SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Mindenki másképpen tanul – a tanulótípusokról, I. rész

Beck Hajnalka [cikkei] - 2005-11-24
-„Egy órája ülök a könyv fölött, és mégse tudok semmit az anyagból!”
-„Miért mászkálsz kisfiam fel s alá a lakásban könyvvel a kezedben? Nem tudsz nyugodtan ülni a fenekeden tanulás közben?!”
-„Te nem tanulsz, hanem magolsz! Különben mi másért mormolnád a szöveget magad elé?
Mindenki másképpen tanul – a tanulótípusokról, I. rész

Ha Önök sem tudnak az asztalnál ülve, jó „gyerek” módjára csendben tanulni, akkor talán már Önök is hallották a fenti mondatokat, mivel a „tanulás” a közfelfogásban egyenlő a „csendes, hasznos tevékenységgel”. Pedig a tanulás munka, komoly szellemi tevékenység, amely néha bizony se nem csendes, se nem nyugodt.

Hogy miért nem?

Azért nem, mert különbözőek vagyunk, különbözően tanulunk. Agyunk más és más impulzusokra reagál érzékenyen, egyéntől függően más-más csatornán keresztül fogadja be leggyorsabban az információt. Hogy melyik út a legjárhatóbb alapvetően az egyéntől függ, de gyakran az életkor is befolyásolja.

Attól függően, hogy az egyén mely csatornákon veszi fel leghatékonyabban az információt, a szakirodalom 4 tanulótípust különböztet meg.

1.Az első típusba azok tartoznak, akik úgy tanulnak leghatékonyabban, ha közben valamiféle cselekvést végeznek. Ők azok, akik ahelyett, hogy hosszú bevezetőket, és elméleteket olvasnának, vagy hallgatnának – inkább kipróbálják a dolgokat. Értékelik, ha egy tanár (vagy bárki, aki meg akar nekik valamit tanítani) gyakorlatban mutatja meg a dolgokat, és engedi, hogy ők maguk is kipróbálják azokat. Azt ilyen típusú tanulók jobban, és szívesebben tanulnak, ha a megtanulandó anyagot saját tapasztalataikhoz köthetik – játszhatnak, kísérletezhetnek, csoportban dolgozhatnak. Előnyben részesítik a teszteket, és azokat a feladatokat, amelyek lehetővé teszik az önálló tanulást. Ha nem vehetnek részt aktívan a tanulási folyamatban, nem mozoghatnak, „nem csinálhatnak semmit”, akkor türelmetlenné válnak. A gyerekek rendetlenkedni kezdenek az órán, a felnőttek pedig „nem bírnak ülni a fenekükön”, és felállnak az asztaltól enélkül, hogy megtanulták volna, amit akartak.


Hogyan segíthetünk az ilyen típusú tanulóknak, és hogyan segíthetnek ők magukon?

Segítenek az iskolai munkában a ritmusos, mozgással egybekötött gyakorlatok, az utánzás, a csoportmunka, a szerepjátékok. Az ilyen típusú tanulónak segíthet például, ha tanulás közben sétál, rajzol (az anyaggal összefüggő ábrákat) – néha már az is segít, ha egyszerűen rágógumit rág.





Beck Hajnalka


Beck Hajnalka
Nyelvtanár, online tutor

Elérhetőségeim:
Honlap: http://www.lingvico.hu/hajninyelviskolaja
http://nemetmunka.lap.hu/bemutatkozas/

Kérjük, támogasd munkánkat!

Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!

Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás

Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:

 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

A globális felmelegedés és a szolárium is növeli a melanóma kialakulásának kockázatát

A globális felmelegedés és a szolárium is növeli a melanóma kialakulásának kockázatát

Az elmúlt húsz évben folyamatosan nőtt Magyarországon a bőrrákos esetek száma. A bőrdaganatok közül a melanóma az egyik legagresszívebb típus, ezért különösen fontos a betegség korai felismerése. Ráadásul a globális felmelegedés jelentősen növeli a kialakulás kockázatát, mivel ennek következtében tartósan egyre több UV-sugárzás éri a bőrünket. A szoláriumban pedig már akár egyetlen alkalom is tartós bőrkárosodást okozhat. A Budai Egészségközpont a rendszeres önellenőrzésre és a bőrgyógyászati szűrővizsgálat fontosságára, valamint a megelőzésre hívja fel a figyelmet a május 7-ei melanóma világnap alkalmából.
Megugrott a szamárköhögéses esetek száma hazánkban

Megugrott a szamárköhögéses esetek száma hazánkban

Már a Semmelweis Egyetem Gyermekgyógyászati Klinikáján is kezeltek idén súlyosan beteg gyermeket szamárköhögéssel. Míg a korábbi években maximum egy-két megbetegedést tapasztaltak éves szinten Magyarországon, addig az idei első negyedévben már 12 esetet regisztráltak. A betegség ellen létezik védőoltás, amit a gyerekek kötelező oltásként kapnak meg, de a kisbabákra különösen veszélyes lehet, ha a védettség kialakulása előtt fertőződnek meg a kórral.
Így mondj szépen és eredményesen nemet a gyerekednek - nagy szükség van erre időnként

Így mondj szépen és eredményesen nemet a gyerekednek - nagy szükség van erre időnként

Nemet mondani nem könnyű, főleg nem a gyerekünknek, mégis elengedhetetlen része a szülői szerepnek ez is: hiszen felelősségre, önkontrollra és érzelmi szabályozásra tanítja a kicsit. A következetes és szeretetteljes nevelés hatására a gyerekek biztonságban érzik magukat, és magabiztos, felelős felnőttekké válhatnak. De hogyan mondjunk nekik nemet?
A diabétesz kialakulása előtt évekkel lehetnek jelei egy gyakori szövődményének

A diabétesz kialakulása előtt évekkel lehetnek jelei egy gyakori szövődményének

Idegbántalomra utaló kisebb eltéréseket már egészséges cukoranyagcseréjű, de cukorbetegség szempontjából magasabb kockázati csoportba tartozóknál is találtak a Semmelweis Egyetem kutatói. A vegetatív és érzőidegrendszer zavarát okozó állapot jeleinek mielőbbi felismerése segítheti a betegség megelőzését és hatékonyabb kezelését.
5 hasznos tipp kontaktlencsét viselőknek

5 hasznos tipp kontaktlencsét viselőknek

Viszket vagy ég a szeme, amikor kontaktlencsét visel? Számos oka lehet annak, hogy kontaktlencse-viseléssel összefüggő kellemetlenségeket tapasztal. Dr. Lendvai Zsanett, a Budai Szemészeti Központ szemész szakorvosa segítségével összeszedtük a probléma hátterében álló lehetséges okokat, illetve tippeket is adunk a panaszok enyhítésére.
A szerkesztő ajánlja