"Minden esetben pedagógiai – szakmai kérdés, hogy a pedagógus az adott csoportban, az adott órán milyen házi feladatot ad, vagy nem ad a gyerekeknek"
Mi is beszámoltunk arról, hogy eltörlik a házi feladatot a lengyel iskolákban. A döntés hátterében az áll, hogy a diákoknak a szünetekben, hétvégéken és iskola után pihenniük kell. A házi feladatok eltörlése mellett azt is tervezik, hogy a következő tanévtől a tananyag mennyiségét 20 százalékkal csökkentik.
Mi a helyzet nálunk?
Egy pedagógus pár évvel ezelőtt egy hosszú posztban írt kislányáról, Fanniról, aki besokallt a sok házi faladattól. Anyukája teljesen megérti őt.
Mint írta: "én bizony nem adtam leckét a tanítványaimnak. Azt tapasztaltam ugyanis, hogy a házifeladat felesleges nyűg. A csoport elenyésző része készítette el, közülük is a többség csak összecsapta. Ha valaki lelkes volt, annak szívesen adtam otthonra gyakorolnivalót, de kötelező lecke nem volt.
Mindössze három dolgot kértem a tanítványaimtól: járjanak az órákra, figyeljenek és érezzék jól magukat. Ez a három dolog ugyanis elegendő volt ahhoz, hogy sikeres nyelvvizsgát tegyenek."
Hozzátette, hogy ez a módszer nagyon eredményes volt.
"A kevesebb több elve ebben az esetben is hasznos lenne. Kevesebb tananyagban elmélyülni többet érne, mint rengeteg információn átszaladni" - mondja.
Túl sok teher van a gyerekeken
Vekerdy Tamás is egyetértett azzal, hogy túl sok terhet raknak az iskolában a gyerekekre, és úgy vélte, még az sem bűn, ha a szülő megírja a gyerek helyett a leckét.
A Blikk megkereste a Belügyminisztériumot azzal kapcsolatban, hogy Magyarországon is várható-e a házi feladatok eltörlése.
A válaszuk a következő volt:
"A Belügyminisztériumhoz érkezett megkeresésére válaszolva tájékoztatjuk, hogy minden esetben pedagógiai – szakmai kérdés, hogy a pedagógus az adott csoportban, az adott órán milyen házi feladatot ad, vagy nem ad a gyerekeknek. Ezen nem tervezünk változtatni."
Indexkép: Depositphotos.com
(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)