A pedagógusok többsége képzése során nem kapott elégséges, és a mai kor deviáns problémáira is válaszokat adó ismereteket, módszereket. Ezért a szakmailag korrekt és hatékony prevenciós intervenciók (megelőzési elképzelések) gyakran nehéz, olykor megoldhatatlan pedagógiai feladatot jelentenek a tanulókkal foglalkozók számára.
A "drog-probléma" hatékony kezelése természetesen társadalmi összefogást kíván, amelynek azonban korosztály-specifikusan legfontosabb színterei az oktatási intézmények, hiszen a veszélyeztetett fiatalok legszélesebb tömege a közoktatási intézményekben érhető el. Az első "drog-élmény" időpontja az utóbbi években egyre lejjebb tolódik, ami új feladatot jelent különösen az általános iskolai tanárok számára.
Ne legyenek illúzióink. Folyamatosan emelkedik a kábítószereket kipróbálók, a drogfogyasztók, a drogfüggők, a droghasználattal összefüggésben fertőző betegségeket hordozók száma, de nő a kábítószerekkel kapcsolatos bűncselekmények aránya, illetve a szervezett bűnözés aktivitása, és megjelent a kábítószer-kereskedelemmel összefüggésbe hozható pénzmosás bűncselekményi köre is.
(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)