
			
			Szabó Csilla
Szakvizsgázott gyógypedagógus, mozgásterapeuta
Idegrendszer fejlesztő mozgásterápia óvodásoknak, kisiskolásoknak: kedd, szerda, péntek 17-19 h. között a XXII. kerületben.
Elérhetőségeim:
Jelentkezni lehet:
Telefon: 06-30/325-38-88
E-mail: szcsilla66@gmail.com
Facebook:- http://www.facebook.com/csilla.szabo.980
- http://www.facebook.com/mozgasterapia?fref=ts
- http://www.facebook.com/pages/CsiMoTa-Fejleszt%C5%91-Napk%C3%B6zi/210578542412380?fref=ts
	Szakvizsgázott gyógypedagógus, mozgásterapeuta
Idegrendszer fejlesztő mozgásterápia óvodásoknak, kisiskolásoknak: kedd, szerda, péntek 17-19 h. között a XXII. kerületben.
Elérhetőségeim:
Jelentkezni lehet:
Telefon: 06-30/325-38-88
E-mail: szcsilla66@gmail.com
Facebook:
Témakörök ►
		összes téma   
  agyagozás  
  aktivitás és figyelemzavar  
  alapozó terápiák alapítvány  
  alkalmazkodás  
  állás  
  anyai féltés  
  asperger szindróma  
  autizmus  
  autizmus diagnosztikai centrumok  
  ayres terápia  
  befogadó óvoda  
  behajlított lábujjak  
  behejlítva tartott ujj  
  bhrg  
  bizonytalan járás  
  bukdácsolás  
  centrumok  
  craniosacrális terápia  
  csámpás járás  
  csecsemõkor  
  csúfolódás  
  dûhroham  
  dadogás  
  dévény módszer  
  dévényféle manuálterápia  
  dévényi éva  
  diagnosztika  
  diéta  
  diszlexia  
  dsgm  
  edzés  
  ego klinika  
  egyensúly  
  egyfázisú utasítások  
  éjszakai felriadás  
  elégséges mászás  
  epilepszia  
  értelmi elmaradás  
  értelmi fogyatékosság  
  értelmi sérülés  
  észlelés  
  fejlesztés  
  fejlõdésneurológia osztály  
  festésterápia  
  feszültség levezetése  
  figyelemzavar  
  grafomotoros fejlesztés  
  gyanújel  
  gyermekneurológus  
  hajlam  
  hallássérülés  
  harapás  
  határeset  
  határidõ  
  hiperaktivitás  
  ikrek  
  intenzív fejlesztés  
  iskolaérettség  
  iskolaválasztás  
  izmok gyengesége  
  katona módszer  
  keretek  
  kineziológia  
  kineziológus  
  kitartó fáradtságos munka  
  kognitív fejlesztés  
  kommunikáció  
  korai fejkesztés  
  korai fejlesztés  
  kötés horgolás  
  kulcscsont törés  
  kúszás  
  lábujjhegyen járás  
  lovas terápia  
  magatartás zavar  
  majd kinövi  
  mászás  
  megfigyelési napló  
  megkésett beszédfejlõdés  
  megkésett beszédfejlõdés terápia  
  mentális retardáció  
  merev izomzat  
  moto-szenzoros torna  
  motoszenzoros  
  mozdul a szó  
  mozgás  
  mozgáselmaradás okai  
  mozgásfejlesztés  
  mozgásfejlesztés intenzitása  
  mozgásrehabilitáció  
  mozgásvizsgálat feladatai  
  nem keresztezett  
  nevelési tanácsadó  
  nyár  
  örökbefogadott  
  oxigénhiányos állapot  
  pavor nocturnus  
  petit mal  
  petõ módszer  
  pinyte mária  
  polateszt vizsgálat  
  pozitív megerõsítés  
  pszichológus  
  reflexgátlás  
  regressziós zavar  
  sport  
  szakértõi bizottság  
  szeged  
  szemelyes kapcsolatfelvétel  
  szenzomotoros  
  szeparációs szorongás  
  szereotíp mozgás  
  szókincs  
  szorongás  
  tanfolyamok  
  tanulási képességek vizsgálata  
  terapeuta keresõ  
  terápiás regresszió  
  testséma  
  tomatis módszer  
  tükörtábla-terápia  
  tünetek átalakítása  
  ülés  
  vajdaság  
  visszajelzés  
  vizsgálat  
	
Kérdezz-felelek
Kérdezni a gomb megnyomásával tudsz, amennyiben a napi kérdések száma még nem haladta meg a napi limitet.
	Lemaradás mozgás és szocializáció terén
Kedves Csilla!Kisfiam decemberben múlt 2 éves. Azóta jár bölcsődébe. Nagyon nehezen szokta meg, ebéd után elhozom, mert képtelen volt ott elaludni. A gondozónőhöz kötődik, de a többi gyerek egyáltalán nem érdekli, sem ott, sem a játszótéren, kimondottan kerüli őket. Velünk, a szüleivel jól megvan és a nagyszülőkkel is. Szemkontaktus megvan, érzelmeket kifejezi. Folyamatosan beszél, viszont következetesen rosszul: idehozzam a poharat - mondja, ez azt jelenti, nekem kell odavinnem neki a poharat. Éhes vagy - ez azt jelenti, ő éhes. Tehát mindent így mond. A játékokkal egészében játszik, ezzel nincs gond. Önállóság terén eléggé rosszul állunk, nagyon nehezen vehető rá arra, hogy valamit egyedül megcsináljon, de ebben én is ludas vagyok, mert nem is igazán ösztönöztem erre.
Mozgását tekintve nem túl ügyes (játszótéren), de lábujjhegyezés pl. sosem volt.
Én mindeddig azt gondoltam, csak simán zárkózott, bár néha az eszembe jutott, hogy nem autista-e, de velünk tényleg igen érzelmes a kapcsolata, így ezt kizártam magamban.
Ma a bölcsődei gyógypedagógus azt mondta, lát lemaradást (mozgás és szocializáció terén) és az engedélyemet kéri a részletesebb megfigyeléshez. Viszont konkrét tippet nem árult el arról, mire gondolhat. Az volna a kérdésem, hogy az autizmuson/Asperger szindrómán kívül milyen idegrendszeri betegségek vannak még a kisgyerekeknél? Mert én csak a fenti kettőt ismerem, de bízom benne, hogy nem ebbe a kategóriába tartozik a fiam.
Köszönettel, Nóra
			Kedves Nóra,
leveledben írod, hogy kisfiad mozgás, beszéd és szociális terén elmarad a többi kisgyerektől.
Pontosan ezek azok a területek, amelyek ebben az életkorban a leginkabb jelzik a kisgyermek elmaradását.
A gyógypedagógus az elmaradás mértéket igyekszik majd feltárni és fejlesztési segítséget fog adni, vagy szükség esetén neurológushoz vagy szakértői bizottsághoz küld majd titeket.
Ezek mögött az elmaradások mögött számtalan ok lehet. Felmerülhet a mentális elmaradás (retardáció), az értelmi fogyatékosság, valamilyen érzékszervi sérülés is. De fenn állhat beszédsérülés is. Ezek a súlyosabb eltérések.
De lehetséges, hogy csak enyhébb mozgáselmaradás van, ami akár be is hozható az óvodás kor végéig.
A beszéddel kapcsolatban lehet neki úgy segíteni, hogy egyes szám első személyben fogalmazol: kérek enni. Így kisfiadnak könnyebb lesz alkalmaznia ezeket a rövid mondatokat az bölcsődében.
A mozgás és beszédfejlesztés segíti majd, hogy könnyebben tudjon a csoportba illeszkedni.
Kitartást és sok sikert kivanok a fejlesztéshez!
Szabó Csilla
2015-05-04 08:12:20
		leveledben írod, hogy kisfiad mozgás, beszéd és szociális terén elmarad a többi kisgyerektől.
Pontosan ezek azok a területek, amelyek ebben az életkorban a leginkabb jelzik a kisgyermek elmaradását.
A gyógypedagógus az elmaradás mértéket igyekszik majd feltárni és fejlesztési segítséget fog adni, vagy szükség esetén neurológushoz vagy szakértői bizottsághoz küld majd titeket.
Ezek mögött az elmaradások mögött számtalan ok lehet. Felmerülhet a mentális elmaradás (retardáció), az értelmi fogyatékosság, valamilyen érzékszervi sérülés is. De fenn állhat beszédsérülés is. Ezek a súlyosabb eltérések.
De lehetséges, hogy csak enyhébb mozgáselmaradás van, ami akár be is hozható az óvodás kor végéig.
A beszéddel kapcsolatban lehet neki úgy segíteni, hogy egyes szám első személyben fogalmazol: kérek enni. Így kisfiadnak könnyebb lesz alkalmaznia ezeket a rövid mondatokat az bölcsődében.
A mozgás és beszédfejlesztés segíti majd, hogy könnyebben tudjon a csoportba illeszkedni.
Kitartást és sok sikert kivanok a fejlesztéshez!
Szabó Csilla
2015-05-04 08:12:20
			Olvasói értékelés: nincs még értékelés
		
	











.jpg)