Légiutas-kísérő
A különböző társaságok toborzóakcióira mindig hatalmas a túljelentkezés. Ki ne szeretne ingyen ide-oda röpködni a nagyvilágban, közben pedig érdekes emberekkel találkozni? A feltételek azonban igen szigorúak, és a látszattal ellentétben a munka is kemény.
Az ideális jelentkező elég magas ahhoz, hogy felérje a poggyásztartót, az angolon kívül még egy idegen nyelvet beszél folyékonyan, közel lakik a választott bázishoz, hiszen bármikor hívhatják dolgozni, tud úszni, és átlagon felüli a problémamegoldó képessége. A légiutas-kísérő munka nem való azoknak a fiataloknak, akik nem szeretnek korán kelni, vagy könnyen felbosszantják magukat a modortalan embereken.
Változó, ki mennyit lát a felkeresett városokból. A nagy légitársaságok alkalmazottainak általában van egy-két napjuk bejárni az úti célt, mielőtt visszaindulnak, de a fapados járatok rendszerint érkezés után nem sokkal fordulnak is vissza, városnézésről, kikapcsolódásról ilyenkor nem lehet szó.
Vannak olyan társaságok is, akik csak onnantól számolják az órabért, hogy a repülő ajtaja bezárult, így ha késik a gép, a személyzet ingyen ül a reptéren akár fél napig is, miközben még rossz esetben a frusztrált utasok panaszáradatát is hallgatniuk kell.
Kép: Aureliy / shutterstock
Orvos
Orvosnak lenni gyönyörű hivatás, hatalmas felelősség, és nem mindig családbarát szakma. A tanulás az orvosi egyetem extra kemény évei után sem szűnik meg: folyamatos képzés, szakvizsgák nehezítik az egyre idősebb, előbb-utóbb családalapításra vágyó doktorok életét.
Ha a fiatal úgy dönt, erre indul tovább, számítson arra, hogy jó időre búcsút mondhat a rendszeres alvásnak: a szakma csúcsának számító agysebészek gyakran több napon át tartó műtétsorozatokat vezetnek le szünet nélkül, a kórházi dolgozók életének pedig rendszeres része a minimum 24 (de inkább több) órás ügyelet.
Kép: lenetstan / shutterstock
Call centeres
Bár kevesek életcélja, hosszabb-rövidebb időre nagyon sokan megfordulnak valamelyik nagy cég telefonos ügyfélszolgálatán. Fiataloknak ez kiváló alkalom, hogy belerázódjanak a valódi, komoly munkahelyi szituációkba, a rugalmas munkaidő pedig általában összeegyeztethető a tanulmányokkal.
Aki eltöltött már néhány hónapot esetleg több évet is ilyen munkahelyen, többé nem fogja ugyanúgy kezelni a vonal túlfelén dolgozó embert. A hívók ugyanis hajlamosak elfeledkezni róla, hogy valójában egy emberi lénnyel beszélnek: kötözködnek, olykor fenyegetőznek, a problémájuk azonnali megoldását várják az ügyfélszolgálatostól olyan területen, amely nem is az ő hatásköre. A telefont letéve pedig megkönnyebbülnek, hogy kiadták magukból a feszültséget.
A call centeres munka ennek ellenére nem rossz – főleg, ha nem kell kimenő, úgynevezett hideghívásokat indítani. Monotóniát jól tűrő, fegyelmezett fiataloknak jó lehetőség mindaddig, amíg ki nem találják, mihez lenne igazán kedvük, akinek pedig tetszik a multicég atmoszférája, szép karriert indíthat el az ügyfélszolgálatról indulva.
Kép: Monkey Business Images / shutetrstock
Kozmetikus
Egy kozmetikus egész nap az emberek testével foglalkozik: pattanásokat nyom ki, bikinivonalat gyantáz, közben pedig igyekszik fesztelenül csevegni a kliensekkel, hogy ezzel is elterelje a figyelmüket a kezelés kellemetlenségeiről.
A jó kommunikációs készség tehát – akárcsak a fodrásznál és a körmösnél – alapvető. Emellé nem árt némi emberismeret sem, hiszen azt is fel kell ismernie, hogy ki az, aki NEM szeretne beszélgetni. A kozmetikus tehát nem csak a testet, a lelket is ápolja, kicsit pszichológusként is viselkedik.
Közben pedig precíznek és a tisztaságra nagyon igényesnek is kell lennie. A kezelések gyakran járnak valamennyi piszokkal, de a szakembernek ügyelnie kell rá, hogy a soron következő vendég ebből semmit ne lásson.
Kép: GingerKitten / shutterstock
Taxisofőr
Szintén rugalmasságot, jó kommunikációkészséget és megfelelő problémakezelést igénylő szakma. A tömegközlekedésen az emberek ritkán szólnak egymáshoz, a taxisofőr mellé beülve azonban a többségnek egyből megered a nyelve.
A munkaidő kora reggeltől késő estig tart, a spirálba nagyon könnyű beleesni, hiszen minél több a fuvar, annál több a pénz. A reggel rendszerint a korai géphez siető üzletembereké, míg az éjjel a bulik időszaka: a sofőrnek tudnia kell kezelni a részeg vagy akár bedrogozott utasokat.
Kép: AboutLife / shutterstock
Te mit mondanál el a gyerekednek a szakmádról?
Kapcsolódó cikkeink:
- Új kezdeményezés segíti a fiatalok pályaválasztását a középiskolákban
- Ezeket gondold át, mielőtt óvodapedagógus leszel!
- Munkanélküliség és megkeseredettség a rossz pályaválasztás következményei
- Megfejtettük a duális képzés mítosztát: kérdések, amiket eddig nem mertél feltenni
Indexkép: sirtravelalot / shutterstock
(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)