Szabóné Vékony Andrea
Okleveles gyógypedagógus - logopédus
Elérhetőségeim:
Munkahely:
Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat XXII. Kerületi Tagintézménye
1221 Budapest, Szent István tér 1.
Honlap:- Logopédiai: http://logopédia.hu
- SzóL-E? Szűrőeljárás óvodások logopédiai ellátására: http://szole.hu
Okleveles gyógypedagógus - logopédus
Elérhetőségeim:
Munkahely:
Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat XXII. Kerületi Tagintézménye
1221 Budapest, Szent István tér 1.
Honlap:
Témakörök ►
összes téma
afázia
beszédészlelés
beszédfejlõdés késése
beszédfélelem
beszédhanghiba
beszédmegértés
dadogás
diszfónia
diszgráfia
diszlexia
egyéb
félelem
hadarás
jobb bal differenciálás
kétnyelvûség
komplex vizsgálat
logopédiai szûrés
megakadás
megkésett beszédfejlõdés
mutizmus
nyelv
nyelvfejlõdés
nyelvfék
nyelvi fejlõdés
nyelvi késés
nyelvlökéses nyelés
nyitott száj beszéd közben
orrhangzós beszéd
pöszeség
rekedtség
suttogás
szókincs
tájnyelvi ejtés
tájszólás
többnyelvûség
Kérdezz-felelek
Kérdezni a gomb megnyomásával tudsz, amennyiben a napi kérdések száma még nem haladta meg a napi limitet.
Üdvözlöm!
Kislányom pontosan 2 éves. A beszédfejlődése miatt aggódom, eléggé kétségbe vagyok esve. Igazából nem tudom mennyire számít, de minden dolgot később kezdett, mind az \"átlag\". Ilyesmire gondolok, hogy 1 éves koráig nem járt egyáltalán, 8 hónapos koráig nem nagyon mozgott, foga sem volt 1 éves koráig. És most a beszéd miatt aggódom, hogy nem késik e. Kb. 20-30 szót mond, ebbe beleértve a szótöredékeket, és a hangutánzó szavakat is. Mondatokat egyáltalán nem használ, leginkább mutogatással, hisztivel próbálja meg elérni amit akar. Szavai: nínó, mászóka, iszi, alszok, mászok, hinta, labda, kék, zöld, macóka, autó, vauvau, miáu, ka (kacsa),háp háp, bölcsi, diegó (kedvenc meséje). Úgy vettem észre, hogy csak azokat a szavakat mondja, amihez éppen kedve van. Nagyon akaratos, nem is igazán kedveli a társaságot. Most került bölcsibe, azóta kicsit elfogadóbb a gyerekekkel szemben, de még mindig elég akaratos, és irígy. A bölcsiben már mindenki beszél rendesen, csak ő nem. Saját kis babanyelve van, azt nagyon sűrűn, és nagy hévvel használja is, de ez egyáltalán nem érthető. Viszonylag \"sokat\" néz tv-t (napi 1, maximum 2 órára gondolok), de nem néz semmi mást, csak 2-3 féle mesét, más nem érdekli. A legnagyobb bajom vele, hogy mindent megért, sok dolgot össze is kapcsol (pl hova megy a pisi? és hozza a bilit), de ha kérdezek valamit, egyáltalán nem látom a hajlandóságot, hogy válaszoljon. Amikor kisebb volt, nem sokat voltunk közösségbe (külföldön laktunk, és nem ismertünk senkit).
Van okom az aggodalomra? Forduljak szakemberhez, vagy vigyem valami külön foglalkozásra? El fog indulni a beszélgetés nála is? Mit tudok neki segiteni, hogy hajlandó legyen, és legyen kedve beszélni?
Várom mihamarabbi válaszát. Előre is nagyon köszönöm.
Anyóca
Kislányom pontosan 2 éves. A beszédfejlődése miatt aggódom, eléggé kétségbe vagyok esve. Igazából nem tudom mennyire számít, de minden dolgot később kezdett, mind az \"átlag\". Ilyesmire gondolok, hogy 1 éves koráig nem járt egyáltalán, 8 hónapos koráig nem nagyon mozgott, foga sem volt 1 éves koráig. És most a beszéd miatt aggódom, hogy nem késik e. Kb. 20-30 szót mond, ebbe beleértve a szótöredékeket, és a hangutánzó szavakat is. Mondatokat egyáltalán nem használ, leginkább mutogatással, hisztivel próbálja meg elérni amit akar. Szavai: nínó, mászóka, iszi, alszok, mászok, hinta, labda, kék, zöld, macóka, autó, vauvau, miáu, ka (kacsa),háp háp, bölcsi, diegó (kedvenc meséje). Úgy vettem észre, hogy csak azokat a szavakat mondja, amihez éppen kedve van. Nagyon akaratos, nem is igazán kedveli a társaságot. Most került bölcsibe, azóta kicsit elfogadóbb a gyerekekkel szemben, de még mindig elég akaratos, és irígy. A bölcsiben már mindenki beszél rendesen, csak ő nem. Saját kis babanyelve van, azt nagyon sűrűn, és nagy hévvel használja is, de ez egyáltalán nem érthető. Viszonylag \"sokat\" néz tv-t (napi 1, maximum 2 órára gondolok), de nem néz semmi mást, csak 2-3 féle mesét, más nem érdekli. A legnagyobb bajom vele, hogy mindent megért, sok dolgot össze is kapcsol (pl hova megy a pisi? és hozza a bilit), de ha kérdezek valamit, egyáltalán nem látom a hajlandóságot, hogy válaszoljon. Amikor kisebb volt, nem sokat voltunk közösségbe (külföldön laktunk, és nem ismertünk senkit).
Van okom az aggodalomra? Forduljak szakemberhez, vagy vigyem valami külön foglalkozásra? El fog indulni a beszélgetés nála is? Mit tudok neki segiteni, hogy hajlandó legyen, és legyen kedve beszélni?
Várom mihamarabbi válaszát. Előre is nagyon köszönöm.
Anyóca
Kedves Anyóca,
A gyermekek fejlődésében sok az egyéni különbség. Az 1 éves korban való elindulás még nem késő, 18 hónapig "belefér". Ezek szerint idegen nyelvi környezetben élt a kislány egy ideig? Ha ott hallott a magyaron kívül más nyelvet, akár szomszédoktól, barátoktól, az is lehet befolyásoló. Az nagyon jó jel, hogy megérti a beszédet és asszociál (bili-pisi). Ebben az életkorban kb. 50 szavas (szó, szótöredék, hangutánzó szó) aktív szókinccsel kellene rendelkezniük a gyermekeknek. Nála ennél kevesebb van, de ezek nagyon jók, van benne főnév, ige, melléknév is.
Halljon a kislány sok élőbeszédet, mondókát, verset, dalt. Nézegessenek együtt esténként mesekönyveket, bábozzanak. Lehet elővenni témaként a kedvenc meséit is. Vannak Diego-s könyvek is, ha az érdekli, nézzék együtt azt és beszélgessenek arról. Amennyiben nem látnak változást 3-4 hónapon belül a kislány beszédében, nem gyarapszik a szókincs, egy vizsgálat erejéig érdemes elvinni logopédushoz.
Üdvözlettel,
Szabóné Vékony Andrea
2011-09-27 18:41:35
A gyermekek fejlődésében sok az egyéni különbség. Az 1 éves korban való elindulás még nem késő, 18 hónapig "belefér". Ezek szerint idegen nyelvi környezetben élt a kislány egy ideig? Ha ott hallott a magyaron kívül más nyelvet, akár szomszédoktól, barátoktól, az is lehet befolyásoló. Az nagyon jó jel, hogy megérti a beszédet és asszociál (bili-pisi). Ebben az életkorban kb. 50 szavas (szó, szótöredék, hangutánzó szó) aktív szókinccsel kellene rendelkezniük a gyermekeknek. Nála ennél kevesebb van, de ezek nagyon jók, van benne főnév, ige, melléknév is.
Halljon a kislány sok élőbeszédet, mondókát, verset, dalt. Nézegessenek együtt esténként mesekönyveket, bábozzanak. Lehet elővenni témaként a kedvenc meséit is. Vannak Diego-s könyvek is, ha az érdekli, nézzék együtt azt és beszélgessenek arról. Amennyiben nem látnak változást 3-4 hónapon belül a kislány beszédében, nem gyarapszik a szókincs, egy vizsgálat erejéig érdemes elvinni logopédushoz.
Üdvözlettel,
Szabóné Vékony Andrea
2011-09-27 18:41:35
Olvasói értékelés: nincs még értékelés