röviden a diszlexiáról

    Röviden a diszlexiáról

    A diszlexia, egy olyan sajátos olvasási zavar, melyre jellemző, hogy a gyermek olvasási teljesítménye jelentősen elmarad a korának és az intelligenciájának megfelelően elvárható szinttől. Vagyis, a diszlexia egyfajta viszonyfogalom: a diszlexiások olvasási teljesítménye gyengébb, mint azt a gyermek képességei és a gyakorlásra szánt idő alapján elvárhatnánk.
    A pöszeségről

    A pöszeségről

    A beszédfejlődés folyamán 3 éves korra alakul ki az anyanyelvre jellemző hang- és fonémarendszer, melynek ejtésében azonban még az élettani pöszeség miatt lehet némi eltérés.
    A szerkesztő ajánlja