4 módszer, amivel megpróbálják kicsalni az idős emberek pénzét
1. Mérőállás leolvasása telefonos egyeztetés után
Villany/gáz/vízóra ellenőrzése miatt időpont egyeztetésre NEM telefonál egyik szolgáltató sem. Levélben jelzi, mikor (tól-ig) várható az ellenőrzés/leolvasás. Ha valaki ezért telefonál, valószínűleg vagy terepet felmérni megy, de inkább - pl 1 pohár vizet kérve - alkalmat keres arra, hogy az egyébként is nagy empátiával rendelkező idős figyelmét kihasználva értéket lopjon. Egyik szolgáltató sem hívja direkt egy-egy ellenőrzés miatt ügyfelét.
Ha ilyen hívást kap egy idős ember, meg kell értetni vele, hívja családtagját, aki ellenőrizni tudja!
EZ IS ÉRDEKELHET:
2. Gondosórás csalás
Az időseknél lévő "Gondosóra". A rendszer NEM ellenőrzi egy előzetesen "bejelentett" hívás alapján az óra működését. Ha gond van, vagy ellenőrizni szeretnék, az NEM úgy történik, hogy valaki a Gondosóra nevében felhívja őket!
Ha ilyen hívást kap egy idős ember, meg kell értetni vele, hívja családtagját, aki ellenőrizni tudja!
OLVASD EL EZT IS:
3. Unokás átverés
A legrosszabb hívás az "unokázás". Az időseknek empátiájuk és szociális érzékenységük is magas: ha valaki azzal hívja fel őket hajnali kettőkor, hogy "unokája megkért, mert balesetet okozott, de ki kell fizetni" első gondolata az legyen, hogy egy másik családtagját hívja fel. A mai napig az egyik vezető csalás. Meg kell értetni a nagyszülővel/időssel, hogy azonnal hívja a lányát/fiát (mert Ő megnyugtatja) és utána a 112-t.
OLVASS TOVÁBB:
4. Nyugdíjas átverések
Megszűntek a posták, sokszor a nyugdíjat már nem az ismerős postás viszi ki (akinek nem számlára érkezik). Így nekik az sem feltűnő, ha a kézbesítés után nem sokkal jön valaki, aki ellenőrizni akarja, "jó" pénzt kapott-e.
Meg kell értetni velük, hogy NE engedjenek be ilyen okra hivatkozni senkit, ne vegyék elő szelvényüket, ne vegyék elő a kapott pénzt. Még akkor sem, ha "hivatalosnak tűnő ruhában és igazolvánnyal" voltak! Hívja családtagját, kérjen segítséget!
4/b. Sokan már bankszámlára kapják a nyugdíjat. A bank NEM hívja fel, ahogy a folyósító sem adategyeztetésre, főleg úgy, hogy ki kell adni, mikor/mennyit kapott. Meg kell értetni az időssel: nem mondunk ilyen adatot. Ha tényleg a bank volt, ott az elérhetőség, családtaggal együtt hívják fel.
Az idősek ellen elkövetett csalások mértéke és annak összege folyamatosan nő!
A nagyszülők/idősek ellen elkövetett csalások sikeressége RAJTAD is múlik! Nem az Ő hibájuk, hogy megbíznak mindenben és mindenkiben!
Segíts nekik!
Indexkép: Depositphotos.com
(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)