Gyerekek fejlődése

Az óvodabezárások miatt a nagycsoportosok kulcsfontosságú fejlesztési lehetőségektől estek el. Ám nincs veszve semmi: egy kis játékos gyakorlással otthon is sokat tehettek azért, hogy zökkenőmentesen kezdhessék meg ők is szeptemberben az első osztályt.
A "nevelési nehézségek" oka nagyon gyakran egyszerűen az, hogy a szülők érettebb viselkedést várnak a gyereküktől, mint az az életkora alapján indokolható lenne. Olvasd el, mennyi idősen mi jellemző a gyerekre!
A gyermekkor minősége egész életünkre rányomja a bélyegét. Befolyásolja a személyiségünket, a természetünket, a képességeinket - sok minden múlik azon, hogy milyen gyerekkorunk volt.
Szétszórt, figyelmetlen, de akár autista vagy ADHD-s gyerekeknél is hatékony lehet a homloklebeny-terápia. A különböző képességeket fejlesztő speciális mozdulatsorok az agy frontális lebenyét ösztönzik működésre, amely által a gondolkodás rugalmasabbá, rendezettebbé válik.
Évről évre nő azon gyermekek száma, akiknél iskolaéretlenség és/vagy tanulási problémák jelei mutatkoznak. Folyamatosan nő a SNI-s gyermekek száma. Az ilyen jellegű problémák hátterében sokszor megtalálható, hogy a mozgásfejlődés és az erre épülő anyanyelvi fejlődés nem indult meg időben, vagy nem ment végbe hibátlanul.
Az érintés, babusgatás, testi kapcsolat hangsúlyozása a mai gyermeknevelési gyakorlatban már nem tűnik furcsaságnak, és a szülők jelentős része tisztában van a fizikai kontaktus fontosságával, ugyanakkor kevesen tudják, hogy milyen hosszú út vezetett e felismerésig, és milyen nagy hatású kutatások születtek időközben a témában.
A mai világ kétségtelenül más információkkal bombázza a gyerekeket, mint a korábbi, amelyre a mostani felnőttek visszaemlékeznek. Milyen a modern gyermekkor és jobb-e a réginél? Milyen változásokkal jár a gyermekek fejlődésére nézve az, hogy egy információ alapú társadalomban nőnek fel? Miben nyilvánul meg a modern eszközhasználat hatása a gyerekek képességeiben és viselkedésében? És mindez hogyan hat a fejlődő agyra?
A modern világ, amelyben élünk, hatással van agyunk szerkezetére is, és különösen igaz ez a gyermekekre. A digitális kor szülöttei kevesebbet mozognak, többet ülnek, nagyon sok vizuális inger veszi körül őket, ami többek között kihat az idegrendszer, a szenzo-motoros rendszer, az egyensúlyrendszer működésére és a figyelem mélységére.
Az önállóságra nevelést nem lehet elég korán kezdeni. A cél nem az, hogy minél kevesebb dolgot kelljen a gyerek helyett elvégezni, hanem az, hogy felnőttként elég önbizalommal rendelkezzen ahhoz, hogy képes legyen megállni a saját lábán.
Az egyensúlyérzék fejlődése az anyaméhben kezdődik, és nagyjából 6 éves korig tart. Zavarai sok problémát eredményezhetnek, de néhány hétköznapi, játékos gyakorlattal otthon is jól fejleszthető.
© 2004-2020 Családi Háló Közhasznú Alapítvány - minden jog fenntartva.
Ügynökségi értékesítési  képviselet: Adaptive Media