Márka hű a magyar lakosság
Az MTI-hez hétfőn eljuttatott közlemény szerint az aktív vásárlóréteg többsége a megszokott márka mellett dönt.
A 18-59 éves magyar lakosság körében végzett reprezentatív kutatás eredménye szerint a márkahűség, az ár-érték arány mérlegelése és a racionalitás az esetek többségében felülírja a "legolcsóbbat keresem" hozzáállást.
Már a férfiak is bevásárolnak
Havi nagybevásárlást a lakosság 86 százaléka tart, melyek főszereplői továbbra is a nők, de már a férfiak kétharmada is aktívan kiveszi részét ebből a feladatból.
Akciókban megvesszük a nem tervezett árucikkeket is
Háromból két vásárló lista alapján veszi meg az élelmiszereket, de az árukínálat és az akciók miatt jó néhány árucikkel hajlamosak bővíteni az előzetesen összeírt tételeket. A bevásárlást végzők 43 százaléka bevallottan sokszor a kedvezmények hatására vásárol meg olyan terméket, amit eredetileg nem tervezett.
A fiatalabb korosztály szívesen veszi a nassolnivalókat
A kosarakban legnagyobb aránnyal az alapélelmiszerek kapnak helyet, de a 18-29 éves korosztály nagyobb eséllyel egészíti ki ezeket nassolnivalókkal.
A lakosság több mint a fele a megszokott márkákat veszi
A lakosság 56 százaléka jellemzően a bevált márkákat választja a legolcsóbb helyett, mindössze 26 százalék azok aránya, akik vásárlási döntéseiket többnyire az ár alapján hozzák meg.
Az adatok az NRC 2014 februárjában a 18-59 éves hazai lakosság körében készült Omnibusz kutatásából származnak, 1200 fős reprezentatív adatfelvétellel.
Forrás: MTI
Fotó: Ambro - FreeDigitalPhotos.net
(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)