
Sólyom Vanda
Logopédus
Elérhetőségeim:
E-mail: solyomvanda@gmail.com
Honlap: http://logopedia.hupont.hu
Logopédus
Elérhetőségeim:
E-mail: solyomvanda@gmail.com
Honlap: http://logopedia.hupont.hu
Témakörök ►
összes téma
akadályozott beszédfejlõdés
beszédfejlõdés
dadogás
egyéb
egyéb hibák
élettani dadogás
elmaradás
idegen nyelv
iskolaérettség
kétnyelvûség
kommunikáció
korai fejlesztés
logopédiai terápia
megkésett
megkésett beszéd
megkésett beszédfejlõdés
nyelési nehézség
nyelvlökés
nyelvlökéses nyelés
olvasás
pöszeség
r hang
tanulási probléma
többnyelvûség
Kérdezz-felelek
Kérdezni a gomb megnyomásával tudsz, amennyiben a napi kérdések száma még nem haladta meg a napi limitet.
Kedves Vanda!
Kisfiam 2 és fél éves, októberben kezdte a bölcsit. Nincs különösebb gond Vele, játszik, eszik, alszik, mindenben részt vesz, csak éppen nem beszél. Pedig tud! Normálisan fejlődött a beszéde, mint egy átlagos kisgyermeknek, 1 éves kora után kezdett beszélni, és mire bölcsibe ment, már teljes mondatokban beszélt, mondókázott…stb. A fő probléma viszont most az, hogy egyik napról a másikra 1 hete elkezdett dadogni. Ezt ugye a bölcsiben nem tapasztalják, hiszen nem beszél, de itthon nagyon érzékelhető. Eleinte csak duplázta/triplázta a szavak első tagját, most viszont már van, amikor 4x-5x is elismétli pl. memememenjünk, de olyan is van, hogy egy egész szót mond el ennyiszer pl. miért. A mondókákat, énekeket hibátlanul mondja (bár egy kicsit hadarva, de nem dadogva), csak ha beszél, akkor dadog. A bölcsiben azt mondták, majd kinövi, van ilyen, amiben nagyon reménykedem. Ki lehet azt valahogy szűrni, hogy élettani dadogásról, vagy traumás dadogásról van-e szó? Van egy 5 és fél éves fiútesó is, átragadhat rá ez a beszédhiba? Attól tartok, hogy ha a nagyobb észreveszi a dadogást, leutánozza, mert „vicces” és akkor mindkettejükkel gond lesz. Mit lehet tenni azon kívül, hogy nem javítjuk ki, nem vesszük észre?
Előre is köszönöm a válaszát.
Szilvia
Kisfiam 2 és fél éves, októberben kezdte a bölcsit. Nincs különösebb gond Vele, játszik, eszik, alszik, mindenben részt vesz, csak éppen nem beszél. Pedig tud! Normálisan fejlődött a beszéde, mint egy átlagos kisgyermeknek, 1 éves kora után kezdett beszélni, és mire bölcsibe ment, már teljes mondatokban beszélt, mondókázott…stb. A fő probléma viszont most az, hogy egyik napról a másikra 1 hete elkezdett dadogni. Ezt ugye a bölcsiben nem tapasztalják, hiszen nem beszél, de itthon nagyon érzékelhető. Eleinte csak duplázta/triplázta a szavak első tagját, most viszont már van, amikor 4x-5x is elismétli pl. memememenjünk, de olyan is van, hogy egy egész szót mond el ennyiszer pl. miért. A mondókákat, énekeket hibátlanul mondja (bár egy kicsit hadarva, de nem dadogva), csak ha beszél, akkor dadog. A bölcsiben azt mondták, majd kinövi, van ilyen, amiben nagyon reménykedem. Ki lehet azt valahogy szűrni, hogy élettani dadogásról, vagy traumás dadogásról van-e szó? Van egy 5 és fél éves fiútesó is, átragadhat rá ez a beszédhiba? Attól tartok, hogy ha a nagyobb észreveszi a dadogást, leutánozza, mert „vicces” és akkor mindkettejükkel gond lesz. Mit lehet tenni azon kívül, hogy nem javítjuk ki, nem vesszük észre?
Előre is köszönöm a válaszát.
Szilvia
Tisztelt Szilvia!
Kislányánál élettani dadogásról lehet szó . Kérem, olvassa el a dadogásról szóló cikk végén található ide kapcsolódó bekezdést, vagy a logopedia.hupont.hu oldalon a dadogásról szóló részt.
Kisfia, véleményem szerint már elég érett ahhoz, hogy ezt a saját szintjén megbeszélje vele, és elmondja neki, hogy a kislány miért dadog. Illetve okvetlen hívja fel a figyelmét arra, hogy ezt nem szabad utánozni.
Kérem, legyen türelmes és ne féljen!
A leírt teendőkön kívül, javaslom a szókincs bővítését, mondókázást, a szép beszédpélda adását. A beszéddel való játékos foglalkozást.
Sólyom Vanda
2010-03-01 10:40:06
Kislányánál élettani dadogásról lehet szó . Kérem, olvassa el a dadogásról szóló cikk végén található ide kapcsolódó bekezdést, vagy a logopedia.hupont.hu oldalon a dadogásról szóló részt.
Kisfia, véleményem szerint már elég érett ahhoz, hogy ezt a saját szintjén megbeszélje vele, és elmondja neki, hogy a kislány miért dadog. Illetve okvetlen hívja fel a figyelmét arra, hogy ezt nem szabad utánozni.
Kérem, legyen türelmes és ne féljen!
A leírt teendőkön kívül, javaslom a szókincs bővítését, mondókázást, a szép beszédpélda adását. A beszéddel való játékos foglalkozást.
Sólyom Vanda
2010-03-01 10:40:06
Olvasói értékelés: nincs még értékelés