
Frank Orsolya
Pszichológus, családi kommunikációs szakértő
Pszichológus, Gordon-instruktor
CSALÁDI KOMMUNIKÁCIÓS TANÁCSADÁS ÉS TRÉNING
Miért nem értek szót a gyerekemmel? Miként őrizhetnénk meg a családi békét és a párkapcsolatunkat? Hogyan csinálhatnám másként, mint a szüleim? És mi az a Gordon-módszer?
Egyéni tanácsadás igény szerint, felmérő beszélgetéssel.
Érdeklődjön, tájékozódjon, jelentkezzen itt:
Elérhetőségeim:
E-mail: posta@arete.hu
Honlap: http://www.szeresdjol.hu
Pszichológus, családi kommunikációs szakértő
Pszichológus, Gordon-instruktor
CSALÁDI KOMMUNIKÁCIÓS TANÁCSADÁS ÉS TRÉNING
Miért nem értek szót a gyerekemmel? Miként őrizhetnénk meg a családi békét és a párkapcsolatunkat? Hogyan csinálhatnám másként, mint a szüleim? És mi az a Gordon-módszer?
Egyéni tanácsadás igény szerint, felmérő beszélgetéssel.
Érdeklődjön, tájékozódjon, jelentkezzen itt:
Elérhetőségeim:
E-mail: posta@arete.hu
Honlap: http://www.szeresdjol.hu
Témakörök ►
összes téma
9 éves
akit aa megcsalás szele megcsapott
alkoholfüggés
anyós
autizmus
birtokló szülõk
büntetés
családi kapcsolatok
családi kommunikáció
családi rendszerek
csecsemõ
dackorszak
daganatos beteg
döntés
döntések
életvezetés
fejlõdés
felelõsségvállalás
felnõtt gyerek
férfi-nõ kommunikáció
gyerekek
gyereknevelés
gyereknyelv
gyerekvállalás
gyermekek félelmei
gyermeki fejlõdés
gyermeknevelés
halál
halálfélelem
hasfájás
házasságcsapda
iskola
iskolakezdés
kamaszkor
kapcsolati gyász
kétéves gyerekek
komfortszoptatás; digitális gyermekvédelem; altatás; testmozgás
kommunikáció
konfliktuskezelés
kötõdés
krízis
megváltozott családi helyzet
mentális egészség
mozaikcsaládok
nagyszülõhöz fûzõdõ viszony
nõi szerep
önismeret
önkielégítés
önsorsrontás
ovis gyerek
ovis kor
ovisok
ovisok gondjai
óvoda
óvodás korú gyerekek
óvodaválasztás
párkapcsolat
patchwork - családok
patchwork családok
pszichiáter
pszichológushoz fordulni
pszichoterápia
ragaszkodás
serdülés
serdülõ
serdülõk
serdülõkor
sorskönyv
stabilitás
személyiségfejlõdés
szeparációs szorongás
szerelem
szexuális fejlõdés
szexualitás
szobatisztaság
szófogadás
teljesítmény-szorongás
terápia
testvér fogadása
testvérféltékenység
titok vagy nem titok a családban
totyogó; alvás; szülõ érzései
válás
Kérdezz-felelek
Kérdezni a gomb megnyomásával tudsz, amennyiben a napi kérdések száma még nem haladta meg a napi limitet.
Kudarctûrés kisgyereknél
Kedves Szakértő!Iker babáim vannak,most 18 hónaposak.Kislány és kisfiú.A fejlődésükben nem volt semmi probléma.Súlyuk,mozgásuk szellemi fejlődésük teljesen rendben van,sőt állítólag érdeklődőbbek és "értelmesebbek"a korukhoz képest.1 éves korukban mentek,már szinte mindent beszélnek,azaz mi értjük mit mondanak.Egyelten gondom van.Ha valami nem sikerül nekik,vagy nem engedek meg dolgokat amit szerintem nem kellene csinálni,vagy a testvér elveszi valamelyik játékát,azaz nem az történik amit szeretnének,verik a fejüket akár falba,akár szekrénybe,vagy bármibe ami a közelükben van.Már-már annyira,hogy lila a homlokuk.Beszéltem erről a védőnővel és a gyermek házi orvossal.Azt mondták nincs semmi baj,ez a dackorszak és próbálgatják meddig mehetnek el.Kemény a koponyájuk,nem lesz bajuk,Szerintem pedig fáj nekik,hiszen időnként sírnak is ha beverik önként a fejüket.
Kérem Önt,nyugtasson meg,hogy valóban ez csak a dackorszak,vagy fordukjak e orvoshoz és milyen szakorvoshoz.
Segítségét nagyon megköszönöm.
Tisztelettel és köszönettel:Üstné Ibolya.
Kedves Ibolya!
Az, hogy a különféle frusztráló helyzetekben a máfél éves gyerekek a fejüket ide-oda verik, valóban teljesen érthető, normális viselkedés. Abban azonban tévednek eddigi tanácsadói, hogy ez valamiféle határpróbálgató akció volna, és ezért pl. magára kellene hagyni a gyereket. A gyerek nem ellenség, nem is rosszindulatú, hanem fejlődik, de még számos tekintetben éretlen. Az ilyen korú kicsik még nem tudják a saját feszültségeiket szabályozni, megérteni, kezelni, szavakba foglalni. Ezért nekünk kell őket szabályoznunk, terelgetnünk, tanítgatnunk. Ha magára hagyjuk, senkitől sem tanulja meg, későbbi életében is "rosszul szabályozott" - fegyelmezetlen, nyugtalan, csapongó - lehet. A korai években az a dolgunk, hogy minél többet mellettük legyünk - akár a háztartás és egyéb teendő rovására - és terelgessük, tanítgassuk őket. A gyereknek ilyenkor érdemes elmondani, mit érez, hogy mi a helyzet és hogyan oldható meg. Nem fegyelmezni, nem tiltani, hanem először a saját érzését visszatükrözni, aztán a valóságról, a tényekről és a lehetőségekről beszélni. "Haragszol, mert leesett a maci. Nézd, itt nem fér be a kezed. De itt a résen be tudunk nyúlni és föl tudjuk venni. Most tovább játszhatunk vele. " Minél többször hagyjuk, hogy ő maga oldja meg, annál kompetensebb, ügyesebb lesz.
Ha ebben a légkörben nő föl, a mi terelgetésünk mellett, akkor egy idő után érteni fogja a saját érzéseit, eligazodik közöttük és ugyanígy megérti a valóságot és eligazodik benne. Azt szokja meg, hogy kiismeri magát az érzései, a valóság és a lehetőségek világában és később is ezzel az életérzéssel fog élni. Ezt a munkát elvégezni ebben a korban az egész család szempontjából és a gyerekek érdekében sokkal fontosabb mint kisebb hétköznapi teendőket.
Kérem, ha bármi további kérdéssel vagy nehézséggel találkozik, hívjon bátran.
Frank Orsolya
2010-08-19 16:18:40
Az, hogy a különféle frusztráló helyzetekben a máfél éves gyerekek a fejüket ide-oda verik, valóban teljesen érthető, normális viselkedés. Abban azonban tévednek eddigi tanácsadói, hogy ez valamiféle határpróbálgató akció volna, és ezért pl. magára kellene hagyni a gyereket. A gyerek nem ellenség, nem is rosszindulatú, hanem fejlődik, de még számos tekintetben éretlen. Az ilyen korú kicsik még nem tudják a saját feszültségeiket szabályozni, megérteni, kezelni, szavakba foglalni. Ezért nekünk kell őket szabályoznunk, terelgetnünk, tanítgatnunk. Ha magára hagyjuk, senkitől sem tanulja meg, későbbi életében is "rosszul szabályozott" - fegyelmezetlen, nyugtalan, csapongó - lehet. A korai években az a dolgunk, hogy minél többet mellettük legyünk - akár a háztartás és egyéb teendő rovására - és terelgessük, tanítgassuk őket. A gyereknek ilyenkor érdemes elmondani, mit érez, hogy mi a helyzet és hogyan oldható meg. Nem fegyelmezni, nem tiltani, hanem először a saját érzését visszatükrözni, aztán a valóságról, a tényekről és a lehetőségekről beszélni. "Haragszol, mert leesett a maci. Nézd, itt nem fér be a kezed. De itt a résen be tudunk nyúlni és föl tudjuk venni. Most tovább játszhatunk vele. " Minél többször hagyjuk, hogy ő maga oldja meg, annál kompetensebb, ügyesebb lesz.
Ha ebben a légkörben nő föl, a mi terelgetésünk mellett, akkor egy idő után érteni fogja a saját érzéseit, eligazodik közöttük és ugyanígy megérti a valóságot és eligazodik benne. Azt szokja meg, hogy kiismeri magát az érzései, a valóság és a lehetőségek világában és később is ezzel az életérzéssel fog élni. Ezt a munkát elvégezni ebben a korban az egész család szempontjából és a gyerekek érdekében sokkal fontosabb mint kisebb hétköznapi teendőket.
Kérem, ha bármi további kérdéssel vagy nehézséggel találkozik, hívjon bátran.
Frank Orsolya
2010-08-19 16:18:40
Olvasói értékelés: nincs még értékelés