/Kiemelt képünk illusztráció/
"Elnézte a beosztását, késett, így 9 órára ért be”
Fulladó gyerekükkel érkeztek március 15-én reggel nyolckor a szülők a váci gyerekorvosi ügyeletre. Az orvos azonban nem tudta ellátni a kétéves kisfiukat, mert nem tudott belépni az informatikai rendszerbe, az asszisztens pedig még nem ért be, késett.
"Reggel 8-kor, amikor megérkeztünk, akkor azt tapasztaltuk, a doktornő már ott van, viszont nincsen asszisztens, és asszisztens hiányában nem tudott semmit sem csinálni” – panaszkodott az egyik szülő az RTL Híradónak.
"Végül a doktornő megvizsgálta a gyerekünket, de onnan továbblépni nem tudott, vényköteles gyógyszert nem tudott felírni, a rendszerbe se lépett be, papír alapon rögzítette, hogy mi volt.”
Ezért az orvos odatelefonált a váci kórház gyermekosztályára, ahol soron kívül fogadták és ellátták a kisfiút.
Az új ügyeleti rendszer értelmében február elsejétől Pest vármegyében három házi gyerekorvosi ügyelet működik, az egyik a váci kórházban, a másik Érden, a harmadik pedig Cegléden. A család állítása szerint a mentőszolgálattól 45 percen keresztül hiába próbáltak telefonon segítséget kérni.
Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) az RTL Híradónak azt írta, hogy az aznapi nővér "elnézte a beosztását, késett, így 9 órára ért be”.
Hozzátették, hogy az informatikai rendszerbe való belépéshez az ügyeletes orvosnak nincs szüksége asszisztensre, oda "magától is képes belépni."
Indexkép: Depositphotos.com
Kérjük, támogasd munkánkat!
Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértőnk, vagy ha egyszerűen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!
Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás
Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:
(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)