SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Nemzetközi kapcsolatok a tanteremben - Világsuli Connecting Classrooms

F-B Zsuzsi [cikkei] - 2010-09-30
"Minden gyermeknek azzal a magabiztossággal, képességgel és vággyal kellene kilépnie az iskolából, hogy a világot egy élhetőbb hellyé tegye." - idézte Az Egyesült Királyságban található Curriculum Foundation mottóját Greg Dorey, Nagy-Britannia Magyarországi Nagykövete videó üzenetében, a 2010. szeptember 22-én a Brit Nagykövetségen tartott Világsuli - Connecting Classrooms magyarországi projectindító rendezvényén.
Nemzetközi kapcsolatok a tanteremben - Világsuli Connecting Classrooms

Majevics Péter és Farkas Sylus, Dobsuli Magyar-Angol Kéttannyelvű Általános Iskola és Vendéglátó Szakiskola kapcsolattartó diákjai (fotó: Vassné Antalffy Yvette)Ez a nagyszerű kezde-ményezés hosszútávú kap-csolatot - partnerségeket épít az iskolák között Nagy-Britanniában és a világ 60 különböző országában. A program célja, hogy ezeken a kapcsolatokon keresztül kultu-rálisan sokszínű, befogadó iskolákat hozzon létre egymás megismerése által, erősítse a bizalmat és a mélyebb megértést a különböző kultúrák diákjai között. A program kialakításában szerte a világon iskolák, oktatási testületek, gyakorlati szakemberek és oktatáspolitikusok vesznek részt.

Európában eddig 20 ország csatlakozott a 2010 tavaszán induló Világsuli programhoz. Az első évben minden országból 10 iskola vehet részt a programban, melyhez a második évben újabb 20 iskola csatlakozhat majd. A magyar iskolák brit, francia és román iskolákat összekötő partnerség tagjaiként fognak dolgozni. A partnerségek két, illetve három évre szólnak, a programba való belépés ingyenes. A programot irányító testületek pályázhatnak anyagi támogatásért Világsuli tevékenységeik finanszírozására.

A magyarországi projektnek két vezetője van, Bíró Ágota, a British Council képviseletében és Kozák Zsuzsanna a Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet munkatársa, mely intézmény a 2010 szeptemberében bekapcsolódó 10 budapesti iskolát koordinálja. Az első évben ezen iskolák vezetői, tanárai és diákcsoportjai brit, román és francia oktatási intézmények fenntartóival, vezetőivel, tanáraival és diákjaival közösen fejlesztenek ki olyan programokat, amelyekkel saját közegükben hatékonyan dolgozhatnak a kirekesztés, a megkülönböztetés ellen. Első lépésként ez év októberében a magyar iskolákat képviselő tanárok Londonban 3 napos szemináriumon vesznek részt, ahol a partner országok tanáraival, szakmai partnereivel találkozhatnak, meglátogathatják a programban részt vevő brit iskolákat, hogy közösen kialakíthassák az együttműködés alapjait. A tanév során a tanárok nemzetközi koordinátor képzésen, a diákok vezetői tréningen vehetnek részt, hiszen róluk szól ez a történet és a cél, hogy ők maguk váljanak a program legfontosabb motorjaivá. A Világsuli a fiatalok olyan készségét is fejleszti, amelyek elengedhetetlenül fontosak a 21. században, úgymint kulturális tudatosság, aktív állampolgárság, idegen nyelv, kommunikáció, kezdeményezőkészség. A program továbbá segít motiválni a fiatalokat, mivel nemzetközi összefüggésbe helyezi a tanulást, és a remélhetőleg tartós kapcsolatok a tanterven kívüli eseményekre is beemelhetők. Felkészíti a fiatalokat, hogy világpolgárként éljenek és dolgozzanak.

Gao Yu Ting, a Magyar Kínai Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola egyik kapcsolattartó diákja, és Bíró Ágota projektmenedzser (fotó: Farkas-Bodrogi Zsuzsanna)A Világsuli projektindító rendezvényén Simon Ingram-Hill, a British Council igazgatója beszédében kifejezte, milyen fontosnak tartja a program létrejöttét és reméli, hogy olyan sikeres lesz Európában, mint Afrikában és Ázsiában is. A rendezvényen a projekthez kapcsolódó első 10 oktatási intézményt a diákjai mutatták be, amely iskolák eddigi tevékenységeikkel is bizonyították már nyitottságukat a menekültek, a vallási és etnikai kisebbségek, és a fogyatékkal élők felé. A felszólalók között volt Aáry-Tamás Lajos, oktatási ombudsman is, aki a program megnyitójában betöltött szerepét a protokollon túl a gyerekek és az őket tanító tanárok buzdításában látta: „… mert jó dologra vállalkoztak. Arra vállalkoztak, hogy kíváncsiak maradnak másokra: kik a többiek, miről álmodoznak, milyen vágyaik vannak, hogyan tudnának együtt dolgozni, hogy lehetne együtt tanulni. Mit lehetne tanulni a másiktól. Addig, amíg a gyerekek és a felnőttek kíváncsisága megmarad, addig sosem fognak megöregedni, (…) ha ezt jól kitalálják, jól csinálják, sok-sok emberrel fognak találkozni, akkor fog kiderülni, hogy érteni fogják azt a világot, ami körülveszi őket, és nem bolyonganak benne, vagy nem zárulnak be utálkozva mindenki felé, aki egy kicsit is más, mint ők.”

Bővebb információ a Világsuliról:  


www.britishcouncil.org/connectingclassrooms

Kozák Zsuzsanna (Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet);
E  kozak.zsuzsanna@fppti.hu
T: (06 1) 338-2156/112. mellék,


Bíró Ágota (British Council)
E: Agota.Biro@britishcouncil.hu
T: (06 1) 483-2025

Kérjük, támogasd munkánkat!

Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!

Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás

Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:

 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

"Sosem főznek és nem engedik az unokámnak, hogy csokit egyen": Bele lehet-e szólni a fiatalok életébe? - Juci néni gondolatai

"Sosem főznek és nem engedik az unokámnak, hogy csokit egyen": Bele lehet-e szólni a fiatalok életébe? - Juci néni gondolatai

Ha nem esznek csokit, hát nem esznek. Ha rendelik az ebédet, hát rendelik. Látom, hogy a mai fiatalok másképp nevelik a gyerekeiket. Egyes dolgokban szigorúbbak és más dolgokban meg engedékenyebbek, mint amilyen én voltam. Néha persze jólesne ezt megmondani nekik, hogy én mit csinálnék másképp, de megtanultam, hogy okosabb dolog, ha csendben maradok. 
A cukorbetegség egyik gyakori szövődménye, amiről csak kevesen tudnak - A diabétesz és a húgyúti fertőzések összefüggései

A cukorbetegség egyik gyakori szövődménye, amiről csak kevesen tudnak - A diabétesz és a húgyúti fertőzések összefüggései

- A húgyúti fertőzés a leggyakoribb bakteriális fertőzések közé tartozik, amely évente 150 millió embert érint világszerte.1 - A nők 50-60 százaléka élete során legalább egyszer találkozik a betegséggel.2 - A húgyúti fertőzés egyben a cukorbetegség egyik leggyakoribb hosszú távú szövődménye, amely súlyosabb lefolyású és rosszabb kimenetelű a 2-es típusú diabéteszben szenvedő betegek esetében.3 - A 2-es típusú cukorbetegséggel diagnosztizált emberek 9,4 százalékának volt már húgyúti fertőzése, míg a cukorbetegségben nem szenvedők esetében az előfordulási arány csak 5,7 százalék.4
Semmelweis: a szaglásterápia segíthet a depressziós betegek egy csoportján

Semmelweis: a szaglásterápia segíthet a depressziós betegek egy csoportján

A szaglás és a szervezet védekező rendszerének depresszióval való kapcsolatát mutatták ki a Semmelweis Egyetem kutatói, eredményeiket nemrég a Translational Psychiatry nevű szaklapban publikálták. Évente több mint 700 ezer depressziós követ el öngyilkosságot világszerte, ezért egyre fontosabbá válik a betegség okainak feltárása. A brit UK Biobank adatait felhasználva most több mint 300 ezer, depressziós és egészséges férfi és nő profilját elemezve arra keresték a választ, mely csoportoknál lehet magasabb a depresszió kialakulásának kockázata, és ez mely génvariánsokkal hozható összefüggésbe.
9 lehetséges ok, hogy miért látunk homályosan

9 lehetséges ok, hogy miért látunk homályosan

A homályos látás gyakori szemészeti panasz. Fiataloknál leggyakrabban a korrigálatlan fénytörési hiba okozza, 40-45 felett pedig a közeli látás elhomályosodása, mely egy természetes fiziológiás folyamat része. A homályos látás ugyanakkor komolyabb szemészeti problémák tünete is lehet. Íme, a homályos látás kilenc lehetséges oka, és kezelési lehetőségei.
"Kukába az élelmiszerpazarlással" - plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja

"Kukába az élelmiszerpazarlással" - plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja

A Fenntarthatósági Témahét alkalmából "Kukába az élelmiszerpazarlással" címmel indít plakáttervező pályázatot a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Maradék nélkül programja. Az április 25-től június 21-ig tartó pályázat során olyan műveket várnak, amelyek figyelemfelkeltő módon szemléltetik az élelmiszerpazarlás problémakörét, hangsúlyozva a fogyasztók egyéni felelősségét. A legérdekesebb alkotások készítőit értékes nyereményekkel díjazzák, valamint műveik a tervek szerint oktatási intézményekben jelennek majd meg országszerte a következő tanévtől.
A szerkesztő ajánlja