SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Hihetünk a reklámoknak?

[cikkei] - 2004-04-13
"A néző, aki a reklám alatt nem figyel oda, ugyanolyan, mint az áruházi tolvaj." /N.Johnson amerikai kommunikációs szakember/

A reklámok korát éljük. Jelen van mindenütt: utcán, munkahelyen, még az otthonunkba is betolakszik, ömlik a rádió, a televízió, a világháló összes létező csatornáján.

Van köztük mulatságos, felháborító, gusztustalan, vannak remek, szórakoztató reklámok is. Egy a közös bennük: mind rá akar venni valamire. Vagy arra, hogy vásároljunk valamit, vagy arra, hogy hitelt vegyünk fel, vagy arra, hogy most már aztán igazán utaznunk kell.

Az alkalmazott pszichológiának egyik ága, a reklámpszichológia éli virágkorát. Szakavatott kezekben félelmetes eszköz. Gondoljunk csak bele: ha valaki vagy, csodaautón jársz, nem baj, ha fizetésed ehhez nem elég, hisz hitelt is vehetsz fel /amit azután keservesen nyöghetsz évekig/.

Mert adnod kell a látszatra. Ha igazi férfi vagy, hódítani akarsz! Ehhez a legjobb eszköz az ilyen-olyan dezodor, penge, parfüm. Ha nő vagy, mindent lágyítani, tisztítani akarsz, no meg persze a különböző, lehetőleg fő /és vacsora/ időben sugárzott intim reklámok csakis neked szólnak! Nem szólva a kilométeres szempillákról, s a 40 évesen is feszes arcról-popsiról.

És persze, ha anya vagy! Nem vagy jó anya, ha nem adod gyermekednek a csonterősítő joghurtot, a vitaminokkal dúsított gyümölcslevet, ha nem lágyítod a szeretetteli öblítővel ruhácskáját, nem fehéríted vakítóra az ingét, ha nem tudod, melyik a leginkább felkapott sebfertőtlenítő, ha nem tömöd sarjadat, párodat mindenféle multivitaminnal, pezsgőtablettával!

És ha gyerek vagy? Ez ám csak az igazi Csudaország! Világszép Barbie szuperháza, kocsival, férjjel, s persze követnivaló divattal! Csúcsautók Top Gun fegyverekkel! Sorolhatnánk.

Azt hiszem, valahol mindannyian tudjuk a választ: ne üljünk fel a reklámoknak! Mert nem szabad, hogy az élet csak arról szóljon, mit szerezhetünk meg! És nagyon egészséges ám a tej is, nem csak a joghurt, s a friss gyümölcsben alighanem több a vitamin, mint a gyümölcslében.

S a gyerekek...tanítsuk meg őket, milyen jó játék a foci, az ugrókötél, s nagyon jó program a közös biciklizés...a kislányok is tudnak ám csinos ruhát varrni a babának, s ha anya, vagy a mama még segít is! Hát az ám az igaz öröm!

Nem azt mondom én, hogy a reklám hazudik! Azt sem mondom, hogy ne vásároljunk szép játékot, hasznos holmit! Csak azt mondom, ne hallgassunk senkire. Még a reklámpszichológusra se! Az ő dolga, hogy eladjon. A mi dolgunk, hogy a saját ízlésünk szerint éljünk. Szabadon, lelkiismeret-furdalás nélkül

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

Felfoghatatlan tragédia: egy hatéves fiú okozta egy újszülött halálát a kórház szülészeti osztályán

Egy hatéves kisfiú felügyelet nélkül kószált egy francia kórház neonatológiai osztályán, ahol halálos baleset történt: leejtett egy koraszülött babát, aki néhány nappal később belehalt sérüléseibe. A kórház, a család és a hatóságok most próbálják feltárni, hogyan történhetett meg mindez.

Dráma a horvát aquaparkban: tragédia egy vízi csúszdán

Egy békésnek induló családi nyaralás végzetes tragédiába torkollott a horvátországi Rab szigetén, amikor egy 21 hónapos kislány kicsúszott édesapja karjaiból egy vízi csúszdán.

Hátborzongató tragédia: Négyen is meghaltak, miután egy csecsemőt magára hagytak a tűző napon egy ház előtti füvön

Drámai mentés, megrázó családi tragédia, hatalmas összefogás - szívszorító eseménysorozat egy kisvárosban.

"MINDEN NŐI MELL ALKALMAS A SZOPTATÁSRA" - Ez a videó megváltoztatja, amit a szoptatásról gondoltál

Ha te is azok közé tartozol, akik éjjelente azon izgulnak, hogy "mi van, ha nem lesz elég tej", "mi van, ha nem megy", vagy "mi van, ha pont úgy járok, mint anyukám"... akkor Bocskainé Irci üzenete mindent megváltoztat.

Ha ilyen popcornt vettél, ne fogyaszd el, rákkeltő lehet!

A Nébih kéri a vásárlókat, hogy az alábbi azonosító adatokkal megegyező termékeket ne fogyasszák el!

© 2004-2022 Családi Háló Közhasznú Alapítvány - minden jog fenntartva.
Ügynökségi értékesítési  képviselet: Adaptive Media
ADATVÉDELMI BEÁLLÍTÁSOK
A szerkesztő ajánlja