Elhatározásukat tettek követték, és a gyerekek a hagyományos füzeteket, tankönyveket használva jobban teljesítettek, mint azelőtt: ez még a tanárokat is meglepte.
Ausztráliában ugyanis az elmúlt 5 évben, a Redwood House Líceum alsó és felső tagozatán egyaránt a táblagépek, az elektronikus tankönyvek és iPad-ek használata hódított teret. Az iskolában tanító tanárok azonban észrevették, hogy ezek a tanulási eszközök egyáltalán nem járultak hozzá a gyerekek értelmi szintjének növeléséhez, sőt, inkább elvonta figyelmüket a tanulásról.
Ezt maguk a tanulók is észrevették, így aztán senkit nem lepett meg az a tény, hogy az új tanév kezdetével az iskola diákjai visszatértek a hagyományosnak ítélt könyvhöz és füzethez. Az iskola igazgatója szerint „ezen eszközök és módszerek használata által jobban fejlődnek a gyerekek képességei és készségei, és ez meglátszik az elért eredményeken is”.
Mindez azzal magyarázható, hogy egy adott szöveg értelmezése jobban megvalósul, ha nyomtatott formában olvassák, mint digitális formájában. Ezt alátámasztotta egy 2017-ben végzett kutatás is, melyet a Maryland-i Egyetem kutatói végeztek el.
A nehéz hátitáskák kérdését pedig úgy oldották meg, hogy a nyomtatott könyveket a gyerekek az iskolai szekrényekben hagyják, s csak otthon használják a digitális változatát.
(Kapcsolódó cikkünk: Kevesebb mobilozás - kevesebb hiszti)
Forrás: filantropikum.com
Kép: sasint / pixabay
(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)