A CsaládiNet szakértői CsaládiNet Szolgáltatás Közvetítő Kalkulátorok Hírlevél feliratkozás
SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK
Csapocska Mónika


Csapocska Mónika
szociálpedagógus, life coach

Elérhetőségeim:
E-mail: csapocska.monika@freemail.hu
Honlap: http://csapocskamonika.hu

Témakörök

összes téma      coaching  

Kérdezz-felelek

Kérdezni a gomb megnyomásával tudsz, amennyiben a napi kérdések száma még nem haladta meg a napi limitet.

Idõbeosztás

Kedves Mónika!
Én olyan tanácsot szeretnék kérni, hogyan lehet megfelelően elosztani az időt a munka, család és egyéb tevékenységek között? Ha mindenre a szükséges időt és figyelmet fordítom, akkor azt veszem észre, hogy eltelt a nap és a teendők felével sem végeztem...
Előre is köszönöm a segítséget%
Kedves Kérdező!

Van kedve kicsit rajzolgatni? Ha igen, vegyen elő két üres lapot, és néhány színes ceruzát.

Az egyik lapra rajzoljon egy kört. A kört ossza fel tortaszelet szerűen annyi részre, amennyi életterület jelenleg van az életében.
Család, munka, szórakozás, sport?

Minden területhez akkora szeletet válasszon, rajzoljon, amekkora teret elfoglal jelenleg az életében. Ha van kedve, százalékosan is odaírhatja, mi mekkora teret kap ( pl. munka 50%, család 30% sport 10% szórakozás 2% pihenés 8% )

Színezze ki ezeket. Így lesz egy szép színes tortája, különböző nagyságú tortaszeletekkel.

Ha ezzel végzett, fogja a másik lapot, és rajzoljon újra egy kört, de most úgy ossza fel, ahogy szeretné, hogy legyenek az arányok. ( pl. munka 30 % család 40 % sport 10 % pihenés 15 % szórakozás 5 %)

Gondolja át, mennyire reálisak a vágyai. Mikorra tudná megvalósítani. Határozza meg ezt pontosan.
Például : szeretném, ha szeptember 30-ra a pihenés már 15 % lenne az életemben.

Nézze végig jó alaposan, hol, hogyan tudna apánként változtatni.
FONTOS, hogy apránként. A cél nem az élete lerombolása, és felborítása, hanem annak jobbá, élhetőbbé tétele.

Talán elsőként bevezeti, hogy nem mond a munkában azonnal mindenre igent, nem vállal plusz feladatokat, vagy megkéri a nagyszülőket, hetente egy délután vigyázzanak a gyerekekre, vagy hétvégenként a házimunka helyett elmennek kirándulni, vagy hogy lefekvés előtt 10 percet relaxál.

Nagyon lányeges, hogy az Önnek legmegfelelőbb, valóban kivitelezhető és jóleső, inspiráló változásokra törekedjen, hogy ne nyűgként, kötelezően végrehajtandó feladatként élje meg, hanem örömteli folyamatként.

Sok sikert kívánok!


Csapocska Mónika
2021-08-26 21:19:45
Olvasói értékelés: 5/5

Túlvállalás

üdvözlöm! úgy érzem, folyton túlvállalom magam. volt már, hogy párhuzamosan több képzésre is jártam, több munkát vállaltam a kelleténél, a barátnőimnek is folyton felajánlom a segítségem, de volt már olyan is, hogy interneten keresztül ismeretleneknek is felajánlottam a segítségem, holott ezer más dolgom lett volna. általában 3-4 órám jut már csak az alvásra, ennek ellenére folyton, újra és újra túlvállalom magam, és mindig úgy indulok neki, hogy ez még belefér, jó lesz ez. érzem, hogy valami fejben nem jó. mitől lehet ez és hogy tudnék leállni, mert ez magamtól még nem sikerült? köszönöm..
Kedves Kérdező!

Arra a kérdésre, hogy mitől lehet ez, és hogyan tudna leállni, sajnos nem tudok válaszolni. Érdemes pszichológust megkeresni a problémával, hiszen a leírása alapján ez a nagyfokú segíteni vágyás már függőség szinten van jelen Önnél. Ha valóban ilyen mély a probléma, egy erre a területre specializálódott szakember az, aki érdemben segíthet.

Life coachingban nem foglalkozunk a háttér, a gyökerek felderítésével, csak azzal, mi van most, honnan tudunk indulni. Nem kérdezzük, mi vezetett ide, hanem azt nézzük, hova szeretnénk eljutni.

Az Ön esetében a jelen állapot - a néhány mondata alapján - az, hogy időzavarban szenved, túlhajszolja magát, keveset alszik.

Tegye fel a kérdést önmagának, mit szeretne ezek helyett?

Ha megvan az őszinte válasz ( kevesebb elköteleződés? több alvásidő? több idő saját magára? ) határozza meg egészen pontosan, mikorra és mit szeretne, ha megvalósulna.

Például: szeretném, ha 2021. december 31-re minden nap tudnék aludni legalább 6 órát.
Vagy : szeretném, ha október 15-re minden nap legalább 15 percet tudnék lazítani.

Ha megvan a pontos válasz és határidő, jó alaposan átgondolva találja ki, mi lehet az az első lépés, amit célja elérése érdekében meg tud tenni.

Nagyon fontos, hogy ez az első lépés apró legyen, beilleszthető az életébe, és legyen kedve megtenni.

Az elme nem szereti a hirtelen nagy változhatásokat, ijesztő is lehet számára egy furcsa, nem inspiráló lépés, így kudarcra van ítélve a vállalás.

Tehát NE találjon ki olyat, amire kényszerítenie kell saját magát.
Valószínűleg nem lehet jó első lépés, hogy mostantól minden nap lefekszik este nyolckor. Hisz, csak forgolódna az ágyban, törve a fejét, hogy épp kinek és mit kellene segíteni.

Jobb választás lehet olyasmi, hogy esténként megiszik egy kellemes, lazító teát, vagy meleg fürdőt vesz, relaxáló zenét hallgat… stb.

Hangsúlyozom, Önnek kell a saját, jóleső megoldását megtalálnia. Ehhez pedig nyitottan és őszintén kell saját magába néznie.

Ha sikerül új szokásokat kialakítani, és eléri a kitűzött célt, lehet újat kitalálni, megvalósítani. Mindig apránként, fokozatosan beépítve az életébe a lépéseket.

Sok sikert kívánok.

Csapocska Mónika
2021-08-26 21:13:58
Olvasói értékelés: nincs még értékelés
© 2004-2021 Családi Háló Közhasznú Alapítvány - minden jog fenntartva.
Ügynökségi értékesítési  képviselet: Adaptive Media
A szerkesztő ajánlja