SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK
Balogh Andrea


Balogh Andrea
Gyerekpszichológus

Elérhetőségeim:
Telefon: 06-30/355-01-77
E-mail: andibalogh@yahoo.com

Kedves Kérdezők! Csak a 4-30 év közötti korosztályban előforduló pszichés zavarokkal forduljanak hozzám!

Témakörök

összes téma      agresszivitás     alvási  problémák     alvásproblémák     alvászavar     anorexia     anya gyermek kapcsolat     anyától való elszakadás     autisztikus tünet     autisztikus tünetek gyermekkorban     bepisilés     beszédfejlõdés     bizalom     bölcsõde     bölcsödébe járás     bulémia     dackorszak     depresszió     deviancia     deviáns viselkedés     diszlexia     dühkitörés     dühkitörések gyerekkorban     egocentrizmus     éjszakai alvászavar     éjszakai bepisilés     éjszakai cicizés     éjszakai felébredés     éjszakai nem alvás     elalvási problémák     enurézis nocturna     érzelmi elengedés     érzelmi elfojtás     érzelmi elfojtások     érzelmi labilitàs     érzelmi  regresszió     érzelmi regresszió     étkezési probléma gyermekkorban     evésproblémák     evészavarok     falánkság     fejlõdési zavarok     félelem     félelemérzet     félénkség     figyelemzavar     gyereknevelés     gyermek étvágytalanság     gyermekagresszivitás     gyermekbarátság     gyermekfegyelmezés     gyermekkori agresszivitás     gyermekkori alvási problémák     gyermekkori bepisilés     gyermekkori dackorszak     gyermekkori dadogás     gyermekkori depresszió     gyermekkori dühkitörés     gyermekkori dühkitörések     gyermekkori étkezési problémák     gyermekkori  félelem     gyermekkori félelem     gyermekkori félelmek     gyermekkori hajtépés     gyermekkori hiszti     gyermekkori  kényszer     gyermekkori kényszeres viselkedés     gyermekkori kleptománia     gyermekkori leválási szorongás     gyermekkori önbizalomhiány     gyermekkori önértékelési problémák     gyermekkori önkielégítés     gyermekkori pánik     gyermekkori pánikbetegség     gyermekkori sírás     gyermekkori  széklet probléma     gyermekkori széklet problémák     gyermekkori  szorongás     gyermekkori szorongás     gyermekkori táplálkozási zavar     gyermekkori tikelés     gyermekszexualitás     hajtépászás     hajtépkedés     haláltól való félelem     hasfájás     hiperaktivitás     hiszti     hiszti kezelés     hisztizés     homoszexualitás     ikernyelv     indigó gyerekek     iskolaérettség     iskolafóbia     iskolai magatartásproblémák     iskolai szorongás     iskolaváltás     kamaszkor     kamaszkori problémák     kényszerbetegség     kényszercselekvés     kényszeres cselekedet     kényszeres tünetek     kényszeres viselkedés     kényszeresség     kényszermozgások     képzeletbeli barátok     kétnyelvûség     kleptománia     koraszülött     körömrágás     kudarckerülõ attitûd     leválás     leválási  szorongás     leválási szorongás     magatartás zavar     magatartásbeli problémák     magatartászavar     mániákus viselkedés     megfelelési kényszer     megkésett beszédfejlõdés     nevelési tanácsadás     önértékelési probléma     önértékelési probléma gyermekkorban     önértékelési problémák     önstimulálás     ovis problémák     óvodába járás     óvodai beszoktatás     óvodaváltás     óvónõ gondok     pánik     pánik gyermekkorban     pánikbetegség     pelenkáról való leszoktatás     pótcselekvés     pszichoszomatikus tünetek     rajzolás     regresszió     remegés     serdülõkori problémák     sírás     széklet elengedés     széklet visszatartás     széklet visszatartása     székletvisszatartás     székrekedés     szekunder enuresis     szekunder enurézis     szeparációs szorongás     szobatisztaság     szobatisztaságra nevelés     szobatisztaságra való nevelés     szociális éretlenség     szociális érzékenység     szoptatás     szorongás     szorongás gyermekkorban     szorongások     szülõkkel alvás     tanulási problémák     tanulásproblémák     teljesítmény szorongás     teljesítményszorongás     testvér féltékenység     testvér születés     testvérféltékenység     tikk     ujjszopás     válás     viselkedés problémák     viselkedés zavar     viselkedésbeli probléma     viselkedésbeli problémák     viselkédeszavar     viselkedészavar     viselkedészavar gyermekkorban     vizelet visszatartás     vokális tikk  

Kérdezz-felelek

Kérdezni a gomb megnyomásával tudsz, amennyiben a napi kérdések száma még nem haladta meg a napi limitet.

Tisztelt Andrea!
Szeretném a segítségét kérni az alábbi probléma megoldására.
Két kisfiam van, a nagyobbik két hét múlva lesz 3 éves, a kicsi 4 hónapos.
A nagyobbik kisfiammal járunk angol órára (30 percesek az órák, most voltunk nyolcadszor, általában ugyanahhoz a dalhoz ugyanazokat az eszközöket használja a tanárnő és a 8 óra alatt két új dal-t tanultunk, a többi óra ugyanúgy zajlik percről-percre, semmi új nincs bennük).
Egy kislányon kívül Ő a legfiatalabb, a többiek, (többnyire lányok) már mind betöltötték a 4. életévet, óvodába járnak, míg mi nem.
Kisfiam nem akar egyhelyben ülni és figyelni, bár a tanárnő ezt várja el tőle. A feladatokat lassabban oldja meg, mint a többiek és általában már akkor mondja a jó megoldást, mikor a tanárnő nem figyel (másra figyel vagy továbbhalad), így meg sem hallja, vagy ha kisfiam bekiabálva mondja a megoldást, akkor pedig úgy tesz, mintha nem hallotta volna, és inkább a többiekre figyel.
Most a 8. órán kipróbáltuk azt, hogy mit csinál kisfiam, ha én nem vagyok bent vele az órán, mert a tanárnő szerint meg kéne szeppennie és oda kéne figyelnie. Természetesen nem így történt. Kisfiam egy cseppet sem szeppent meg. Hogy az órán mi történt nem tudom pontosan megmondani. Annyit hallottam, hogy a tanárnő az óra előtt közölte a többi szülővel, hogy kisfiam viselkedészavaros.
Óra után beszélt velem és azt mondta, hogy Ő ott tart, hogy szíve szerint eltanácsolná kisfiamat, mert állítólag az egyik szülő panaszkodott a múlt alkalommal, hogy a kislánya fél tőle (hozzáteszem sosem bántotta a kislányt). Tudjuk, hogy kiről van szó, mivel akik ezen az órán ott voltak ezen a kislányon kívül mind újak voltak és eddig csak 3-an voltunk, ez a kislány, illetve a barátunk kislánya és kisfia, akikkel sokszor összejárunk, így ők ismernek minket és nem is félnek.
A tanárnő mondta, hogy így senki nem fog menni hozzá tanulni (pedig akkor jók voltunk, mikor csak mi és a barátunk gyermekei voltak akik legelsőnek elkezdtek járni hozzá (Ha mi ketten nem mentünk volna, akkor el sem tudta volna indítani a csoportot.)
Furcsának találtam azt a mondatot, hogy gyermekemnek szereplési kényszere van, de mikor rá kerül a sor nem csinál semmit.
És ezen kívül hiperaktív a gyerek.
Vigyem orvoshoz!
Nem fogják szeretni az óvodában az óvónők és mindig büntetésben lesz, illetve a gyerekek ki fogják közösíteni.
A tanárnő szerint itthon azért tud egyhelyben ülve figyelni gyurmázásra, olvasásra, angoltanulásra, mert egyedül van. Viszont arra már nem tudott választ adni, hogy akkor miért tud figyelni, ha elmegyünk vendégségbe és ott valaki a többi gyerekkel közös játékot ad nekik, illetve mikor én vigyáztam rajta kívül 1 éven keresztül két szomszéd gyermekre miért tudtak ügyesen együtt énekelni, stb.
A lényeg! Szeretném megkérdezni Önt, hogy mit gondol az esetről és milyen tanácsot tudna nekem adni, vigyem-e tényleg orvoshoz a gyermeket?
Esetleg tippet tudna-e adni arra, hogy az angolórán mit tegyünk vele, hogy odakoncentráljon arra amire a tanárnő kéri. Vagy keressünk másik tanárt, aki le tudja kötni a figyelmét?
Segítségét köszönöm!
Tisztelettel: Orsolya

Kedves Anyuka!
Az lenne a kérésem, ha teheti, hívjon fel és szívesen válaszolok minden kérdésére, de napi több száz levelet kapok és egyszerűen fizikai időm nincs rá válaszolni, nem hanyagságból nem teszem.
Elérhetőségem: 06-30-355-0177
Üdvözlettel:



Balogh Andrea
2009-06-16 11:35:13
Olvasói értékelés: nincs még értékelés
A szerkesztő ajánlja